پارالمپیک ریو ۲۰۱۶

تیم فوتبال ۷ نفره ایران بازنده به رختکن رفت

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۴:۰۴
کد خبر: ۴۵۷۸۱۹
تیم فوتبال ۷ نفره ایران بازنده به رختکن رفت
نیمه نخست فینال فوتبال 7 نفره پارالمپیک ریو با برتری یک بر صفر اوکراین برابر تیم کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، دیدار فینال فوتبال 7 نفره پارالمپیک ریو، ساعت 30 دقیقه بامداد امروز بین تیم‌های ایران و اوکراین در ورزشگاه دئودورو آغاز شد.

ترکیب ابتدایی ایران (پیراهن قرمز): بابک صفری، هاشم رستگاری، لطف‌اله جنگجو، فرزاد مهری، حسین تیزبر، مهدی جمالی و جاسم بخشی 

سرمربی: امین اله‌مانی

ترکیب ابتدایی اوکراین (پیراهن زرد): کنستانتین سیماشکو، ویتالی تروشف، تاراس داتکو، ادر قهرمانیان، ایوان دوتسنکو، ولادمیر آنتونیوک (کاپیتان) و آرتم کراسیلنکوف 

سرمربی: سرگئی اوفچارنکو

 

داور اول: راس هسول (انگلستان)

کمک داوران: آرتور بانینگ، آلساندرو سانتوس و رافائل تورس

 

بازیکنان ایران پس از درهم کوبیدن برزیل میزبان، با روحیه و آماده گام به فینال فوتبال 7 نفره گذاشتند تا برای نخستین بار طلای ارزشمند این رشته را برای کاروان کشورمان به ارمغان بیاورند. حتی اگر حریف، اوکراین، ابرقدرت فوتبال 7 نفره دنیا باشد. 

اوکراینی‌ها از ابتدا ابتکار عمل را به دست گرفتند و با کارهای ترکیبی و بعضاً انفرادی، چندبار نظم دفاعی تیم کشورمان را به هم ریختند و تا آستانه رسیدن به گل هم پیش رفتند اما بی‌دقتی اوکراینی‌ها، تیزهوشی صفری و خوش‌شانسی ایران، باعث شد تا دروازه ایران بسته بماند. اوج این حملات دقیقه 12 بود که توپ حتی از سنگربان ایران هم عبور کرد اما مهاجم اوکراین دیر به توپ رسید و نتوانست آن را درون دروازه ایران بفرستد. 

مهدی جمالی با حضور خود به عنوان مهاجم هدف، نظم خاصی به شعاع حملات ایران می‌داد. حرکات شاگردان 

دقیقه 15 حسین تیزبُر پشت محوطه جریمه حریف و با حرکت در عرض خود را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما شوت زمینی او را کنستانتین درازکش به کرنر فرستاد تا ایران زنگ خطر را برای مدافع عنوان قهرمانی به صدا درآورد. 

 

گل نخست اوکراین با ضربه مهار نشدنی آنتونیوک

2 دقیقه بعد ایران از یک ضدحمله استفاده کرد اما این بار نوبت به جاسم بخشی رسید تا توپ را به دفاع حریف بکوبد و این فرصت را از دست بدهد. دقیقه 23 ادر قهرمانیان به دفاع ایران زد و شوت محکم او را صفری با کف دست از زیر تاق دروازه بیرون کشید. 3 دقیقه بعد ولادمیر آنتونیوک پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و با شوتی سرکش، توپ را دور از دستان صفری به کنج دروازه ایران فرستاد تا نخستین گلزن فینال لقب بگیرد. 

اوکراین پس از این گل هم می‌توانست برتری خود را دو برابر کند اما چیپ ایوان دوتسنکو از بالای دروازه ایران به بیرون رفت تا هسول انگلیسی بدون در نظر گرفتن زمان تلف شده راس دقیقه 30 سوت پایان نیمه نخست را به صدا درآورد و بازیکنان تیم کشورمان بازنده به رختکن بروند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز