محمود خوراکچی در گفتگو با برنا:

فوتسال جهان برابر ایران سر تعظیم فرود آورد/ ناظم‌الشریعه به تیم ملی آرامش داد

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۴۵:۲۴
کد خبر: ۴۶۴۴۷۴
فوتسال جهان برابر ایران سر تعظیم فرود آورد/ ناظم‌الشریعه به تیم ملی آرامش داد
کارشناس فوتسال کشور گفت: تیمی که در اکثر زمان بازی‌ها در حال حمله است در خط دفاعی دچار مشکل می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود خوراکچی کارشناس و پیشکسوت فوتسال درخصوص عملکرد فوتسالیست‌های ایران در جام جهانی صحبت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به کسب مقام سومی جهان توسط تیم ملی فوتسال اظهار داشت: در ابتدا باید یک خسته نباشید به بازیکنان و کادر فنی بگویم که با عملکرد خوب خودشان باعث شدند دل میلیون‌ها عاشق به ورزش شاد شود و افتخار بزرگی را برای کشور کسب کردند. اتفاقی که برای فوتسال ایران افتاد تاریخی است و قطعا تا سالیان سال این افتخارآفرینی در اذهان عموم باقی خواهد ماند.

خوراکچی ادامه داد: ایرانی‌ها همیشه دست به کارهای بزرگ می‌زنند. همانطور که در مسئله هسته‌ای و مذاکرات 1+5 توانستیم قدرت خود را به رخ تمام جهانیان بکشیم و به دستاورد مهمی برسیم این بار نیز در فوتسال تمام جهان سر تعظیم در برابر ایران فرود آورد. ما در دنیا بهترین هستیم و این را با ایستادن در سکوی سومی جام جهانی نشان دادیم.

کارشناس فوتسال کشور درخصوص شرایط اعزام تیم ملی به رقابت‌های جام جهانی گفت: قبل از اعزام تیم ملی به کلمبیا ملی‌پوشان ما شرایط چندان خوبی نداشتند و امید چندانی وجود نداشت که بتوانیم نتیجه درخشانی بگیریم. تیم تمرکز لازم را برای مسابقات نداشت و خود بازیکنان نیز با روحیه نچندان خوبی به کلمبیا اعزام شدند. این عدم تمرکز در تیم تاسیسات دریایی نیز وجود داشت و باعث شد که در جام باشگاه‌های جهان عملکرد خوبی نداشته باشند. این روحیه باعث شد که نتوانیم جام جهانی را خوب شروع کنیم و در مسابقات گروهی در رتبه سوم ایستادیم. ولی رفته رفته توانستیم به شرایط ایده‌آل برگردیم و از لحاظ فنی جایگاه خود را پیدا کردیم.

وی در ادامه افزود: اتفاق خوبی که برای تیم ما افتاد این بود که به برزیل خوردیم و بازی با یک تیم بزرگ باعث شد انگیزه‌های از دست رفته خود را پیدا کنیم و در جمع هشت تیم برتر قرار بگیریم. در بازی با پاراگوئه نیز همه جوره سر بودیم و نشان دادیم که از لحاظ بدنی نیز برتری محسوسی نسبت به تیم حریف داریم.

خوراکچی با اشاره به بازی تیم ایران مقابل روسیه خاطرنشان ساخت: یکی از مسائلی که باعث شد در مقابل روسیه بازی را واگذار کنیم این بود که دو تیم به واسطه تعداد بازی زیادی که باهم انجام داده بودند شناخت زیادی از هم داشتند و با نحوه بازی هم آشنا بودند. داوری نیز در نتیجه این بازی بی تاثیر نبود و می‌توانست یک پنالتی را برای ایران اعلام کند که اینکار را نکرد. مصدومیت محمد کشاورز در نیمه اول نیز باعث شد که بدشانسی‌های ایران در این بازی تکمیل شود و هارمونی تیم از بین رفت.

وی اظهار داشت: بازی خوبی که ملی‌پوشان ما در برابر پرتغال انجام دادند این موضوع را به تمام جهانیان نشان دادند که حقشان این بود که در بازی فینال حضور داشته باشند. به لحاظ فنی در مقابل پرتغال سر بودیم و خیلی زهردار عمل کردیم. هرچند که تیم حریف نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و دو گل نیز از ما پیش افتاد ولی بازهم این بچه‌های ایران بودند که توانستند نبض بازی را در اختیار بگیرند و بازی را به تساوی بکشانند. و در نهایت با درخشش خوب دروازه‌بان توانستیم این بازی را با پیروزی پشت سر بگذرانیم. نکته مهم در این بازی این بود که بازیکنان تمرکز لازم را در اختیار داشتند و کوچ خوب ناظم‌الشریعه باعث شد خیلی زود بعد از دریافت گل به بازی برگردیم. قطعا اگر یک مربی خارجی روی نیمکت ما بود بازیکنان دچار تنش می‌شدند ولی سرمربی خوب تیم ملی با آرامشی که به تیم داد باعث شد از این بازی سخت سربلند بیرون بیاییم. فوتسال ملی ما احتیاج به مربی خارجی ندارد.

مربی پیشکسوت فوتسال درخصوص نقاط ضعف تیم ملی و تعداد گل‌های زیادی که در این رقابت‌ها دریافت کرد اظهار داشت: تیمی که در اکثر زمان بازی‌ها در حال حمله است در خط دفاعی دچار مشکل می‌شود و تعداد گل‌های خورده‌اش زیاد می‌شود. این موضوع برای تیم ملی ایران نیز در جام جهانی صدق کرد و باعث شد که میانگین گل ما منفی باشد ولی اگر به تیم‌های اول و دوم نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که میانگین گل آن تیم‌ها در هر بازی مثبت است. از طرفی هم نباید فراموش کنیم که دروازه‌بان ایران از در سیو کردن توپ در رده اول این جام قرار گرفت و نمایش بسیار خوبی داشت. ما باید روی این زمینه خیلی خوب کار کنیم که بتوانیم مشکلات خط دفاعی تیم را حل کنیم که آمار گل خوردن ما پایین بیاید. کادر فنی باید به این قضیه توجه داشته باشد که قبل از گل زدن گل نخوردن در هر بازی مهم است و باعث برد تیم خواهد شد. یکی دیگر از مشکلات ما نحوه چیدمان بچه‌ها در زمین است که این مشکل قبل از جام جهانی نیز به چشم می‌خورد.

خوراکچی در ادامه افزود: جام جهانی تمام شد ولی نباید این اتفاق را در ویترین قرار بدهیم و آن را فراموش کنیم. اینکه آرژانتین و روسیه در جام جهانی قبل از دور رقابت‌ها حذف شدند ولی در این جام به فینال رسیدند به خاطر این است که در این چهار سال با برنامه‌ریزی دقیق و خوبی که انجام دادند تمام نواقص خود را برطرف کردند و بهترین شرایط را برای تیم به وجود آوردند. تیم ملی ما نیز باید این موفقیت را سرلوحه کار خود قرار دهد و با برنامه‌ریزی برای چهار سال آینده باعث شود که جایگاه بهتری از سومی جهان را بدست آورد.

وی همچنین با اشاره به خداحافظی کشاورز از بازی‌های ملی اظهار داشت: اولین مربی محمد کشاورز من و آقای انصاری فرد بودیم و از همان ابتدا مشخص بود که این بازیکن بسیار آینده‌دار است. این بازیکن باید برای خداحافظی از تیم ملی با فکر و تامل بیشتری اقدام می‌کرد چون این بازیکن به مرز پختگی رسیده و می‌توانست فعلا برای تیم ملی مثمرثمر باشد.

کارشناس فوتسال در پایان گفت: اتفاقی که برای احمد اسماعیل‌پور افتاد و در جمع سه بازیکن برتر قرار گرفت بسیار حائز اهمیت است و چیزی کم از قهرمانی در این رقابت‌ها ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز