وکیلی: ماموریت بازیکن سازی برای تیم ملی دارم

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۳:۴۷:۰۰
کد خبر: ۴۵۶۵۴۷
وکیلی: ماموریت بازیکن سازی برای تیم ملی دارم
سرمربی تیم والیبال نوجوانان گفت: ماموریت اصلی این تیم بازیکن سازی برای آینده تیم ملی والیبال ایران است و رقابت های آسیایی و جهانی در اولویت های بعدی قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد وکیلی در آستانه آغاز اردوی انتخابی این تیم گفت: برای اردوی انتخابی 182 بازیکن از کمیته استعدادیابی، هیات های استانی، مسابقات آموزشگاه های کشور و مسابقات نوجوانان دسته یک و دوی کشور در سال 95 انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: این نفرات در قالب هفت گروه به فدراسیون والیبال مراجعه می کنند و مورد ارزیابی قرار می گیرند. نفرات دعوت شده حتما ساعت هشت روز اعلام شده آماده ارزیابی باشند تا خللی در روند اردو پیش نیاید.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان با تاکید بر اینکه ملاک سنی این بازیکنان 11 دیماه سال 1377 به بعد است، گفت: هدف و اولویت نخست پرورش بازیکن و پشتیوانه سازی برای تیم ملی والیبال ایران در سال های 2020 تا 2022 است.

وی با تاکید بر اینکه در اردوی انتخابی شرایط فیزیکی و قدی بازیکنان ملاک انتخاب بازیکنان است، گفت: اگر در پایان این اردو بازیکنی با شرایط ذهنی و فیزیکی مورد نظر کادر فنی جا مانده باشد، دوباره دعوت خواهند شد تا مورد تست و ارزیابی قرار گیرند.

وکیلی گفت: در اردوی انتخابی از بین 182 بازیکن دعوت شده بین 30 تا 40 نفر برای اردوهای آماده سازی انتخاب می شوند. البته تعداد قطعی بستگی به شرایط فیزیکی آنان دارد و متغیر خواهد بود.

وی درباره همکارانش در تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: با کادر فنی سال گذشته که موفق به کسب قهرمانی آسیا و سومی جهان شدیم، همکاری خواهم کرد و اگر نیاز باشد، کادر فنی تقویت خواهد شد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر گفت: مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا تیرماه سال آینده به میزبانی میانمار برگزار می شود و فرصت زیادی برای انتخاب و آماده سازی بازیکنان نداریم. باید با تلاش بیشتر فرصت های از دست رفته را جبران کنیم.

وی از مربیان و معلمین که این بازیکنان را پرورش دادند تا به مرحله انتخابی برسند، تشکر کرد و گفت: باز هم اگر کسی را می شناسند، از طریق هیات های استانی معرفی کنند زیرا درب های تیم ملی تا اسفندماه سال جاری برای انتخاب بازیکن باز است.

وکیلی زمان تشکیل اردوی های تیم ملی والیبال نوجوانان را نیمه اول مهرماه دانست و گفت: چند روز بعد از اردوی انتخابی، نخستین اردوی تیم ملی تشکیل خواهد شد. هر ماه دو اردوی 12 روزه برگزار می کنیم که تا پایان سال، 12 اردو برنامه ریزی کردیم. آمادگی برگزاری اردو در استان های دیگر نیز داریم که بر اساس برنامه ریزی فدراسیون انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال آینده نیز اردو ها و مسابقات تدارکاتی خواهیم داشت تا آماده سازی بازیکنان برای شرایط مسابقه پیگیری شود.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در پایان تاکید کرد: محمدرضا داورزنی از من خواستند که بازیکن برای آینده تیم ملی تربیت کنم و بنابر اولویت نخست کاری این تیم بازیکن سازی خواهد بود. رقابت های قهرمانی آسیا و جهان در اولویت های بعدی قرار دارد.

نظر شما