برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور شنا با حضور ۲۱ استان؛

تاثیر مثبت شنا در پارالمپیک

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۲:۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۲۰۷
تاثیر مثبت شنا در پارالمپیک
رییس انجمن شنا جانبازان و معلولین از برگزاری بیست و دومین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور شنا خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجید نوروزی، رییس انجمن شنا جانبازان و معلولان گفت: این مسابقات طی روزهای 8 و 9 مهرماه در مجموعه آزادی تهران برگزار می شود و نمایندگان 21 استان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوروزی بیان کرد: در این مسابقات که ویژه آقایان در نظر گرفته شده 130 ورزشکار در 10 کلاس پزشکی و 55 ماده طی دو روز با هم به رقابت خواهند پرداخت و در پایان با احتساب مجموع امتیازات مسابقات انفرادی، تیم‌های برتر مشخص می‌شوند. البته در هر ماده به صورت جداگانه توزیع مدال و حکم خواهیم داشت.

رییس انجمن شنا ادامه داد: برای جوان گرایی و کشف استعدادهای جدید از 7 سهمیه ای که به استان‌ها داده شده، چهار سهمیه به صورت الزامی مختص ورزشکاران زیر 23 سال است  و امیدواریم از این طریق شاهد حضور ورزشکاران جوان زیادی از سراسر کشور باشیم.

وی بیان کرد: از اهداف مهم مسابقات قهرمانی کشور استعدادیابی برای بازی‌های پاراآسیایی جوانان سال 2017 و نیز مسابقات پاراآسیایی 2018 اندونزی است و نفراتی که مستعد باشند برای حضور در تیم ملی انتخاب خواهند شد. همچنین از این مسابقات به دنبال پشتوانه سازی برای تیم های ملی نیز هستیم و امیدوارم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

نوروزی افزود: حضور دو دوره‌ای ایران در رقابت‌های شنا پارالمپیک که در هر دو دوره ایزدیار نماینده ایران بود، باعث ایجاد انگیزه‌ی خوبی در میان شناگران شده و مسیری را برای شناگران جانباز و معلول ایرانی جهت حضور در مهم ترین رویداد جهانی این رشته ، یعنی پارالمپیک، گشوده است و امیدوارم در دوره‌های آتی نه تنها نمایندگان بیشتری داشته باشیم بلکه بتوانیم به مدال آوری در این رشته نیز دست پیدا کنیم.

بیست و دومین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور شنا طی روزهای 8 و 9 مهر ماه در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز