والیبال قهرمانی کنفدراسیون زنان آسیا؛

قدرت‌نمایی دختران سرزمین پارس در ویتنام

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۳:۵۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۹۰۸۷
تیم ملی والیبال بانوان ایران با پیروزی در دیدار مقابل تیم ملی ویتنام برای نخستین بار به نبرد پنجم-ششمی مسابقات AVC کاپ زنان راه پیدا کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روز پنجم رقابت‌های والیبال قهرمانی کنفدراسیون زنان آسیا، امروز (دوشنبه) با برگزاری دو دیدار در سالن وین فو آغاز شد.

تیم ملی والیبال بانوان ایران که روز گذشته با شکست مقابل تیم ملی ژاپن از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازمانده بود، امروز به مصاف تیم ملی ویتنام (میزبان) رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسیده و برای نخستین بار در تاریخ والیبال بانوان، به دیدار پنجم – ششمی این مسابقات راه پیدا کند.

مایدا در این دیدار شبنم علیخانی، مهسا صابری، مائده برهانی، سودابه باقرپور، زینب گیوه، فرنوش شیخی و نگار کیانی را به میدان فرستاد. نخستین امتیاز این دیدار به ویتنامی‌ها رسید. این تیم در ادامه چند امتیاز نخست را از آن خود کرد و 5 امتیاز اول به نام ویتنام ثبت شد. بازیکنان ایران نمایش پراشتباهی در این ست داشتند و در امتیاز 8 بر یک به اولین وقت استراحت فنی این ست رفتند. برتری ویتنامی‌ها در تمام طول این ست ادامه داشت. بازیکنان ایران تلاش کردند که اختلاف امتیاز را کاهش دهند اما در نهایت 25 بر 19 این ست را واگذار کردند.

ست دوم این دیدار با کسب دو امتیاز برای تیم ملی ایران آغاز شد. مایدا در این ست مهسا کدخدا و ندا چملانیان را به میدان آورده بود. دو تیم در امتیاز 4 برابر شدند. مایدا تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه این تیم ایران بود که توانست نسبت به ویتنام برتری داشته باشد. دومین وقت استراحت فنی این ست با نتیجه 16 بر 10 به سود ایران رقم خورد. تیم ملی ایران در نهایت موفق شد این ست را 25 بر 14 به سود خود تمام کند.

ست سوم از همان ابتدا پایاپای پیش رفت. هر دو تیم برای پیروزی به میدان آمده بودند. ویتنامی‌ها با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران در زدن آبشار با 3 اختلاف امتیاز از شاگردان مایدا پیش افتادند. در ادامه بازیکنان ایران موفق به جبران نشدند و این اختلاف به عدد5 رسید. دو تیم در پوئن 8 بر 5 به سود ویتنام راهی اولین تکنیکال تایم این ست شدند. بازیکنان ایران با نمایش خوب خود نتیجه را در امتیاز 8 برابر کردند. ایران 14 بر 12 عقب افتاده بود که مایدا زینب گیوه را به جای مهسا صابری به میدان فرستاد. دو تیم در امتیاز 16 بر 13 به سود ویتنام به دومین وقت استراحت فنی این ست رفتند. بازیکنان ایران اما در ادامه این ست نتیجه را برابر کردند و در پایان ستی که به یک ماراتن شبیه شده بود با نتیجه 32 بر 30 به سود خود تمام کردند.

ویتنامی‌ها در ست چهارم این دیدار آغاز بهتری نسبت به شاگردان مایدا داشتند. اما بازیکنان ایران با تلاش خود توانستند نتیجه را به تساوی کشانده و در ادامه در امتیاز 8 بر 7 به سود خودشان به نخستین وقت استراحت فنی ست چهارم بروند. مهسا صابری در این ست به صلاحدید مایدا جایگزین زینب گیوه شده بود. در اواسط این ست مائده برهانی هم به جای ندا چملانیان به میدان آمد.ایران 14 بر 11 از حریف پیش افتاده بود. تیم ملی بانوان ایران در این ست با نتیجه 25 بر 23 به پیروزی رسید و در مجموع 3 بر یک برنده این دیدار شد.

دختران والیبال ایران با هدایت مایدا چیچیچ پس از این پیروزی فردا (سه شنبه) در آخرین دیدار خود به مصاف تیم قدرتمند چین تایپه خواهند رفت تا برای کسب عنوان پنجمی جدال کنند. تیم ملی بانوان ایران در صورت کسب عنوان پنجمی نتیجه‌ای تاریخی بدست آورده است.

پس از دیدار دو تیم ایران و ویتنام، دو دیدار در چارچوب مرحله نیمه نهایی برگزار خواهد شد تا چهره دو فینالیست این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.

پنجمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی کنفدراسیون والیبال زنان آسیا، از 24 شهریور با حضور 8 تیم و به میزبانی ویتنام آغاز شده است. پرونده این مسابقات فردا با برگزاری دیدار‌های نهایی بسته خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز