جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ - کلمبیا؛

پاراگوئه با کادوی صمیمی و کاظمی برنده به رختکن رفت!

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۲۳:۵۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۰۹۸۶
پاراگوئه با کادوی صمیمی و کاظمی برنده به رختکن رفت!
نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و پاراگوئه با برتری 2 بر یک نماینده آمریکای جنوبی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و پاراگوئه در یک‌‌چهارم نهایی جام جهانی 2016 کلمبیا دقایق نخست بامداد امروز در سالن بیسنته ناریوی شهر بوکارامانگای کلمبیا آغاز شد.

ترکیب ابتدایی ایران؛ علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، علی‌اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی و مهدی جاوید   

سرمربی: محمد ناظم‌الشریعه

ترکیب ابتدایی پاراگوئه: گابریل خیمنز، امانوئل آیالا، گابریل آیالا، خوان سالاس و فرانسیسکو مارتینز

سرمربی: کارلوس چیلاورت

داور اول: مارک بیرکت (انگلیس)

داور دوم: ساسا تومیچ (کرواسی)

داور سوم: فرناندو گوتیرز (اسپانیا)

ناظر: آندره سرنی (جمهوری چک)

 

پیروزی تاریخی برابر برزیل، روحیه و انگیزه‌ای مضاعف به بازیکنان ایران داده بود. شاگردان ناظم‌الشریعه با روح تازه‌ای در کالبد خود گام به یک چهارم نهایی گذاشت تا به مصاف تیم دیگری از آمریکا جنوبی برود. پاراگوئه که می‌دانست رویارویی با تیم شگفتی‌ساز جام هشتم کاری دشوار است از ابتدا با سیستم 0-4 به تقابل تیم کشورمان آمد.

فشردگی و تجمع بازیکنان حریف فضا را از شاگردان ناظم‌الشریعه گرفته بود فوتسالیست‌های ایران به ندرت صاحب فرصت می‌شدند. نخستین فرصت را ایران با توکلی به دست آورد اما این بازیکن دقیقه 9 در مصافی تک به تک توپ را با بی دقتی تمام به بیرون زد. 2 دقیقه بعد اشتباه عجیب و غریب گابریل خیمنز دروازه‌بان پاراگوئه که تا نیمه زمین جلو آمده بود توپ بادآورده‌ای را به طیبی سپرد تا او تنها یک بازیکن حریف را که به جای دروازه‌بان در محوطه جریمه بود مقابل خود داشته باشد اما طیبی قدر این فرصت استتثنایی را نداست و در حالی که یک بازیکن را هم روی دست خود داشت ومی‌توانست به راحتی آب خوردن ایران را پیش بیاندازد بدترین انتخاب را کرد و توپ را ناشیانه به بدن تک مدافع پاراگوئه کوبید.

دقیقه 13 پاراگوئه‌ای‌ها از لاک دفاعی بیرون آمدند و توپ ساده‌ای را به دهانه دروازه ایران فرستاد و این توپ در میان بهت صمیمی و مدافع تیم ایران با ضربه فرناندو مارتینز به قعر دروازه ایران رفت تا حریف آمریکای جنوبی بر خلاف جریان بازی پیش بیفتد.

پس از این گل شاگردان چیلاورت در 2 ضدحمله خطرناک با صمیمی تک به تک شدند اما سنگربان ایران هر دو ضربه را دفع کرد تا به نوعی اشتباه مسلم خود را در دریافت گل جبران کند.

دقیقه 15 ایران به یک ضربه کرنر دست یافت و پاس به عقب بازیکنان تیم کشورمان به اسماعیل‌پور رسید و این بازیکن با شوتی سنگین و مهارناپذیر توپ را به طاق دروازه حریف کوبید و حساب کار را به تساوی یک بر یک کشاند.

ایران در ادامه بازهم تیم برترد میدان بود اما در حالی که تنها 26 ثانیه به پایان بازی در نیمه نخست وقت باقی مانده بود، خیمنس توپ را از مقابل دروازه‌اش به رنه ویلابا پاس داد و این بازیکن با ورود به زمین ایران توپ را با یک پاس طولی به سالاس در دهانه دروازه ایران سپرد. در این لحظه افشین کاظمی بازیکن مستقیم خود را رها کرده بود و  صمیمی بازهم اشتباه مرگ‌بار دیگری مرتکب شد و به جای دست با پا به سمت توپ رفت تا کاپیتان پاراگوئه از این اشتباه کودکانه نهایت استفاده را ببرد و تیمش را در واپسین ثانیه یک بار دیگر پیش بیاندازد. در ادامه نتیجه بازی تغییر نکرد تا ایران این نیمه را با 2 گل بسیار بدی که دریافت کرد، 2 بر یک بازنده به رختکن برود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز