بسکتبال قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا

پترو هم مثل تیم ملی!/ «بلچ» یک تنه فینال را از نماینده ایران گرفت!

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۶:۴۶:۴۱
کد خبر: ۴۶۹۳۱۶
پترو هم مثل تیم ملی!/ «بلچ» یک تنه فینال را از نماینده ایران گرفت!
تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با شکست 90 بر 86 مقابل تیم کاشگر چین از صعود به فینال جام باشگاه‌های آسیا بازماند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، دومین دیدار نیمه نهایی رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های آسیا، ساعت 15:30 امروز در سالن المپیک سنتر شهر شنزوی چین بین تیم‌های پتروشیمی ایران و کاشگر چین آغاز شد و با شکست 90 بر 86 پتروشیمی بندرامام به پایان رسید.

 

ترکیب ابتدایی کانگشا: آندره بلچ،درایوژ  آنتونی آدامز، چانگ دونگ یو، کلان بیک ماکان (کاپیتان)، آبدو شالامو ابودزورکسیتی

سرمربی: ژی‌ژیانگ لو

 

ترکیب ابتدایی پتروشیمی: بهنام یخچالی، اوشین ساهاکیان، جیمز وایت و جرارد رابینسون

سرمربی: مهران شاهین‌طبع

 

 

 

کوارتر نخست: کاشگر 25 - پتروشیمی 28

پتروشیمی پس از شکست غافلگیرکننده  مقابل الریاضی، موفق شد الشرطه عراق را شکست دهد و گام به دیدار نیمه‌نهایی بگذارد تا مقابل کاشگر از چین که میزبان جام باشگاه‌های آسیا به حساب می‌آید قرار بگیرد. روزبه ارغوان با پرتابی پیرامونی نخستین سبد را برای نماینده کشورمان دشت کرد اما ثانیه هایی بعد چینی‌ها هم 2 امتیاز گرفتند. پرتاب 2 امتیازی و موفق بلچ، سنتر فیلیپینی اما آمریکایی الاصل کاشگر برتری را به اردوی این تیم  آورد و چند ثانیه بعد یو بازی را 6 بر 3 کرد. از این امتیاز به بعد پترو به خود آمد و ابتدا با وایت اختلاف را به حداقل رساند و با کار خوب ساهاکیان بازی را در امتیاز 9 به تساوی رساند. در ادامه شاگردان شاهین طبع نمایش بهتری داشتند تا در پایان کوارتر نخست به برتری 28 بر 25 برسند.

کوارتر دوم؛ کاشگر 20 - پتروشیمی 25

کوارتر دوم با برتری پترو آغاز شد اما آدامز از کاشگر بود که اختلاف را به حداقل رساند. بازی خوب وایت در ترکیب پتروشیمی، برتری نماینده ایران را حفظ کرد اما آن سوی میدان، ماکان و ژو با امتیازآوری خود بازی را در عدد 31 به تساوی کشیدند. بلچ موفق شد پس از مدت‌ها میزبان را پیش بیاندازد. وایت و  ارغوان موفق شدند خیلی زود برتری را از چینی‌ها پس بگیرند و لحظاتی بعد پرتاب موفق 3 امتیازی یخچالی حساب کار را 36 بر 40 به سود نماینده کشورمان کرد. ورود حسن‌زاده به میدان هم با ورود خود به میدان 2 امتیاز دیگر به حساب پترو واریز کرد و یخچالی و وایت هم اختلاف را بیشتر کردند. سرانجام این کوارتر هم با برتری 25 بر 20 پترو به پایان رسید تا نماینده ایران در پایان نیمه نخست 53 بر 45 برنده به رختکن برود.

 

کوارتر سوم؛ پتروشیمی 20 - کاشگر 24

کاشگر چین در نیمه دوم با شناختی که از پترو به دست  آورد، موفق شد آهنگ بازی را تغییر دهد. بلچ موفق شد 2 امتیاز اول نیمه دوم را به حساب چینی‌ها واریز کند. نمایش خوب همین بازیکن زیر سبد پتروشیمی باعث شد چینی‌ها در امتیاز 53 بر 50 اختلاف را بانماینده کشورمان کمتر کنند. همکاری بلچ و ماکان، برتری را هم از پترو گرفت و کاشگر در امتیاز 54 بر 53 از شاگردان شاهین‌طبع پیش افتاد. این اتفاق باعث شد پترو از خواب بیدار شود اما این کوارتر با کار خوب چینی‌ها 24 بر 20 به سود میزبان به پایان رسید.

 

کوارتر چهارم؛ پتروشیمی 13 - کاشگر 21

هرچند پتروشیمی 73 بر 69 تا پایان کوارتر سوم از حریف پیش بود اما جریان بازی حکایت از چیز دیگری داشت. بازیکنان پترو در کوارتر پایانی این دیدار هم درست مانند دیدار با الریاضی از نظر بدنی و روانی کم آوردند تا ابتکار  عمل به دست بازیکنان میزبان بیفتد. بازی موثر بلچ در ترکیب نماینده چین، بلای جان پترو شد  و یو هم در کنار این بازیکن، نمایش خوبی داشت تا در فاصله 4 دقیقه و 10 ثانیه به پایان بازی، میزبان 83 بر 78 پیش بیفتد. دقیقه‌ای بعد ماکان امتیاز 85 را هم برای میزبان گرفت تا کار برای نماینده کشورمان سخت تر شود. بلچ، همچنان مهارناپذیر نشان می‌داد و تلاش وایت و کسب 2 امتیاز دیگر برای پترو باعث شد نماینده کشورمان امیدوار بماند. در فاصله 20 ثانیه به پایان بازی، 2 پرتاب آزاد موفق یخچالی حساب کار را 89 بر 86 کرد تا شاگردان شاهین‌طبع، تنها به یک پرتاب 3 امتیازی نیاز داشته باشند اما این ژو بود که از 4 پرتاب آزادی که با خطاهای تاکتیکی پترو به دست آورد، یک امتیاز دیگر برای نماینده چین گرفت تا کاشگر در پایان با برتری 21 بر 13 در این کوارتر، در مجموع 90 بر 86 به پیروزی برسد.

در پایان این دیدار آندره بلچ با کسب 27امتیاز چهره برجسته میدان شد و بهنام یخچالی هم با 26 امتیاز، موفق‌ترین بازیکن پتروشیمی بود.

به این ترتیب فینال جام باشگاه‌های آسیا بین تیم‌های کاشگر چین و الریاضی لبنان برگزار می‌شود و پتروشیمی بندرامام هم باید برای کسب مقام سومی به مصاف تیم الاهلی امارات برود.

 

نظر شما