همراه با المپیک ریو

ایران صفر - روسیه ۳؛ تزارها مقاومت بلندقامتان را درهم شکستند/ ایران حریف ایتالیا شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۲۲:۵۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۶۳۱۲
ایران صفر - روسیه ۳؛ تزارها مقاومت بلندقامتان را درهم شکستند/ ایران حریف ایتالیا شد
تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست 3 بر صفر از روسیه در گروه خود چهارم شد تا در مرحله بعد به مصاف ایتالیا برود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، تیم ملی والیبال ایران در حالی ساعت 22:30 امشب پنجمین و آخرین دیدار مرحله گروهی خود در رقابت‌های المپیک ریو را به میزبانی سالن ماراکانا مقابل روسیه آغاز کرد، که با پیروزی در این دیدار می‌توانست در جایگاه سوم گروه B قرار بگیرد اما با نمایشی ضعیف مقابل قهرمان المپیک لندن، 3 بر صفر بازنده شد. 

ترکیب ایران: امیر غفور، سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (بازیکن آزاد)

سرمربی: رائول لوزانو

ترکیب روسیه: سرگئی گرانکین، آرتم ولویچ، ماکسیم میخاییلوف، آلکساندر ولکوف، ایگور کلیوکا، سرگئی تتیوخین و آلکسی وربوف (بازیکن آزاد)

سرمربی: ولادمیر آلکنو

داور اول: چون گیونگ (چین) 

داور دوم: پیچنو آسکولی (ایتالیا) 

ست نخست؛ ایران 23 - روسیه 25 

ایران ست نخست را متزلزل آغاز کرد و سرویس‌های خوب روسیه، دریافت اول ایران را به هم ریخت تا روس‌ها در ابتدای بازی از بلندقامتان کشورمان فاصله بگیرند. با امتیاز سرویس میخاییلوف، روسیه 7 بر 3 پیش افتاد و لوزانو ناگزیر از تقاضای وقت استراحت شد. در ادامه تیم ایران بازی بهتری به نمایش گذاشت اما روس‌ها باز هم با تیتیوخین امتیاز سرویس گرفتند تا 15 بر 11 پیش بیفتند. ایران به خود آمد ودفاع موسوی اجازه نداد کلیوکا اختلاف را بیشتر کند. بلندقامتان کشورمان در امتیاز 17 بر 15 به سود روسیه، شهرام محمودی را در ترکیب خود دیدند. از این لحظه به بعد روند امتیازگیری، یک به یک شد. تیم ایران یک بار دیگر با غلامی تیتیوخین را دفاع کرد تا این بار و در امتیاز 19 بر 18 به سود قهرمان المپیک لندن، الکنو مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در بازگشت تیم‌ها به میدان ایران با سرویس خوب موسوی بازی را به تساوی کشاند. سرویس بعدی موسوی به اوت رفت اما روس‌ها نتوانستند از یک فرصت استثنایی بهره ببرند و ست نخست در امتیاز 20 به تساوی رسید. شاگردان الکنو که فاصله را از دست رفته ‌می‌دیدند بازهم 2 امتیاز پیش افتادند تا لوزانو یک بار دیگر وقت استراحت بخواهد. میرزاجانپور امتیاز بعدی را به نام ایران ثبت کرد تا بازی همچنان مهیج دنبال شود. روس‌ها به امتیاز 23 رسیدند اما بلندقامتان ایران بازهم کار را به تساوی کشاندند اما بازیکنان حریف با تجربه بالای خود 2 امتیاز پایانی را گرفتند تا این ست را 25 بر 23 به نام خود ثبت کنند. 

ست دوم؛ ایران 16 - روسیه 25

دست دوم بازی هم آغازی مشابه ست نخست داشت. روس‌ها با سرویس‌های خوب خود 6 بر 3 پیش افتادند تا کادر فنی ایران نخستین وقت استراحت خود را درخواست کند. در بازگشت دو تیم به میدان ولویچ یک امتیاز سرویس گرفت اما موتور بلندقامتان ایران از این امتیاز روشن شد. چند دفاع خوب از غلامی و جای خالی هوشمندانه میرزاجانپور اختلاف را به حداقل رساند. روس‌ها اما عقب ننشستند و با 3 امتیاز پیاپی بازهم از ایران فاصله گرفتند. میخاییلوف هرچند در زدن سرویس مثل بازی با لهستان نبود اما روی تور مهارناپذیر نشان می‌داد. بازی خوب ولویچ هم این فرصت را به روس‌ها می‌داد تا فاصله را حفظ کنند. اشتباه ایران در حمله فرصت خوبی به کلیوکا داد تا با اسپکی مهار نشدنی حساب کار را 14 بر 9 کند و لوزانو از دومین وقت استراحت خود هم در این ست استفاده کند. در بازگشت دو تیم به میدان گرانخین یک امتیاز سرویس گرفت و آبشار غفور هم دفاع شد تا روسیه 16 بر 9 پیش بیفتد. مهدوی در این امتیاز جای معروف را در میدان گرفت اما روس‌ها به فاصله 7 امتیازی رسیدند. میخاییلوف در ادامه بازی درخشان خود امتیاز هجدهم را هم برای مدافع عنوان قهرمانی گرفت. ورود عبادی‌پور به میدان هم ثمر چندانی نداشت و میخاییلوف با یک اسپک و یک دفاع حساب کار را 20 بر 10 کرد. ایران سرانجام یک امتیاز گرفت و میرزاجانپور در خط سرویس هم یکی دیگر از امتیازات را جبران کرد اما سرویس بعدی او امتیاز را به حریف داد تا کار ایران در این ست تمام شده به نظر برسد و در نهایت آشچف امتیاز پایانی ست دوم را برای روسیه گرفت تا این تیم در این دست 25 بر 16 به پیروزی برسد. 

ست سوم؛ ایران 20 - روسیه 25

حضور مهدی مهدوی از ابتدای ست سوم به جای معروف، تاکتیکی بود که جواب داد و ایران در ابتدای این ست 3 امتیاز پیاپی گرفت. روس‌ها که غافلگیر شده بودند به خود آمدند و در امتیاز 6 بر 5 اختلاف را به حداقل رساندند و در چند رفت و برگشت کار را در امتیاز 7 به تساوی رساندند. بازیکنان ایران که برتری خود را از دست رفته می‌دیدند در امتیاز 9 بر 8 از روسیه عقب افتادند اما این برتری دوام زیادی برای حریف نداشت تا شاگردان لوزانو 11 بر 10 بازهم تیم برتر میدان در ست سوم باشند. رقابت پایاپای دو تیم از این امتیاز دوباره آغاز شد. حضور موثر ولویچ در دفاع روی تور روسیه کار دست ایران داد و در امتیاز 18 بر 16 لوزانو از نخستین وقت استراحت خود در ست سوم استفاده کرد. در ادامه بازهم میرزاجانپور روی تور دفاع شد اما ایران 2 امتیاز حیاتی گرفت تا در امتیاز 19 بر 18 این بار الکنو وقت استراحت بخواهد. غفور در بازگشت دو تیم به میدان سرویس را از دست داد و روسیه یک امتیاز دیگر گرفت. در امتیاز بد غفور روی تور دفاع شد تا ایران 22 بر 18 عقب بیفتد و سرمربی تیم کشورمان از دومین وقت استراحت خود بهره ببرد. در بازگشت دو تیم به میدان ایران یک امتیاز دیگر گرفت اما سرویس میرزاجانپور به بیرون رفت. روسیه در امتیاز 24 بر 20 خود را در آستانه پیروزی می‌دید و دفاع روی تور این تیم امتیاز پایانی را هم به شاگردان الکنو داد تا روسیه 3 بر صفر برنده این دیدار شود. 

تیم ملی کشورمان با قبول این شکست و با کسب 2 برد و 3 باخت و 7 امتیاز در گروه خود چهارم شد تا حریف ایتالیا در مرحله یک چهارم پایانی شود. روسیه هم با این برد و با یک بازی بیشتر از لهستان، با 4 پیروزی، یک شکست و 11 امتیاز در رتبه دوم گروه B قرار بگیرد. 

نظر شما