بسکتبال آسیاچلنج- تهران

ایران، تایلند را له کرد و به رختکن رفت!

۱۳۹۵/۰۶/۲۲ - ۱۷:۳۴:۲۷
کد خبر: ۴۵۶۲۰۴
ایران، تایلند را له کرد و به رختکن رفت!
نیمه نخست دیدار تیم‌های بسکتبال ایران و تایلند با برتری 60 بر 26 تیم کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، سومین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های آسیاچلنج، ساعت 18:10 در سالن 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد.

 ترکیب ابتدایی ایران: سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، اوشین ساهاکیان، ارسلان کاظمی و حامد حدادی

سرمربی: درک بائرمن

 

کوارتر نخست؛ ایران 34 – تایلند 17

ایران با ترکیب آشنای خود بازی را آغاز کرد. حضور اوشین در پست 3 و ارسلان در فوروارد قدرتی و حملاتی که به حدادی ختم می‌شد. یخچالی چراغ اول را برای ایران روشن کرد و با پرتابی 3 امتیازی سبد تایلندی‌ها را فروریخت. در ادامه بازی خوب ساهاکیان با 5 امتیازی که این بازیکن برای شاگردان بائرمن همراه داشت، سرمربی تایلند را مجبور به تقاضای وقت استراحت کرد. تاکتیکی که موثر بود و تایلندی‌ها در بازگشت به زمین تا امتیاز 7 بالا آمدند. حرکت ترکیبی تماشایی ارسلان و مشایخی زیر سبد تایلند به امتیاز بدل نشد اما یخچالی با سماجت خود 2 پرتاب آزاد از همین توپ گرفت. پرتاب‌هایی که به بار نشستند. ابتکار عمل کاملاً در دست بازیکنان ایران بود و به فاصله 3 دقیقه و 25 ثانیه به پایان وقت نخست برتری 23 بر 9 به سود تیم کشورمان روی اسکوربورد ثبت شد. تایلندی‌ها هم سرانجام 3 امتیازی موفق زدند اما چند ثانیه بعد، محمد جمشیدی حضور خود را در میدان با پاسخ به این پرتاب اعلام کرد. 2 دقیقه پایانی کوارتر نخست حدادی جای خود را به روزبه ارغوان داد و محمد حسن‌زاده هم فوروارد قدرتی ایران شد. تایلندی‌ها که در حمله زیرسبد ناکام بودند، رو به بازی پیرامونی آوردند و شماره 6 این تیم بازهم پرتاب 3 امتیازی موفقی در سبد ایران جا داد اما این بار ارغوان پاسخ داد تا کوارتر نخست 34 بر 17 به سود تیم ایران تمام شود. 

 

کوارتر دوم؛ ایران 26  - تایلند 9

تایلند در آغاز کوارتر دوم هم در پرتاب 3 امتیازی موفق بود اما حضور روزبه ارغوان، نه تنها جای حدادی را به خوبی در میدان پر کرده بود، بلکه با امتیازگیری پیاپی این بازیکن، سرمربی تایلند در امتیاز 45 بر 22 به سود ایران، بازهم تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه، ایران چند حمله ناموفق داشت و این به حریف فرصت داد خود را به امتیاز 26 برساند تا این بار بائرمن وقت استراحت بخواهد. حضور دوباره حدادی در زمین و اسلم‌دانک دیگری از سنتر اصلی ایران سالن را منفجر کرد. حدادی در دفاع هم جانانه ایستادگی کرد تا اوشین این بار در ثانیه پایانی مالکیت ایران با پرتابی 3 امتیازی سبد حریف را درهم بشکند. ارسلان و بهنام هم در 2 فرصت نفس تایلندی‌ها را گرفتند و اوشین هم همچنان مهارناپذیر نشان می‌داد. توپ ربایی ارسلان و لی‌آپ بهنام، ایران 58 تایلند 26. سان تون سیری، گارد راس موفق تایلند هم کمتر می‌توانست از مهارت شوت‌های سه امتیازی‌‌اش بهره ببرد و ایران با برتری 26 بر 9 در این کوارتر، در مجموع 60 بر 26 برنده به رختکن برود. 

 

نظر شما