رسول کربکندی در گفتگو با برنا:

ترکیب چند ملیتی قطر برای بازیکنان‌ ما ناشناخته است/ بازیکنان ایران جوان و کم‌تجربه هستند

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۱۲:۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۵۱۸۸۴
ترکیب چند ملیتی قطر برای بازیکنان‌ ما ناشناخته است/ بازیکنان ایران جوان و کم‌تجربه هستند
مربی و پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: قطر میزبانی جام جهانی2022 را به عهده گرفته و برای ارتقای سطح کیفی فوتبال کشورش سرمایه گذاری بسیاری کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رسول کربکندی مربی و پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره دیدار ایران و قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی صحبت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار برنا با بیان اینکه بازی نخست همیشه سختی‌هایی به همراه دارد، اظهار داشت: در بازی‌های تدارکاتی تیم اصلی رونمایی نمی‌شود، ایران در گام اول مقدماتی جام جهانی بازی سختی با قطر دارد و نیاز است تا تیم ملی کشورمان از آمادگی لازم برخوردار شود.

کربکندی با اشاره به اینکه قطر برای رشد فوتبال کشورش سرمایه‌گذاری خوبی کرده است، افزود: از کشورهای دیگر بازیکن جذب کرده است که بازی ‌آنها برای تیم کشورمان شناخته شده نیست و این امر باعث می‌شود ایران در دیدار نخست با مشکلاتی مواجه شود.

وی ادامه داد: قطر به دلیل اینکه میزبانی جام جهانی را به عهده گرفته برای ارتقای سطح کیفی فوتبال کشورش سرمایه گذاری بسیار کرده و بازی با چنین تیم با انگیزه‌ای بسیار سخت است.

کربکندی با تاکید بر اینکه ترکیب تیم ملی ایران جوان شده است و این ممکن است در بازی نخست با قطر مشکلاتی به وجود آید، اضافه کرد: بازیکنان جوان کشورمان از تجربه کافی برخوردار نیستند و حضور تماشاگران می‌تواند به این بازیکنان جوان انگیزه بازی خوب دهند.

وی یادآور شد: جوان شدن تیم عوارضی به همراه دارد که به دلیل تجربه اندک لطمه بسیاری به تیم می‌زند، البته تیم ملی کشورمان نیاز داشت که به سمت جوانگرایی پیش ببرد اما همین ترکیب امکان دارد  برای صعود به جام جهانی با مشکلاتی رو به رو شویم.

کربکندی با اشاره به اینکه بازی خانگی با استرس و مشکلات کم‌تری مواجه است، افزود: در تیم‌های حریف بازی‌ها سخت‌تر است زیرا بازیکنان جوان کشورمان از تجربه کم‌تری برخوردار هستند و امکان دارد در خانه حریف با مشکلاتی مواجه شویم.

مربی و پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه  بعد از رفتن علی دایی از تیم ملی چند سالی بود که جایگزین مناسبی در  خط حمله تیم ملی نداشتیم، بیان کرد: خط حمله کشورمان نسبت به گذشته بهتر شده و اکنون جوانانی در خط حمله کشورمان قرار دارند که از انگیزه و توان مناسبی برخوردار هستند، همچنین بازیکنی همانند سردار آزمون که در رقابت‌های مختلف بین‌المللی شرکت کرده است می‌تواند به   خط حمله تیم ملی کشورمان کمک بسیاری کند.

وی با تاکید بر اینکه لیگ کشورمان در دو سال اخیر توانست جوانان با انگیزه و توانمندی را معرفی کند، اظهار داشت: این جوانان از تجربه کمی برخوردار هستند اما انگیزه این بازیکنان بسیار زیاد است و تیم ملی به ارتقا و پیشرفت مناسب می‌رسد.

کربکندی بیان کرد: در چند سال اخیر دروازه‌بان خوبی در سنگر تیم ملی قرار نگرفت اما الان جوانان با انگیزه‌ای همانند مظاهری، بیراوند و علیرضا حقیقی هستند که هر کدام از آنها انگیزه مناسبی برای رسیدن به سنگر تیم ملی کشورمان دارند.

وی ادامه داد: فضای تیم ملی با باشگاه‌ها متفاوت است و بازیکنان برای قرار گرفتن در دروازه‌ تیم ملی نیاز به روحیه و اعتماد به نفس کافی دارند، همچنین باید کادر فنی بازیکنان را از لحاظ روانی برای دیدار با قطر آماده کنند.

کربکندی با تاکید بر اینکه کارلوس کی‌روش با علاقه به تیم ملی کشورمان توانست برای آینده فوتبال ایران اقدامات مناسبی انجام دهد، افزود: مسائل حاشیه‌ای که در تیم ملی فوتبال کشورمان وجود دارد به دلیل دامن زدن فدراسیون به جزئیات است.

وی با بیان اینکه  در ایران مسائل ساده به جای تعامل به سمت درگیری پیش می‌رود، اضافه کرد: هر مربی برای تیم خود نگران است، باید تعامل مربیان لیگ و تیم ملی کشورمان بیشتر شود تا باتوجه به امکانات موجود مشکلات و حاشیه‌ها هم کم می‌شد.

کربکندی در پایان گفت: با حضور بازیکنان جوان رقابت سختی با تیم قطر داریم، زیرا بسیاری از بازیکنان کشورمان با فضا و جو روانی که حاکم بر بازی‌های ملی است، آشنایی ندارند و با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز