در حق سلیمی ظلم کردند/ آیان می‌خواست در انتخابات تقلب کنیم

گودرزی: پاداش طلای المپیک به سلیمی داده خواهد شد/ عابدینی به فراخور مقامش پاداش می‌گیرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۲۳:۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۴۷۲۹۸
گودرزی: پاداش طلای المپیک به سلیمی داده خواهد شد/ عابدینی به فراخور مقامش پاداش می‌گیرد
وزیر ورزش و جوانان گفت: بهداد سلیمی پاداشی هم اندازه پاداش قهرمانان المپیک می گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در گفتگوی تلفنی در برنامه زنده شبکه 3 سیما درخصوص مسائل اخیر وزنه برداری صحبت کرد و خبر از اختصاص پاداش ویژه قهرمانان به بهداد سلیمی و پاداشی به فراخور مقامش داد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: من در جریان تمرینات سخت و طاقت فرسای بهداد سلیمی پس از انجام عمل جراحی بودم و می دانم چه تلاشی برای حضور در این رقابتها داشته است ولی متاسفانه با ناداوری، نامردی و ناجوانمردانه مدال او را گرفتند.

دکتر گودرزی افزود: ما انتظار این ناداوری ها را داشتیم، قبلا هم از این نوع ناداوری ها دیده بودیم، در اینچئون هم چنین کارهایی کردند ولی انتظار نداشتیم ایتقدر عریان ناجوانمردی کنند.

وی ناداوری های صورت گرفته در این رقابتها را مغایر با روح المپیک دانست و افزود: این اتفاقی که برای بهداد سلیمی رخ داد و یکی، دو مورد هم در کشتی دیدیم چهره ورزش را خراب می کند.

وزیر ورزش و جوانان ایستادگی و تلاش بهداد سلیمی را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به اینکه در حق بهداد سلیمی حق خوری انجام شد و مدالی که حق او بود را به نادرستی از او گرفتند وزارت ورزش و جوانان تصمیم بر این گرفت که پاداش طلای المپیک را به این ورزشکار خوب ایران پرداخت کند. سلیمی از آنجایی که سختی‌های زیادی را متحمل شد و زحمات فراوانی کشید همواره برای ما و مردم کشورمان قهرمان خواهد بود.

دکتر گودرزی خاطرنشان ساخت: درخصوص مجتبی عابدینی نیز تصمیماتی گرفته خواهد شد که پاداشی نیز به او تعلق بگیرد.

وی با کالبد شکافی این ناداوری صورت گرفته گفت: در زمان انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری آقای تاماش آیان پیغام داد که یک فرد مورد نظر او از صندوق بیرون بیاید و ما تقلب کنیم ولی ما نپذیرفتیم و من در نامه ای برای او نوشتم که در ایران دموکراسی وجود دارد و من اجازه نمی دهم از صندوق اسمی غیر از آنچه که رای داده اند دربیاید.

گودرزی افزود: زمانی که آقای آیان به ایران آمد تلاش کردیم این اختلاف را حل کنیم ولی ظاهرا حل نشده است.

وزیر ورزش و جوانان از دستورش برای شکایت به نهادهای قضایی ورزشی خبر داد و گفت: اگرچه می دانیم هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت ولی برای ثبت در تاریخ این شکایت را انجام می دهیم. ما به نظام جهانی ورزش اعتراض داریم و اعتراضمان را هم اعلام می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اختتامیه رقابت های المپیک به ریو سفر خواهد کرد اظهار داشت: از ابتدا هم عنوان کرده بودم که به ریو نخواهم رفت و معتقدم فرماندهی کاروان باید با یک نفر باشد، البته من دائم در تماس هستم و در جریان مسائل قرار می گیرم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز