عشرت کردستانی در گفتگو با برنا:

قرعه سخت در ریو باعث شد روی سکو نرویم/ عملکرد قابل قبولی در پارالمپیک داشتیم

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۰۱:۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۶۱۳۱۳
قرعه سخت در ریو باعث شد روی سکو نرویم/ عملکرد قابل قبولی در پارالمپیک داشتیم
پرچم‌دار پارالمپیکی ایران گفت: تیم ما با شناخت به رقابت‌های پارالمپیک ریو رفت و یکی از اهداف اصلی ما این بود که در اولین حضور روی سکو برویم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عشرت کردستانی ورزشکار پارالمپیکی ایران درخصوص اولین حضورش در رقابت‌های پارالمپیک ریو و همچنین عملکرد تیم والیبال نشسته بانوان صحبت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد خودش در این دور از رقابت‌ها اظهار داشت: تمام تلاشم را در این مدت گذاشتم تا بتوانم بهترین نمایش را ارائه بدهم. پارالمپیک هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و نباید این فرصت را از دست می‌دادیم و در آینده حسرت بخوریم. در بین ملی‌پوشان والیبال نشسته از هم زودتر تمرینات خود را شروع کردم. الان هم که از مسابقات برگشته‌ایم دوباره تمرینات خود را آغاز کرده‌ام. هرچند که والیبال یک بازی تیمی است و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی موفقیتی را به وجود آورد.

کردستانی ادامه داد: والیبال نشسته بانوان این جسارت را نشان داد که برای موفقیت به برزیل رفته و می‌خواهد دست به کار بزرگی بزند. با وجود اینکه اولین حضور خود را در پارالمپیک تجربه می‌کردم ولی با تلاشی که از قبل انجام داده بودم به نظر خیلی از کارشناسان و زحمت‌کشان توانستم عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهم. تنها بازیکنی بودم که در طول این رقابت‌ها حتی یک دقیقه تعویض هم نشدم.

وی تصریح کرد: قرعه سختی در این مسابقات به ما خورد و در یکی از موارد نادر شاهد بودیم که قهرمان و نایب قهرمان در یک گروه بودند و متاسفانه ما نیز در آن گروه افتاده بودیم. این سیاست برزیلی‌ها بود که کار را برای خودشان راحت کرده بودند که بتوانند به راحتی تا فینال صعود کنند. با قرعه سختی که در اولین حضور ما در پارالمپیک پیش آمد به نوعی شانس روی سکو رفتن از ما گرفته شد. ما در مقابل دو تیم قدرتمند به میدان رفتیم و باعث شد توان تیم گرفته شود. این دو تیم از هر لحاظ با تیم ما فرق می‌کردند. تمرینات و اردوهای آمادسازی که آنها انجام می‌دهند در طول هر سال باعث می‌شود که از آمادگی بالایی برخوردار باشند. اردوهای ما یک سال بعد از بازی های اینچئون آغاز شد که البته در این اواخر اردوها و تمرینات ما منسجم‌تر شده بود و فدراسیون برنامه ریزی خوبی انجام داد.

ورزشکار پارالمپیکی ایران خاطرنشان ساخت: تیم ما با شناخت به رقابت‌های پارالمپیک ریو رفت و یکی از اهداف اصلی ما این بود که در اولین حضور روی سکو برویم و اگر این قرعه بد به تیم ما نمی‌خورد این پتانسیل وجود داشت که روی سکو برویم. یکی از کارهایی که فدراسیون برای موفقیت این رشته در آینده باید انجام دهد بحث استعدادیابی است که در شهرستان‌ها با جدیت باید پیگیری شود و بازیکنانی با میانگین قدی بالا را در تیم ملی جذب شوند. در شهرهای مختلف استعدادهای خوبی وجود دارد که با برنامه‌ریزی می‌توانیم تیم خوبی را در رقابت‌های آینده روانه مسابقات کنیم.

وی افزود: اردوهای ما نباید مقطعی باشد و تمرینات ما در طول سال باید برگزار شود. این امر باعث خواهد شد که تیم ما در پارالمپیک 2020 نتیجه‌ای بهتر از پنجمی کسب کند. همچنان که در برزیل از تیم ما به عنوان یک پدیده یاد شد می‌توانیم با برنامه‌ریزی بهتر این شگفتی را بصورت مطلوب‌تری تکرار کنیم. در این دور از رقابت‌ها اسم حریف برای ما مهم نبود و ترس از کشورهایی مانند آمریکا و چین برای ما شکسته شد.

کردستانی با اشاره به عملکرد کاروان پارالمپیکی ایران در ریو اظهار داشت: درست است که از نظر جایگاهی در پارالمپیک لندن توانستیم نتیجه بهتری را کسب کنیم ولی حسن خوبی که کاروان ما در ریو داشت این بود که در رشته‌های تیمی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشتیم و تیم فوتبال پنج نفره و هفته نفره بیشتر از تصور ظاهر شدند و حتی می‌توانستند به مقام طلا نیز برسند. یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شد نتوانیم رتبه چهار سال پیش را تکرار کنیم، ناداوری‌هایی بود در حق بعضی از ملی‌پوشان ما انجام دادند و خیلی از برنزها و نقره‌های ما می‌توانست به طلا تبدیل شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ما باید خیلی بیشتر کار کنیم و بخصوص در رشته‌هایی مانند دوومیدانی که مدال‌های زیادی تقسیم می‌شود سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم که مدال‌آوری ما نیز در حد خیلی از کشورهای دیگر برسد. بعضی از کشورها تعدادی از معلولان کشورهای خود را بصورت رایگان به این مسابقات آورده بودند که بتوانند ایجاد انگیزه کنند برای کسانی که فکرشان این است که با وجود معلولیت نمی‌توان ورزش کرد.

بانوی پارالمپیکی ایران در پایان با اشاره به تلخ‌ترین اتفاق این مسابقات گفت: قطعا بدترین اتفاقی که در ریو ضربه سختی را به کاروان ایران وارد کرد درگذشت بهمن گلبارنژاد بود که باعث شد در چند رشته روی روحیه بازیکنان نیز تاثیر بد بگذارد. گلبارنژاد یکی از جانبازان با عزت این مملکت بود که هم در جنگ و هم در ورزش توانست به قهرمانی برسد. مهم‌ترین ویژگی این ورزشکار این بود که برای اعتلای نام وطن خود جانش را از دست داد. او خیلی با سعادت بود که اینطوری نامش در دنیا طنین‌انداز شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز