همراه با المپیک ریو؛

مقانلو: مردم توقع به جایی از تکواندو دارند

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۳:۵۵:۵۱
کد خبر: ۴۴۵۵۸۷
مقانلو: مردم توقع به جایی از تکواندو دارند
سرمربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: این تیم در ریو حاضر است تا نتایج دو سال و نیم زحمت را برداشت کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بیژن مقانلو درخصوص شرایط ملی پوشان تکواندوی ایران در بازی های المپیک ریو، اظهار داشت: ورزشکاران شرایط نرمالی دارند و کاروان ورزشی ایران این هفته به مدال آوری امیدوار هستند و ما هم امیدواریم آنها بتوانند دل مردم را شاد کنند و خوش بدرخشند.

وی درباره مدال آوری کیانوش رستمی، خاطرنشان کرد: او استارت خوبی داشته و امیدوارم همه رشته هایی که باقی مانده اند با مدد امام رضا (ع) نتیجه خوبی بگیرند.

مقانلو در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که برخی معتقدند فشار روی تکواندو زیاد بوده، اظهار داشت: چیزی به اسم فشار نیست، مردم توقع به جایی دارند. ورزشکاران ما 2 سال و نیم زحمت کشیده اند اما المپیک میدان مهمی است. فکر می کنم این موضوع نباید روی مهارت های ورزشکاران ما تاثیر بگذارد و امیدوارم که آنها وظایف خود را به خوبی انجام دهند و سربلند بیرون بیایند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با بیان این مطلب که هر رشته باید بار مسئولیت خود را به دوش بکشد، خاطرنشان کرد: هر کسی کار خود را انجام دهد، فشار کمتر می شود. ما در زمان مسابقه کیانوش رستمی در سالن بودیم و می دانستیم این اتفاق رخ می دهد و او مدال می گیرد. کشتی، وزنه برداری و تکواندو به طور مستمر از رشته های مدال آور بوده اند و سایر رشته هایی که در المپیک شرکت می کنند فقط شانس مدال دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که برخی ورزشکاران فقط به خاطر شرایط جوی مسابقه خود را از دست می دهند آیا روی این موضوع با ورزشکاران خود صحبت کرده اید، تصریح کرد: بیشتر ورزشکارانی که در المپیک مدال آور هستند در قهرمان جهان هم بوده اند و برای رسیدن به المپیک باید این سلسله مراتب طی شود.

مقانلو افزود: آمریکا 500 ورزشکار دارد و ما 63 تا بنابراین نباید توقع داشت همه مدال های ما طلا باشد. ورزش انرژی زیادی به مردم کشور ما می دهد و این نکته را فراموش نکنیم که آن ها نباید دل نگران باشند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که آیا روانشناس در کنار تیم این صحبت ها را با ورزشکاران داشته یا خیر، گفت: ما همیشه به روانشناس اعتقاد داشتیم اما نه یک ماه مانده به المپیک. یک روانشناس باید 4 سال کنار ورزشکاران باشد. سخت ترین رشته برای کسب سهمیه تکواندو بوده چرا که ورزشکاران ما در مسابقات گرند پری، قهرمانی جهان و آسیا حضور مستمر داشته اند. 7 درصد ورزشکاران المپیکی سابقه حضور در مسابقات گرند پری را داشته اند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به این مطلب که محیط المپیک روی ورزشکار تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که ورزشکار کانون توجه قرار می گیرد محیط تاثیرگذار خواهد بود. بارها دیده ایم ورزشکار در محیط باشگاهی عملکرد خوبی داشته اما به خاطر بار روانی در المپیک نتیجه خوبی نگرفته است. ما 113 مدال رنگارنگ داشته ایم که 50 درصد آن طلا بوده است، حالا هم در ریو هستیم تا نتیجه زحمات خود را برداشت کنیم.

نظر شما