همراه با المپیک ریو

قهرمانی تاریخی دانمارک/ طلای هندبال بر سینه وایکینگ‌ها درخشید

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۰۲:۰۱:۳۸
کد خبر: ۴۴۸۸۵۷
قهرمانی تاریخی دانمارک/ طلای هندبال بر سینه وایکینگ‌ها درخشید
تیم هندبال دانمارک با شکست فرانسه برای نخستین بار قهرمان هندبال المپیک شد.

به گزارش خبرنگار گرو ورزش خبرگزاری برنا، دیدار پایانی مسابقات هندبال قهرمانی المپیک ریو دیشب در سالن فیوچر آرنا بین تیم‌های دانمارک و فرانسه و با قضاوت کوبل داوری اسپانیایی متشکل از اسکار رالوی و  آنخل سابروسو رامیرز برگزار شد.

2 دقیقه از سوت آغاز بازی که کاسپر ساندرگارد با پاسی دقیق لاس اسون را در موقعیت گل قرار داد و این یکی هم با ضربه‌ای مهار نشدنی سنگر تیه‌ری اومایر، دروازه‌بان کهنه‌کار فرانسه را گشود. درست یک دقیقه بعد آدریان دیپاندا پاسخ این گل را داد و بازی را به تساوی کشاند و در حمله بعد مایکل گویگو برتری را به اردوی خروس‌ها برد. 

در ادامه نیکولا کارباتیچ، بازیکن برجسته تیم ملی فرانسه و پاریسن ژرمن گل سوم قهرمان جام جهانی را هم زد ولی انگار تازه موتور دانمارک از دقیقه 5 بازی روشن شد و ساندرگارد این بار در نقش گلزن،  اختلاف را به به حداقل کاهش داد. هرچند والنتین پورته هم با زدن گل چهارم زنگ خطر را برای دانمارک به صدا درآورد اما شاگردان گودماندر گودمانسن با به دست گرفتن ابتکار عمل 16 بر 14 در پایان نیمه نخست برنده به رختکن رفتند. 

با آغاز نیمه دوم لادین جاکوبسن اختلاف را به 3 رساند و کارباتیچ هم گل پانزدهم فرانسه را زد تا بازی نزدیک دوتیم با همان روند نیمه نخست ادامه پیدا کند. هرچه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌‌شدیم، دانمارکی‌ها بیشتر ابتکار عمل را به دست می‌گرفتند و حضور مورتن اولسن هم کمک زیادی به وایکینگ‌ها کرد. کار خوب همین بازیکن و ساندرگارد در فاصله کمتر از 14 دقیقه به پایان بازی باعث شد فرانسه از حریف اسکاندیناوی خود، 24 بر 20 عقب بیفتد. کلود آنستا دست به کار شد و با درخواست وقت‌های استراحت کوشید تا شاگردانش را به جریان بازی برگرداند اما دانمارک گل بیست و پنجم را هم با ساندرگارد به ثمر رساند تا کابوس شکست سراغ سروقت خروس‌ها بیاید.

کنتین مه گل بیست و یکم فرانسه را زد اما دانمارک و اولسن دست بردارد نبودند و گل بیست و ششم این بازیکن آب سردی بر پیکر شاگردان آنستا ریخت. این مربی کاربلد اما با بازی گرفتن به موقع از  دانیل نارسیس اختلاف را به 2 کاهش داد تا همچنان امیدوار بماند. گل نیکولا کاراباتیچ نتیجه بازی را 26 بر 25 کرد تا فرانسه بازهم سودای قهرمانی در سر بپروراند. 

اسون اما گل بیست و هفتم را به تور فرانسه دوخت و در حالی که نیکولا کارباتیچ می‌توانست بازهم فاصله را به یک امتیاز تغییر دهد، فرصتی طلایی را در کمتر از 35 ثانیه به پایان بازی از دست داد. آن سوی میدان مادز مانسن برای بیست و هشتمین بار اومایر را تسلیم کرد و گل ثانیه‌های پایانی ماهه، تنها اختلاف را کاست تا دانمارک با پیروزی 28 بر 26 برای نخستین بار در تاریخ المپیک فاتح رقابت‌های هندبال شود. 

مایکل مانسن با زدن 8 گل، شبی فراموش نشدنی را پشت سر گذشت و چهره برجسته دانمارک برابر فرانسه بود. در دیدار رده‌بندی هم آلمان 31 بر 25 مقابل لهستان برنده شد تا مدال برنز مردان را به خود اختصاص دهد. 

فرانسه پیش از این در 2008 پکن و 2012 لندن 2 با به عنوان قهرمانی المپیک دست یافته بود اما با شکست مقابل دانمارک از کسب سومین مدال طلای پیاپی بازماند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز