ابراهیم آشتیانی در گفتگو با برنا:

فوتبال قطر مثل گذشته نیست/ ایران در دو رقابت نخست بازی سختی دارد

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۰:۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۵۲۳۵۵
فوتبال قطر مثل گذشته نیست/ ایران در دو رقابت نخست بازی سختی دارد
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: فوتبال قطر نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ابراهیم آشتیانی پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره دیدار ایران و قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی با خبرنگار ورزشی برنا صحبت کرد.

وی با بیان اینکه ایران در گام نخست از رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی بازی سختی با قطر دارد، اظهار داشت: نیاز بود دست اندرکاران تیم ملی فوتبال کشورمان برای بازی اول برنامه ریزی بهتری انجام می‌داند تا با آمادگی کامل به مصاف قطر می‌رفتیم.

آشتیانی ادامه داد: اکنون که مشکل بین‌المللی نداریم و تحریم‌ها برداشته شده می‌توانستیم با تیم‌های خوب دنیا بازی‌های تدارکاتی مناسبی انجام دهیم تا عملکرد تیمی شاگردان کی‌روش بهتر شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه باید اردو و بازی‌های تدارکاتی  مناسبی شکل می‌گرفت تا به نقاط ضعف تیم پی ببریم، تصریح کرد: باید بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های دنیا همانند کرواسی و روسیه انجام می‌شد تا آمادگی بازیکنان کشورمان بیشتر شود.

وی درباره فوتبال قطر بیان کرد: تیم قطر توانسته سرمایه گذاری خوبی در فوتبال انجام دهد و با جذب بازیکن از کشورهای دیگر، تیم خوبی را تشکیل داده که بازی با چنین تیمی بسیار سخت است.

آشتیانی با تاکید بر اینکه فوتبال قطر نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده است، اضافه کرد: قطر تیم قدرتمندی است که با بازیکنانی که جذب کرده توانسته سطح کیفی خود را ارتقا دهد، همچنین سطح کیفی فوتبال تیم‌های آسیایی نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

وی یادآور شد: ایران در دو بازی نخست خود در مرحله مقدماتی جام جهانی رقابت سختی دارد و شاگردان کی‌روش در دو بازی اول رقابت سختی دارند که نیاز است اعتماد به نفس و آمادگی آنها بیشتر شود، همچنین در بازی‌های بعدی بازیکنان تیم ملی کشورمان وضعیت مناسب‌تری پیدا می‌کنند.

آشتیانی با بیان اینکه نباید هر تیمی را دست کم گرفت، افزود: ایران در گروه راحتی قرار ندارد و هرکدام از تیم‌‍‌ها انگیزه صعود دارند. کادرفنی با برنامه ریزی مناسب می‌تواند احتمال صعود از گروه را بیشتر کند.

وی درباره جوانگرایی تیم ملی فوتبال کشورمان، اشاره کرد: لیگ سال قبل به دلیل جوان شدن از شادابی و طراوت تازه‌ای برخوردار شد، همچنین تیم ملی با جوانگرایی با انگیزه‌تر می‌شود.

مربی سابق زیر 23 سال تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه ترکیب جوان به نفع تیم است، بیان کرد: جوانان با انگیزه و خوبی در تیم قرار دارند که کیفیت تیم ملی افزایش پیدا می‌کند، البته  بسیاری از بازیکنان تیم ملی کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی شرکت نکرده‌اند و فقط در حد باشگاه‌های آسیا توپ زده‌اند.

وی در پایان درباره سنگربان تیم ملی کشورمان، گفت:  بیراوند دروازه‌بان خوبی است اما در سطح بین‌المللی از تجربه کافی برخوردار نیست، همچنین این سنگربان در باشگاه پرسپولیس هم در کنترل توپ در محوطه جریمه با اشتباهاتی مواجه است که باید برای قرار گرفتن در دروازه تیم ملی سطح اشتباهات خود را کاهش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز