همراه با المپیک ریو

ایران صفر - روسیه ۲؛ طوفان تزارها در ست دوم

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۲۱:۵۹:۴۹
کد خبر: ۴۴۶۳۰۰
ایران صفر - روسیه ۲؛ طوفان تزارها در ست دوم
ست دوم دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه هم با برتری مدافع عنوان قهرمانی المپیک به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، تیم ملی والیبال ایران در حالی ساعت 22:30 امشب پنجمین و آخرین دیدار مرحله گروهی خود در رقابت‌های المپیک ریو را به میزبانی سالن ماراکانا مقابل روسیه آغاز کرد، که با پیروزی در این دیدار می‌توانست در جایگاه سوم گروه B قرار بگیرد.

ترکیب ایران: امیر غفور، سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (بازیکن آزاد)

سرمربی: رائول لوزانو

ترکیب روسیه: سرگئی گرانکین، آرتم ولویچ، ماکسیم میخاییلوف، آلکساندر ولکوف، ایگور کلیوکا و

آلکسی وربوف (بازیکن آزاد)

سرمربی: ولادمیر آلکنو

داور اول: چون گیونگ (چین) 

داور دوم: پیچنو آسکولی (ایتالیا) 

ست نخست؛ ایران 23 - روسیه 25 

ایران ست نخست را متزلزل آغاز کرد و سرویس‌های خوب روسیه، دریافت اول ایران را به هم ریخت تا روس‌ها در ابتدای بازی از بلندقامتان کشورمان فاصله بگیرند. با امتیاز سرویس میخاییلوف، روسیه 7 بر 3 پیش افتاد و لوزانو ناگزیر از تقاضای وقت استراحت شد. در ادامه تیم ایران بازی بهتری به نمایش گذاشت اما روس‌ها باز هم با تیتیوخین امتیاز سرویس گرفتند تا 15 بر 11 پیش بیفتند. ایران به خود آمد ودفاع موسوی اجازه نداد کلیوکا اختلاف را بیشتر کند. بلندقامتان کشورمان در امتیاز 17 بر 15 به سود روسیه، شهرام محمودی را در ترکیب خود دیدند. از این لحظه به بعد روند امتیازگیری، یک به یک شد. تیم ایران یک بار دیگر با غلامی تیتیوخین را دفاع کرد تا این بار و در امتیاز 19 بر 18 به سود قهرمان المپیک لندن، الکنو مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در بازگشت تیم‌ها به میدان ایران با سرویس خوب موسوی بازی را به تساوی کشید. سرویس بعدی موسوی به اوت رفت اما روس‌ها نتوانستند از یک فرصت استثنایی بهره ببرند و ست نخست در امتیاز 20 به تساوی رسید. شاگردان الکنو که فاصله را از دست رفته ‌می‌دیدند بازهم 2 امتیاز پیش افتادند تا لوزانو یک بار دیگر وقت استراحت بخواهد. میرزاجانپور امتیاز بعدی را به نام ایران ثبت کرد تا بازی همچنان مهیج دنبال شود. روس‌ها به امتیاز 23 رسیدند اما بلندقامتان ایران بازهم کار را به تساوی کشاندند اما روس‌ها با تجربه بالای خود 2 امتیاز پایانی را گرفتند تا این ست را 25 بر 23 به نام خود ثبت کنند. 

ست دوم؛ ایران 16 - روسیه 25

دست دوم بازی هم آغازی مشابه ست نخست داشت. روس‌ها با سرویس‌های خوب خود 6 بر 3 پیش افتادند تا کادر فنی ایران نخستین وقت استراحت خود را درخواست کند. در بازگشت دو تیم به میدان ولویچ یک امتیاز سرویس گرفت اما موتور بلندقامتان ایران از این امتیاز روشن شد. چند دفاع خوب از غلامی و جای خالی هوشمندانه میرزاجانپور اختلاف را به حداقل رساند. روس‌ها اما عقب ننشستند و با 3 امتیاز پیاپی بازهم از ایران فاصله گرفتند. میخاییلوف هرچند در زدن سرویس مثل بازی با لهستان نبود اما روی تور مهارناپذیر نشان می‌داد. بازی خوب ولویچ هم این فرصت را به روس‌ها می‌داد تا فاصله را حفظ کنند. اشتباه ایران در حمله فرصت خوبی به کلیوکا داد تا با اسپکی مهار نشدنی حساب کار را 14 بر 9 کند و لوزانو از دومین وقت استراحت خود هم در این ست استفاده کند. در بازگشت دو تیم به میدان گرانخین یک امتیاز سرویس گرفت و آبشار غفور هم دفاع شد تا روسیه 16 بر 9 پیش بیفتد. مهدوی در این امتیاز جای معروف را در میدان گرفت اما روس‌ها به فاصله امتیازی 7 رسیدند. میخاییلوف در ادامه بازی درخشان خود امتیاز هجدهم را هم برای مدافع عنوان قهرمانی گرفت. ورود عبادی‌پور به میدان هم ثمر چندانی نداشت و میخاییلوف با یک اسپک و یک دفاع حساب کار را 20 بر 10 کرد. ایران سرانجام یک امتیاز گرفت و میرزاجانپور در خط سرویس هم یکی دیگر از امتیازات را جبران کرد اما سرویس بعدی او امتیاز را به حریف داد تا کار ایران در این ست تمام شده به نظر برسد و در نهایت آشچف امتیاز پایانی ست دوم را برای روسیه گرفت تا این تیم در این دست 25 بر 16 به پیروزی برسد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز