آرای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال اعلام شد

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۱:۳۰:۱۲
کد خبر: ۴۶۲۶۶۲
آرای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال اعلام شد
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال آرای خود در خصوص 3 پرونده را صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در وقت فوق العاده به تاریخ 95/6/23 پیرو جلسه 95/3/3 کمیته انضباطی و نامه شماره 275/3309 مورخ 95/3/3 خطاب به مدیرعامل محترم باشگاه متین دامغان تشکیل شده است.

جلسه کمیته انضباطی مورخ 95/3/3 به دنبال درخواست پنج نفر از بازیکنان تیم متین دامغان مبنی بر عدم دریافت بخش عمده قرارداد سال 94 در مسابقات لیگ دسته یک تشکیل گردید که اظهارات بازیکنان به شرح منعکس در صورتجلسه حکایت از آن دارد که نامبردگان حدود هشتاد درصد از بابت مبالغ قراردادشان طلبکار هستند علیرغم دعوت قبلی متاسفانه نماینده‌ای از سوی باشگاه متین دامغان در جلسه حاضر نگردید پس از جلسه نامه‌ ای خطاب به مدیرعامل ارسال گردید که چنانچه ادعای بازیکنان آقای محمد امیر محمد، سید جواد میرآفتاب، محمد مهدی صادق زارع، سید امیر احمدی و وحید تقوی را مقرون به صحت نمی‌دانند اعلام نمایند در غیر این صورت با آنها تسویه حساب نمایند که متاسفانه به نامه ارسالی به شماره فوق الذکر پاسخی داده نشده است. بنابراین با اعلام ختم رسیدگی کمیته انضباطی به شرح آتی مبادرت به انشا رای نمود.

رای کمیته انضباطی به شرح زیر است:

نظر به اینکه پنج نفر از بازیکان تیم متین دامغان به نام آقایان محمد امیر محمد، سید جواد میرآفتاب، محمد مهدی صادق زاده، سید امیر احمدی و وحید تقوی در مسابقات لیگ والیبال دسته اول سال 1394 عضو تیم والیبال متین دامغان بوده اند که رونوشت قرارداد آنها ضمیمه پرونده است و نظر به اینکه مطابق ماده 8 آیین نامه مسابقات لیگ و قوانین موضوعه باشگاه ها مکلفند پس از پایان مسابقات با بازیکنان خود تسویه حساب نمایند که باشگاه متین دامغان به تکلیف قانونی خود عمل ننموده است بنابراین باشگاه متین دامغان ملزم به پرداخت الباقی مطالبات بازیکنان به شرح جدول پیوست است.

همچنین جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور اعضا به منظور رسیدگی به گزارش ناظر مسابقه بین‌ تیم‌های اصفهان و گیلان از مسابقات والیبال جوانان قهرمانی کشور که از تاریخ 95/6/11  در شهرستان بابلسر برگزار شده بود تشکیل شد.

گزارش ناظر حکایت از آن دارد که مربی تیم گیلان آقای مرتضی شیاری و بازیکن این تیم آقای امیرمحمدی امدادی با رفتار خارج از شئون ورزش جو سالن مسابقه را بر هم زده‌اند که آقای مرتضی شیاری توسط داور اخراج گردید. آقای شیاری در جلسه حاضر نیستند.

آقای امیرمحمدی امدادی اظهار داشتند فقط نسبت به رای اعتراض داشتند که با اجازه از داور با ایشان صحبت کرده‌اند که آقای حداد ناظر مسابقه از داور خواسته کارت قرمز به او بدهد و بازی در ست چهارم به اتمام رسیده است.

تذکر لازم از سوی اعضا کمیته انضباطی به نامبرده داده شد که شما سمتی در تیم نداشته‌اید. اگر کاپیتان هم بودید تذکر قانونی می‌توانید بدهید نه اینکه به رای داور اعتراض کنید. صرف نظر از اینکه کاپیتان هم نبوده‌اید ایشان ضمن عذرخواهی اظهار داشت قول می‌دهد که مراقب رفتار خود باشد و دیگر تکرار ننماید. با اعلام ختم رسیدگی اعضا به مشورت پرداختند کمیته انضباطی به شرح آتی مبادرت به انشاء رای نمود.
 
رای کمیته انضباطی به شرح زیر است:

نظر به گزارش ناظر مسابقه و دفاع غیرموجه آقای امیرمحمدی امدادی و پذیرش اشتباه و عذرخواهی و فقدان سابقه نامبرده یک جلسه محرومیت تعلیقی از تاریخ صدور رای به مدت 2 ماه از شروع مسابقات فصل آتی محکوم گردید. همچنین آقای شیاری مربی تیم گیلان با توجه به سوابق که حاکی از حضور نامبرده در کمیته انضباطی است و گزارش ناظر مسابقه با اختیار حاصله از ماده 10 ئین‌نامه انضباطی به ویژه بند 43-1 ماده 10 آئین‌نامه انضباطی به دو جلسه محرومیت قطعی در اولین فصل حضور در مسابقات آتی محکوم گردید.

جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور اعضاء به‌منظور رسیدگی به گزارش ناظر مسابقه بین تیم‌های آذربایجان غربی و قزوین از مسابقات والیبال جوانان قهرمانی کشور هم که از تاریخ 95/6/4 تا 95/6/11 در شهرستان بابلسر برگزار شده بود به تاریخ 95/6/23 تشکیل شد.

حسب گزارش ناظر مسابقه محمد جعفری مربی تیم قزوین و امیرحسین مددی با رفتار دور از انتظار و توهین به داور نظم مسابقه را برهم زده‌اند. محمد جعفری مربی تیم قزوین و امیرحسین مددی در جلسه حاضر هستند. ابتدا جعفری توضیحاتی را ارائه نمودند و اظهار داشتند نه قصد توهین داشته‌اند و نه توهین کرده‌اند بلکه با بازیکنان خود صحبت نموده‌اند و میز ناظر مسابقه کنار میز بازیکنان تیم قزوین بوده است و فقط روی بازیکنان ما فشار زیادی بود و زحمات زیادی برای تیم قزوین کشیده شده است و متأسف هستم.

پس از وی امیرحسین مددی ضمن عذرخواهی از رفتار خود و اینکه به داور گفته هر کاری کردید نتوانستید از برد تیم ما جلوگیری کنید از داور عذرخواهی نموده است. اظهار داشت جو مسابقه سنگین بود و من این اشتباه را نمودم قصد بی‌احترامی نداشتم دیگر تکرار نمی‌کنم اعضای کمیته انضباطی تذکر لازم را ارائه کردند اظهارات حاضرین به شرح صورت‌جلسه در پرونده منعکس است پس از ختم رسیدگی اعضا به مشورت پرداختند کمیته انضباطی به شرح آتی مبادرت به صدور رأی کرد.

رأی کمیته انضباطی  در خصوص این پرونده به شرح زیر است:

نظر به اینکه آقای محمد جعفری مربی تیم قزوین با حضور در جلسه با اظهار تأسف از حادثه روز مسابقه به سوابق مثبت خود اشاره نمود و اظهار نمود قصد بی‌احترامی نداشته است با توجه به فقدان سابقه نامبرده تذکر کتبی با درج در پرونده برای ایشان در نظر گرفته شد. در خصوص بازیکن تیم قزوین آقای امیرحسین مددی که ضمن عذرخواهی و ابراز ندامت از رفتار غیرورزشی نیز برای بار اول در کمیته انضباطی حضور یافته بود با توجه به بند 1-43 ماده ده آئین‌نامه انضباطی فدراسیون والیبال به یک جلسه محرومیت قطعی محکوم گردید.

علی فرخی

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز