به دلیل حق‌کشی‌های زیاد؛

کمپین اعتراض به ناداوری‌های کشتی المپیک ریو تشکیل شد

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۰:۳۲:۴۳
کد خبر: ۴۵۲۳۷۶
کمپین اعتراض به ناداوری‌های کشتی المپیک ریو تشکیل شد
کمپین اعتراض به داوران کشتی المپیک ریو تشکیل شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کمپینی در اعتراض به ناداوری‌های مسابقات کشتی المپیک ریو تشکیل شد.

در رقابت‌های المپیک 2016 ریو، شاهد ناداوری و حق کشی‌های بسیاری بودیم، به خصوص در رشته کشتی که ورزش ملی ایرانی‌ها به حساب می‌آید. داوران در مقابل چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی به راحتی "رضا یزدانی" پلنگ جویبار را قربانی کردند تا دست‌اش از مدال کوتاه بماند. در کشتی فینالِ "حسن یزدانی" با حریف روس، تا توانستند به حریف ارفاق کردند و اگر توانایی‌های یزدانی به کمک‌اش نمی‌آمد بی تردید طلا را از چنگ ایران خارج می‌کردند.

در کشتی فرنگی هم داوران کم حق کشی نکردند. در رقابت امید نوروزی تلاش‌های نماینده ایران از سوی داوران دیده نشد تا امتیاز به حساب حریف گرجستانی ریخته شود. در کشتی سعید عبدولی و حبیب الله اخلاقی نیز به نا حق به فرنگی کاران ایران اخطار دادند .

از همین رو کمپینی مردمی تحت عنوان «اعتراض به ناداوری های مسابقات کشتی المپیک» شکل گرفته است تا با حمایت علاقمندان به کشتی و معترضین به نتایج المپیک، اعتراض جامعه ایران به مسوولان ورزش جهان برسد و مانع تکرار چنین اتفاقات تلخی برای ورزشکاران و ورزش ایران در رویدادهای بین المللی شود.

این کمپین نه تنها صدای اعتراض مردم ایران بلکه تمام کشورهایی است که در بازی‌های المپیک 2016 ریو، از داوری‌های نادرست ضربه خوردند، برای همین از "توماس باخ" درخواست دارد تا به عنوان رییس کمیته بین المللی المپیک با داوران و افراد خطا کار برخورد کرده و مانع تکرار اتفاقات اینچنینی که روح المپیک را زیر سوال می‌برد، شود.

مردم معترض با پیوستن به این کمپین، از "نناد لالوویچ" رییس اتحادیه جهانی کشتی هم درخواست دارند تا در برابر مافیای داوری ایستادگی کرده و اجازه ندهد تا افراد یا گروهی خاص با اعمال نفوذ در داوری‌ها و تغییر نتایج مسابقات، زیبای‌های ورزش کشتی را با زشتی به مردم دنیا نشان داده و زمینه ساز خروج ورزش کهن کشتی از المپیک شوند.

http://www.ipetitions.com/petition/iran-wrestling

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز