چمنیان: تورنمنت قزاقستان درس بزرگی برای تیم نوجوانان بود

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۶:۰۳:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۱۱۲
چمنیان: تورنمنت قزاقستان درس بزرگی برای تیم نوجوانان بود
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال نوجوانان می‌گوید تیمش روند خوبی را در ماه‌های گذشته طی کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عباس چمنیان درباره تورنمنت قزاقستان گفت: این مسابقات محک خوبی برای ما بود و توانستیم ارزیابی مناسبی از وضعیت تک تک بازیکنان بدست بیاوریم و به جمع بندی خوبی دست یافتیم. معتقدم از این فرصت ها باید بیشترین استفاده را ببریم. هدف اصلی حضور ما در این تورنمنت، ترمیم مشکلات خط دفاعی و ایجاد یک ساختار دفاعی قدرتمند بود که تقریبا به نیمی از اهداف موردنظرمان رسیدیم.

وی در ادامه درباره نتایج بدست آمده در این تورنمنت اظهار داشت: این مسابقات در دو گروه برگزار شد و در مرحله گروهی ما با تیم های آذربایجان، تیم دوم روسیه و تاجیکستان بازی کردیم. مسابقه اول ما با آذربایجان یکی از تیم های مطرح این تورنمنت بود و بازی سختی مقابل این تیم داشتیم و بچه ها عملکرد قابل قبولی برابر این تیم داشتند. بعد از آن هم تیم دوم روسیه را با پیروزی پرگل ده بر صفر شکست دادیم و با شکست برابر تاجیکستان راهی بازی رده بندی شدیم و در نهایت با پیروزی روز گذشته مقابل آلبانی توانستیم مقام سوم این دوره از رقابت ها را کسب کنیم. 
 
سرمربی تیم ملی نوجوانان در ادامه گفت: طاها شریعتی به عنوان بهترین مدافع این مسابقات انتخاب شد، همچنین یونس دلفی به عنوان بهترین مهاجم و معراج اسماعیلی به عنوان بهترین دروازه بان کاندید شدند. هدف از حضور در این تورنمنت بالابردن تجربه و آموزش بازیکنان در مسیر درست است. در هند مقابل تیم های قدرتمندی قرار می گیریم و  به مراتب کار سخت تری داریم. قصد ما این است که بازیکنان را مرتبا در شرایط مسابقه باشند و بتوانند تجربه اندوزی کنند.
 
چمنیان در ادامه افزود: شرکت در این مسابقات درس بزرگی به ما داد که از پیروزی ها مغرور نشویم، چرا که فاصله پیروزی تا شکست فقط یک بازی است. یکی از مشکلات اصلی ما در این تورنمنت عدم استفاده از فرصت گلزنی بود و این نقطه ضعف را در بازی سوم مقابل تاجیکستان دیدیم. 5 یا 6 موقعیت گلزنی داشتیم که اگر بچه ها دقت لازم را داشتند می توانستیم راهی فینال شویم. باید در اردوهای آتی روی این نقطه ضعف بیشتر کار کنیم تا بازیکنان را برای مسابقات هند آماده و مهیا کنیم.
 
وی در پایان گفت: تمرینات جدید تیم را بلافاصله پس از بازگشت قزاقستان از بعدازظهر امروز آغاز کردیم و تا روز سه شنبه تمرینات را در دو نوبت صبح و بعدازظهر در زمین شماره 3 ورزشگاه آزادی پیگیری می کنیم. یکی از دلایلی که اردو زود شروع کردیم این بود که ما باید به مدت ۱۶ روز در هند برای قهرمانی آسیا حضور داشته باشیم و باید بازیکنان به این شرایط عادت کنند. خوشبختانه بچه ها از استعداد و ظرفیت خوبی برخوردار هستند و فقط باید در شرایط مسابقه قرار بگیرند. تلاش همه اعضای کادرفنی و بازیکنان بر این است که با آماده‌ترین تیم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز