دست علی منصور باز شد؛

تغییرات دفاعی استقلال با وجود پادوانی

۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۱۴:۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۵۰۹۸۷
تغییرات دفاعی استقلال با وجود پادوانی
حضور مدافع سابق سپاهان در تیم استقلال می‌تواند باعث ایجاد تغییرات جدیدی در چیدمان خط دفاعی این تیم شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یکی از دغدغه های مهم کادر فنی استقلال در فصل جدید، چینش خط دفاعی این تیم است.

استقلال که  فصل گذشته هم در خط دفاعی خود استحکام زیادی نداشت، در این فصل با اضافه کردن کنعانی زادگان و رابسون بسیار امیدوار بود که بتواند در مرکز دفاع خود ثبات و استحکام لازم را به وجود آورد، اما هم کنعانی زادگان و هم رابسون نشان دادند که برای جا افتادن در تیم به زمان و کار زیادی نیاز دارند. علاوه براین کند بودن مگویان نیز مشکلات مرکز دفاع استقلال را چندبرابر می‌کند.

با مصدومیت طولانی مدت کنعانی زادگان کادر فنی استقلال مجاب شد که حتما یک مهره دفاعی با کیفیت را به تیم خود اضافه کند و بنابراین جذب پادوانی با جدیت بیشتری پیگیری شد تا این مدافع برزیلی نیازهای دفاعی کادر فنی را برطرف کند.

خط دفاع استقلال در سمت راست و با حضور وریا غفوری دغدغه زیادی نخواهد داشت. در سمت چپ اگر چه یعقوب کریمی و میثم مجیدی مصدوم هستند اما امیدنور افکن، جوان آینده دار استقلال نشان داده می‌تواند مهره قابل اتکایی باشد و فعلا با وجود او کادر فنی نگرانی خاصی نخواهد داشت و در آینده نیز با برطرف شدن مصدومیت کریمی و مجیدی، ترافیک بازیکن در این پست کمک حال مربیان استقلال خواهد بود.

اما تیم استقلال، در مرکز دفاع احتمالا دچار تغییر خواهد شد. مگویان مدافع با تجربه‌ای است که در قلب دفاع استقلال به خوبی جا افتاده و با توجه به اینکه رابسون جانواریو به زمان نیاز دارد تا با تیم هماهنگ شود، حضور پادوانی در کنار هِرا می‌تواند زوج سازی خوبی از جانب منصوریان باشد که استحکام خط دفاعی آبی‌پوشان را بالا می‎برد. چرا که برخلاف رابسون، پادوانی با تیم ها و مهاجمان آن‌ها آشناست و این آشنایی او با شرایط لیگ ایران بدون شک چند پله اورا جلوتر از مدافع تازه وارد آبی‌ها قرار خواهد داد.

البته احتمال دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه، مگویان به سمت چپ دفاع منتقل شود و زوج برزیلی استقلال در مرکز خط دفاع به وجود بیاید.

این احتمال بازهم می‌تواند باعث ضعیف شدن دفاع استقلال شود چرا که هم فاکتور تجربه در قلب دفاع استقلال پایین می‌آید و همچنان این منطقه شکننده خواهد بود و هم اینکه کلا ممکن است مگویان در ادامه مسابقات به تبدیل به یک نیمکت نشین شود.

بازیکنان چپ زن استقلال مانند نورافکن به مراتب بهتر از مگویان مسنی هستند که سرعت بالایی هم ندارد. اگر چه پست اصلی مگوییان دفاع چپ است، اما کریمی، مجیدی و نورافکن بازیکنان باسرعت و با تکنیکی هستند و علاوه بر این نیروی جوانی آن‌ها کیفیت بیشتری به خط دفاع استقلال در سمت چپ خواهد داد و این فاکتور مهمی در برابر تیم‌هایی است که بازیکنان سرعتی را در سمت راست خود دارند. تیم‎هایی چون تراکتورسازی، گسترش و پرسپولیس با بهره بردن از بازیکنان سرعتی در پست هافبک راست خود، می‌توانند برای استقلال دردسرساز شوند، بنابراین فاکتور سرعت یک امر مهم در سمت چپ دفاع استقلال خواهد بود و اگر مگویان به این پست منتقل شود، امکان شکنندگی استقلال درصد بیشتری به خود خواهد گرفت.

با اینحال باید صبر کرد و منتظر ماند تا پادوانی در تمرینات استقلال حاضر شود تا کادر فنی استقلال،  عملکرد اورا ببینند و در مورد اعمال تغییرات در خط دفاعی تیمشان تصمیم گیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز