همراه با المپیک ریو

غول‌های NBA طلای المپیک را بلعیدند/ شوخی بی‌مزه تکرار شد!

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۰۰:۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۴۸۸۵۶
غول‌های NBA طلای المپیک را بلعیدند/ شوخی بی‌مزه تکرار شد!
تیم ملی بسکتبال آمریکا با پیروزی بر صربستان برای پانزدهمین بار به مدال طلای المپیک رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، دیدار پایانی رقابت‌های بسکتبال المپیک ریو 2016 ساعت 23:15 دیشب در سالن شماره یک کاریوکا آرنا بین تیم‌های ایالات متحده آمریکا و صربستان آغاز شد.

ترکیب ابتدایی آمریکا: کوین دورانت،  کایری اروینگ، دی اندری جردن، کلی تامپسون و کارملو آنتونی 

سرمربی: مایک شیشفسکی

ترکیب ابتدایی صربستان: میلوس تئودوسیچ، مارکو سیمینویچ، بوگدان بوگدانوویچ، میلان مکوان و میرسلاو رادولیکا

سرمربی: ساشا جرجویچ

شوت سه امتیازی میلان مک‌وان نوید فینالی نزدیک و رقابتی شانه به شانه را بین صربستان و آمریکا می‌داد اما دی اندره جردن و کلی تامپسون بسیار زود برتری نوبرانه صرب‌ها را پاک کردند تا ایالات متحده ابتکار عمل را به دست بگیرد. صرب‌ها البته در کوارتر نخست مقاومت خوبی از خود نشان دادند تا این وقت با برتری 19 بر 15 شاگردان شیشفسکی به پایان برسد. 

با آغاز کوارتر دوم، آمریکا ابتکار عمل را به دست گرفت. پاول جرج و کایل لوری هم که به میدان آمده بودند به خوبی دستورات کادرفنی ایالات متحده را در بازی پیاده کردند تا علی‌رغم بازی خوب نیکولا جوکیچ و مکوان در ترکیب صربستان، 10 دقیقه دوم هم 33 بر 14 به سود آمریکا تمام شد تا این تیم در پایان نیمه نخست 52 بر 29 برنده به رختکن برود. 

پرتاب سه امتیازی موفق کارملو آنتونی نیمه دوم رویایی برای آمریکا را آغاز کرد و هماهنگی این بازیکن با کلی تامپسون و دیگر بازیکنان ایالات متحده به فوق‌ستاره‌های NBA اجازه داد هر کاری خواستند در زمین انجام دهند و صربستان این کوارتر را هم 27 بر 14 به حریف قدرتمند خود واگذار کرد تا در مجموع 79 بر 43 بازنده باشد.

آمریکا در کوارتر پایانی هم با بازی موثر جیمی باتلر که فرصت بیشتری برای حضور در میدان یافته بود بازی برتری به نمایش گذاشت و حتی شیشفسکی به دریموند گرین هم فرصت بازی داد. بازی خوب میلان مکوان و نمانیا ندویچ هم تنها اختلاف را کمی کاهش می‌داد. سرانجام ایالات متحده با برتری 27 بر 23 در 10 دقیقه چهارم، در مجموع به پیروزی 96 بر 66 رسید تا با 30 اختلاف، فینال المپیک را از صربستان ببرد و مقتدرانه برای پانزدهمین بار قهرمان المپیک شود. 

در دیدار رده‌بندی هم دیشب تیم اسپانیا 89 بر 88 مقابل استرالیا به پیروزی رسید و مدال برنز گرفت. 

ماجرای شوخی بی‌مزه!

پس از قهرمانی تیم بسکتبال آمریکا در المپیک 1992 بارسلونا، یکی از بازیکنان ایالات متحده بسکتبال المپیک را به یک شوخی بی مزه تشبیه کرد و حلا با این پیروزی و با توجه به قدرتنمایی یانکی‌ها در فینال بسکتبال المپیک ریو هم باید اذعان کرد؛ شوخی بی‌مزه آمریکایی‌ها تکرار شد!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز