افتخاری مدیرعامل استقلال است/ نگاه ما به استقلال و پرسپولیس یکسان است

گوردزی: برخی فدراسیون‌های جهانی نمی‌گذارند یک کشور چند مدال بگیرد/ مربیان نباید دیوار آهنی دور تیم بکشند/ قرارداد های فوتبال هیچگاه منطقی بسته نشده اند

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۹:۳۰:۱۶
کد خبر: ۴۴۷۲۶۲
گوردزی: برخی فدراسیون‌های جهانی نمی‌گذارند یک کشور چند مدال بگیرد/ مربیان نباید دیوار آهنی دور تیم بکشند/ قرارداد های فوتبال هیچگاه منطقی بسته نشده اند
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از تمرین استقلال تاکید کرد برخی فدراسیون‌ها اجازه کسب مدال‌های متعدد به یک کشور را نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، دکتر محمود گودرزی عصر امروز با حضور در تمرین استقلال در زمین شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی، در جمع خبرنگاران گفت: نگاه ما به استقلال و پرسپولیس یکسان است و برای هر دو تیم آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص عملکرد ورزشکاران ایرانی در المپیک گفت:  امیدواریم در ادامه ورزشکاران ایرانی عملکرد موفقی داشته باشند و به مدال هم برسیم البته در خصوص کشتی فرنگی من نکاتی را متوجه شدم که یکی از آنها خستگی کشتی‎‌گیران کشورمان بود که در نتیجه باعث شد بدن‌های ورزشکاران ما در این رشته جواب ندهد.

وی افزود: ایران 15 دوره در المپیک شرکت کرده که 7 دوره مربوط به پیش از انقلاب و 8 دوره مربوط به پس از  انقلاب اسلامی می‌شود. نتیجه این حضور چیزی حدود 60 مدال بوده است که با تقسیم بر تعداد حضور ایران در این رویداد، به میانگین 4 مدال در هر دوره می‌رسیم. این اندازه ماست. حضور ما در المپیک نوسان‌هایی داشته  و البته ما امیدوارم در آینده شاهد این نوسان‌ها نباشیم با این وجود توقع ما نباید بالاتر از این باشد.

دکتر گودرزی افزود:  من امیدوارم ورزشکاران ما نتایجی در خور شان خودشان بگیرند. متاسفانه امروز عاشورزاده مصدوم شد و نتوانست به مرحله بعدی برود با این وجود  در تکواندو امیدوار هستیم. در کشتی آزاد هم امیدواریم نتایج خوبی کسب کنیم . در کشتی فرنگی یک مشکل بارز وجود داشت، من می دیدم که در کشتی‌گیران ما از نظر بدنی فشار زیادی وجود داشت، آن‌ها استراحت کمی داشتند یا فشار خارج از توان خود را تحمل کرده بودند. باید کادر مدیریتی و فنی این تیم به گونه‌ای عمل می کرد که کشتی‌گیران دچار کوفتگی نشوند. من این کوفتگی را در اغلب آن‌ها دیدم. به هر حال اردوهای پرفشار و استراحت کم مشکل‌ساز است. این نوسان مناسب نبود البته کشتی‌گیران تلاش خود را کردند ولی این نتایج به دست آمد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر میکرد کاروان المپیکی این نتایج را به دست آورد، گفت: من قبلا هم گفتم که میانگین مدال‌های ما 4 مدال بوده است. آن موقع به من گفتند تو توقع‌زدایی می کنی یا بدبین هستی. در 15 دوره المپیک که ما حضور داشته‌ایم 60 مدال کسب کرده‌ایم که میانگینش عدد 4 است. در دوره قبلی 12 مدال به دست آوردیم که استثنا بود. اگر 12 تا را از 60 کم کنیم میانگین‌مان عدد 3.5 می‌شود. به هر حال این اندازه ورزش ماست. البته با برنامه‌ریزی و استعدادیابی این وضعیت بهتر می‌شود. قطعا نباید توقع بالاتری داشته باشیم. ورزش ما باید بپذیرد که حد ما این است. از طرفی باید براساس علوم جدید کار کنیم تا تجربه. یعنی مربیان براساس علم و با کمک از تجربه پیشکسوتان و دانشمندان تیمشان را آماده کنند. نباید این‌گونه شود که یک مربی تیم را متعلق به خود بداند و یک دیوار آهنی دورش بکشد تا کسی درباره آن صحبت نکند. امروز این روش جواب نمی‌دهد. این مساله را در کشتی فرنگی مشاهده کردیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره ناداوری‌های صورت گرفته در وزنه‌برداری بیان کرد: البته فدراسیون جهانی وزنه‌برداری یک اشتباهی کرد و خواست ما یک نفر را بیرون بیاوریم که مکتوب اعتراض کردیم و آن‌ها هم حرف‌شان را تصحیح کردند. متاسفانه یک ناداوری غیرمنطقی را در آنجا شاهد بودیم. 3 چراغ سفید به ورزشکار ما دادند ولی وتو شد. هیات ژوری می‌تواند تصمیمی را وتو کند ولی باید منطقی این کار را انجام دهد. البته برخی فدراسیون‌ها اجازه نمی‌دهند 4 مدال از 3 مدال‌شان را یک کشور بردارد. ما این مساله را در کشتی هم دیده‌ایم. پیگیری مساله را هم انجام خواهیم داد متاسفانه روند داوری و مدیریتی جالبی در جهان ورزش حاکم نیست.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به پرسشی مبنی بر قرادادهای بازیکنان استقلال و پرسپولیس،  اظهار کرد: آنچه سازمان لیگ اعلام می‌کند، سندی رسمی است. رسانه‌ها هم می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند. استقلال حدود 60 میلیارد بدهی دارد و بدهی پرسپولیس هم مبلغی در همین حدود است. این نشان می‌دهد قراردادها هیچگاه منطقی بسته نشده‌اند. استقلال و پرسپولیس برای جذب بازیکن با هم رقابت دارند و این باعث افزایش رقم قراردادها می‌شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در کمک به فضای سالم ورزش تاکید کرد: رسانه‌ها باید نقش روشنگری داشته باشند و مطالب را در جهت اصلاح  امور منعکس کنند، نه اینکه خودشان هم به حاشیه‌ها دامن بزنند. متاسفانه در نقل و انتقالات بازیکنان اتفاقاتی افتاد که در بخشی از آنها برخی رسانه‌ها نقش داشتندو بخشی هم به افرادی مربوط می‌شد که مطالبات غیرمعقول دارند. خوشبختانه این افراد شناسایی شده‌اند و  اقدامات مقتضی درباره آنها انجام خواهد شد.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که  به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال می‌شود، تاکید کرد: من کارشناس فوتبال نیستم اما برای  این تیم‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. من تراکتورسازی، سپاهان و فولاد را هم دوست دارند و امیدوارم همه تیم‌های ایران خوب باشند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به این پرسش که چه زمانی رضا افتخاری، سرپرست استقلال حکم مدیرعاملی می‎‌گیرد؟ گفت: افتخاری مدیرعامل استقلال است و به این عنوان‌ها زیاد توجه نکنید.

نظر شما