گزارش نشست هماهنگی داوران لیگ برتر والیبال

صفر تا ۱۰۰ میزبانی لیگ برتر والیبال به سرپرستان مسابقات سپرده شد

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۴:۳۵:۱۷
کد خبر: ۴۶۶۹۸۸
صفر تا ۱۰۰ میزبانی لیگ برتر والیبال به سرپرستان مسابقات سپرده شد
نشست هماهنگی و توجیهی داوران مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران امروز (شنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، سی امین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران بزرگداشت «شهدای منا» از روز چهارشنبه 28 مهرماه با حضور 12 تیم آغاز می شود.

نشست هماهنگی و توجیهی داوران این رقابت ها امروز (شنبه 17 مهرماه) در فدراسیون والیبال با حضور 45 داور بین المللی و ملی کشور برگزار شد.

امیدوار حاتمی رئیس کمیته داوران، سعید درخشنده رئیس سازمان لیگ و منوچهر پورحسن مشاور امور استان های رئیس فدراسیون والیبال در این جلسه حضور داشتند و مواردی را برای هماهنگی بیشتر و برگزاری لیگ برتر والیبال به نحوه شایسته ارائه کردند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال با اشاره به برنامه هفته نخست لیگ برتر گفت: شهر تهران چهار تیم در لیگ برتر والیبال دارد و به همین دلیل باید برنامه ادامه رقابت ها به گونه ای چیده شود که هر هفته دو مسابقه در تهران داشته باشیم و دو تیم تهرانی نیز میهمان دیگر تیم ها باشند.

امیدوار حاتمی تصریح کرد: همچنین استان مازندران دو تیم در این رقابت ها دارد (کاله و سازمان عمران شهرداری ساری) و برنامه برای این نمایندگان نیز به گونه ای خواهد شد که یک تیم میزبان و یک تیم میهمان در هر هفته مسابقات باشد.

وی در ادامه این نشست به نقش ناظرین سازمان لیگ و هماهنگی های انجام شده با آنان در نشست روز چهارشنبه هفته پیش اشاره کرد و گفت: داوران قبل از شروع مسابقه از ناظرین رخصت بگیرند و بعد از مسابقه نیز باید با ناظرین جلسه داشته باشند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال افزود: ناظرین ارزیابی از عملکرد داوران خواهند داشت اما نیازی نیست که داوران از امتیاز و ارزیابی انجام شده اطلاع داشته باشند.

وی تاکید کرد: ناظرین و داوران باید یک ساعت قبل از مسابقه در سالن حضور داشته باشند. همچنین داوران باید قبل از مسابقه با خط نگهدارها و منشی ها جلسه هماهنگی و بررسی مسایل داشته باشند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال نیز در این نشست گفت: هیات های والیبال استان هایی که میزبان لیگ برتر والیبال هستند، باید سرپرستی برای مسابقات در هر شهر معرفی کنند. به عنوان مثال استان مازندران باید یک سرپرست برای آمل و یک سرپرست مسابقه برای ساری معرفی کند تا هماهنگی ناظران و داوران با آنها انجام شود.

سعید درخشنده تصریح کرد: هماهنگی مسایل از صفر تا 100 باید با سرپرست مسابقات هر شهر باشد و 26 مهرماه نیز جلسه ای با سرپرستان خواهیم داشت تا نسبت به هماهنگی بیشتر آنان را توجیه کنیم.

از سوی داوران شرکت کننده در این نشست نیز مواردی مطرح شد که بازدید از تجیهزات مرتبط با داوری در روز قبل از مسابقه از سوی ناظر، اسکان داوران در مکان های مناسب و غیر مرتبط با باشگاه ها و حضور به موقع داوران خط نگهدار در یک ساعت قبل از شروع دیدارهای لیگ برتر از جمله آنان بود.

تیم های بانک سرمایه و پیکان تهران در دوره قبلی لیگ برتر والیبال به مقام های اول و دوم دست یافتند و تیم های شهرداری ارومیه و ثامن الحجج خراسان عنوان سوم مشترک را به دست آوردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز