حاشیه‌ها از بیرون به زمین منتقل شد؛

گروسی: جو ورزشگاه‌های چین مانند آزادی است/ کی‌روش فوتبال آسیا را می‌شناسد

۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۰۵:۲۴:۲۴
کد خبر: ۴۵۴۴۱۹
گروسی: جو ورزشگاه‌های چین مانند آزادی است/ کی‌روش فوتبال آسیا را می‌شناسد
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران و استقلال معتقد است تیم ایران کار سختی در چین مقابل این تیم دارد.

محسن گروسی به خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان در گام نخست مقابل قطر نتیجه بسیار خوبی گرفت اما گذشته از نتیجه فوتبالی که به نمایش درآمد، به هیچ‌وجه در شأن نام کشورمان نبود. برای تیم ملی همه تدارکات در نظر گرفته شده بود و ایران برای رویارویی با قطر چیزی کم نداشت. با توجه به این موضوع، متاسفانه تیم ایران بازی خوبی به نمایش نگذاشت. حالا دلیل نوع بازی ایران، مشکلات روحی و استرس بازیکنان بود یا چیز دیگر، باید کارشناسی شود.

وی درباره حضور دائمی در پست وینگر چپ اظهار کرد: ما در  تیم کی‌روش نبودیم که وضعیت این تیم را بدانیم اما آنچه مشخص است اینکه فوتبال ایران بازیکنان بسیار خوبی در هر پست دارد و نیازی نیست از یک بازیکن در جای غیرتخصصی‌اش استفاده کنیم، به صرف اینکه او فقط بازی کند. زمانی که بازیکن در پست غیرتخصصی به بازی گرفته می‌شود، به یقین نمی‌تواند قابلیت‌های خود را آنطور که باید به نمایش بگذارد. 

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به شیوه بازی تیم قطر اضافه کرد: اگر یک فلش بک بزنید و تاریخچه بازی‌های ما و تیم‌های عربی را مرور کنید، متوجه خواهید شد که همیشه با تیم‌های عربی مشکل داشتیم. البته درباره بازی تیم قطر باید بگویم شیوه بازی قطری‌ها همواره بر سکون و بازی تاخیری استوار است و این موضوع نباید روی ذهن و روان بچه‌های ما تاثیر می‌گذاشت. ضمن اینکه درباره مشکلات به وجود آمده در آن دیدار هم باید اعتراف کنیم که ما بیشتر مقصر بودیم نه آنها! متاسفانه حواشی از روی نیمکت ما به زمین منتقل شد و آن صحنه‌ها به وجود آمد.

گروسی در پاسخ به این پرسش که دیدار دوم تیم ملی فوتبال برابر چین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ توضیح داد: جو حاکم بر ورزشگاه‌های چین، چیزی شبیه ورزشگاه آزادی خودمان است و حتی در مواقعی این جو سنگین‌تر هم می‌شود. این ترس وجود دارد که این جو در دیدار بعدی تیم ملی گریبانگیر ما شود. درباره تیم چین هم باید بگویم آن‌ها تیمی مبتنی بر سرعتند واگر مقابل تیم‌های سرعتی خاور دور بی‌گدار به آب بزنیم به مشکل خواهیم خورد. البته با شناختی که کی‌روش از تیم‌های آسیایی طی این چند سال به دست آورده، به خوبی می‌داند باید چه تاکتیکی را مقابل چنین تیم‌های اتخاذ کند.

وی همچنین درباره دیگر تیم‌های گروه A مقدماتی جام جهانی در آسیا گفت: در مرحله دوم تیم ضعیفی حضور ندارد و همه تیم‌ها برای صعود به جام جهانی می‌جنگند. بچه‌های تیم ملی باید این واقعیت را درک کنند که هر بازی حکم فینال را دارد و اگر در یک دیدار دچار تزلزل شوند، ممکن است بهای بابت سنگینی بپردازند.

 


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز