وزیر ورزش و جوانان:

سیاست‌ وزارت ورزش و جوانان توجه به همه رشته‌هاست/ رسانه‌ها هم در این راه وزارتخانه را یاری کنند

۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۱۹:۵۹:۲۲
کد خبر: ۴۵۴۷۰۸
سیاست‌ وزارت ورزش و جوانان توجه به همه رشته‌هاست/ رسانه‌ها هم در این راه وزارتخانه را یاری کنند
وزیر ورزش و جوانان، توجه به ورزش توام با اخلاق، ایجاد شادی و نشاط بین مردم، کمک به فرهنگ جامعه و همچنین ساخت الگوهای نسل جوان با کمک ورزش را از جمله انتظارات دکتر روحانی دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید که عصر امروز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، دکتر محمود گودرزی، ورزش را یک مقوله فرهنگی دانست که قوانین هم آن را تأیید می‌کند. وزیر ورزش و جوانان راهبردهای توسعه فرهنگی ورزش از منظر مقام معظم رهبری را استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی ورزش و همچنین ترویج ارزش‌های اخلاقی در این عرصه عنوان کرد و در ادامه به بیان انتظارات رئیس‌جمهوری پرداخت که توجه به ورزش توام با اخلاق را مورد تاکید قرار داده است .

وزیر ورزش و جوانان ایجاد شادی و نشاط بین مردم، کمک به فرهنگ جامعه و همچنین ساخت الگوهای نسل جوان با کمک ورزش را از دیگر انتظارات دکتر روحانی عنوان کرد که این وزارتخانه در راستای تحقق آن‌ها گام برداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت گستره تعامل فرهنگ و ورزش، ورزش فرهنگی و فرهنگ ورزشی را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس تعریف دکتر گودرزی، فرهنگ ورزشی عبارت است از ارتقا سهم ورزش در فرهنگ جامعه به‌عنوان مقوله‌ای برای حفظ و بالا بردن سطح سلامت و ورزش فرهنگی هم نهادینه شدن اخلاق در فعالیت‌های ورزشی است که در راستای تحقق آن باید محیط فرهنگی حوزه ورزش ساماندهی شود.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ ورزش بین آحاد مختلف جامعه، شرایط ورزش همگانی در بخش مردان و زنان را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در سال 92 تنها 10 درصد مردم ورزش می‌کردند که این رقم  اکنون به 21 درصد افزایش پیدا کرده است.                            

به گفته دکتر گودرزی در حال حاضر 81/9 درصد از زنان و 76/5درصد از مردان ورزش نمی‌کنند.

وزیرورزش و جوانان در بخشی دیگر از سخنانش به دستاورد ورزش ایران در المپیک ریو اشاره کرد و گفت: نباید برای جامعه انتظار و توقع ایجاد کنیم و باید واقعیت را به مردم بگوییم هرچند که این واقعیت‌ها به مذاق برخی از افراد خوش نیاید. تا پیش از المپیک اخیر میاگین تعداد مدال‌های ما در ادوار مختلف 4 مدال بود. کسب 8 مدال در بازی‌های المپیک ریو از حیث مدال دومین نتیجه خوب پس از بازی‌های المپیک لندن به شمار می‌آید.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از سهم کم ورزش پایه، ورزش همگانی، ورزش بانوان و همچنین ورزش باستانی -که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد- در رسانه‌ها گلایه کرد و گفت که سیاست‌ وزارت ورزش و جوانان توجه به همه رشته‌هاست و امیدوار است که رسانه‌ها هم در این راه وزارتخانه را یاری کنند.

در این همایش پس از سخنرانی دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، علاوه بر دکتر گودرزی، وزرای آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، روسای سازمان‌های اسناد و کتابخانه‌ملی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان دستاوردهای فرهنگی وزارتخانه و سازمان متبوع خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز