همراه با پارالمپیک ریو؛

کائیدی: اولین بار بود که می‌دیدم داوران به اشتباه خود اعتراف کردند

۱۳۹۵/۰۶/۲۶ - ۱۰:۴۷:۵۳
کد خبر: ۴۵۷۶۰۱
کائیدی: اولین بار بود که می‌دیدم داوران به اشتباه خود اعتراف کردند
ملی پوش پرتاب نیزه پارالمپیکی گفت: 3 بار در پارالمپیک شرکت کرده ام و امروز برای اولین بار دیدم که داوران اشتباه کرده و به این اشتباه نیز اعتراف کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محسن کائیدی پس از کسب مدال برنز در رقابت های پرتاب نیزه کلاس F34 اظهار داشت: شرایطم خوب بود و آمده بود تا بهترین نتیجه را بگیرم. من یک سال قبل از شهرستان به تهران آمدم. در این یک سال تنها بود و تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم. واقعاً می خواستم در ریو 2 مدال طلا بگیرم اما متاسفانه نشد و رکوردهایم حتی پایین تر از رکوردهای تمرینی بود.

وی افزود: شرمنده مردم و مسئولان شدم. به عنوان کسی که در پارالمپیک 2012 لندن یک طلا و یک نقره گرفته بودم، دوست داشتم در 2016 دو طلا کسب کنم، اما قسمت نبود که به این هدف برسم و کارم با یک برنز به پایان رسید.

دارنده مدال برنز پرتاب نیزه پارالمپیک ریو درباره خطاهایی که داوران از او در رقابت امروز گرفتند، گفت: پرتاب ششم را بالای 35 متر انداختم، اما داوران خطا گرفتند. جالب اینکه بعد از این اتفاق اعلام کرده اند که تصمیم‌شان اشتباه بوده و به همین دلیل اجازه یک پرتاب دیگر به من دادند. سه بار در پارالمپیک شرکت کرده ام و این اولین بار است که می بینم داور به اشتباهش اعتراف می کند.

کائیدی با اشاره به اتفاقاتی که چند روز قبل در رقابت پرتاب وزنه برایش رخ داده بود، ادامه داد: آنجا هم از اهرم خطا می گرفتند. بهترین رکورد من در پرتاب وزنه 12.18 متر است، اما در پارالمپیک ریو با شرایطی که برایم ایجاد کردند، به رکورد 10.70 رسیدم.

وی درخصوص تغییر قوانین و تاثیر آن بر روی تصمیمات داوران و حرکات خودش گفت: قوانین بعد از پارالمپیک لندن و در سال 2013 تغییر کرد و من که رکورددار هستم، مجبور شدم از صفر شروع کنم. به همین دلیل فشار بیش از حدی به خودم آوردم و تمریناتم را بیشتر کردم. واقعاً فکر نمی کردم چنین وضعیتی پیش بیاید. می دانستم هر بار که اراده کنم، می توانم بهترین رکورد را ثبت کنم، اما خطا می گرفتند.

ملی پوش پرتاب نیزه کشورمان عنوان کرد: امروز کمربند را در آخرین درجه بسته بودم و واقعاً راه دیگری برای محکم کردن خودم بر روی صندلی وجود نداشت. البته داوری نیز سلیقه ای است و این سرنوشت برایم رقم خورد.

کائیدی اظهار داشت: من بعد از مسابقات قهرمانی کشور در مسابقه دیگری شرکت نکردم و در واقع بدون رقابت وارد پارالمپیک شدم. وقتی هر سال فقط یک بار مسابقه داشته باشید، باعث می شود که از داوری نیز بی خبر باشید. در مسابقات جهانی قطر همین حرکات من خطا نبود، اما امروز در پارالمپیک ریو خطا گرفتند. حضور در مسابقه منجر به تجربه اندوزی می شود.

وی در پایان گفت: واقعاً خجالت می کشم که الان به دهکده ورزشکاران برگردم. قول می دهم در مسابقات بعدی جبران کنم و مدال های بهتری بگیرم. شاید دلیل دیگری که می توانم برای امروز ذکر کنم، این باشد که استرسم بالا بود و همه انتظار داشتند که به عنوان یک قهرمان باز هم طلا بگیرم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز