میزبانی کنفرانس برای تنیس کشورمان اهمیت زیادی دارد

صفتی: مربیان تشنه فراگیری آخرین دستاوردهای تنیس هستند

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۰:۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۶۹۵۰۵
صفتی: مربیان  تشنه فراگیری آخرین دستاوردهای تنیس هستند
فدراسیون تنیس ایران برای نخستین بار میزبان کنفرانس بین المللی آموزش مربیان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فدراسیون تنیس ایران میزبان کنفرانس بین المللی آموزش مربیان است. مربیان ما می توانند با صرف کمترین هزینه از آخرین متدهای روز تنیس دنیا باخبر شده و آنها را بیاموزند. مدرسان این کنفرانس همگی از خبره های تنیس  هستند.

*ابتدا از کنفرانس شروع کنیم.

این کنفرانس، نخستین کنفرانس مربیگری در منطقه غرب آسیا و آسیای میانه است که با تلاش فدراسیون تنیس کشورمان و با رایزنی هایی که با فدراسیون جهانی تنیس و دپارتمان مربیگری اش شده، در تاریخ تنیس این منطقه جزء اولین میزبان برگزاری این کنفرانس هاست.

*این میزبانی تا چه حد برای تنیس کشورمان در سطوح بین المللی مفید است؟

از این جهت بی نهایت اهمیت دارد. چراکه نسل جدیدی از مربیان خانم و آقایی که در حال حاضر دارای کارت مربیگری هستند و تشنه فراگیری آخرین دستاوردهای این رشته، استقبال بسیار زیادی کردند. این نسل جدید می تواند آینده تنیس ایران را با فراگیری آخرین متدهای جهانی در بحث آموزش تغییر دهد. یکی از بزرگ ترین اهداف فدراسیون تنیس کشورمان، علاوه بر توجه به رده های سنی در چند سال اخیر بالا بردن سطح علمی مربیان بوده است.

*این کنفرانس برای مربیان رده های پایه برگزار می شود؟

خیر؛ تمامی مربیان درجه های یک، دو و سه که تمایل به شرکت در این کنفرانس داشتند، ثبت نام و حضور پیدا کرده اند. از جمعه هم کار کنفرانس رسما آغاز شده است. توزیع پک ها و آیدی کارت ها انجام شده و مراسم افتتاحیه نیز با حضور نصرالله سجادی دیگر نمایندگان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

*در این کنفرانس چند مربی شرکت کرده اند؟

۳۴۳ مربی در این کنفرانس شرکت می کنند که از این جمع ۱۳ مربی از کشورهای دیگر و باقی مربیان داخلی هستند.

*کمی هم درباره مراسم افتتاحیه توضیح می دهید؟

در این مراسم تیم ITF که کار تدریس این کنفرانس را برعهده دارد معرفی شد. اولین مربی میگوئل کرسپو از اسپانیا در تیم ITF و رییس کمیته مربیان فدراسیون جهانی تنیس است، دومین مربی بلر پسرا است که از فرانسه می آید و ریاست دپارتمان آموزش و مربیان کشور فرانسه را برعهده دارد. سومین نفری که از تیم ITF می آید امین برقعی مدیر تنیس غرب آسیا و آسیای میانه است. این ها از بهترین مدرسان هستند. بالاتر از کرسپو دیگر در تنیس نداریم. ایشان شماره یک این کار است.

*برنامه برای ملی پوشانی که قصد دارند به مربیگری وارد شوند چیست؟

این کنفرانس ویژه مربیانی است که دارای کارت مربیگری رسمی فدراسیون های تنیس کشورشان هستند. بازیکنان تیم ملی ایران زمانی که خداحافظی کنند، طبق فرمولی که وزارت ورزش بخشنامه کرده مجوز خواهند داشت که در دوره های تخصصی مربیگری ویژه قهرمانان ورزشکار شرکت کنند و کارت مربیگری بگیرند. از آنجا به بعد می توانند در کرسی های بین المللی شرکت کنند. مثل همین کنفرانس که دقیقا یک کرسی بین المللی است که زیر نظر فدراسیون جهانی اداره و برگزار می شود. فدراسیون تنیس کشورمان نیز برای اولین بار است که این میزبانی را برعهده گرفت.

*این میزبانی می تواند در کسب کرسی های جهانی هم به فدراسیون کمک کند؟

بحث کرسی های جهانی متفاوت است. ما در آسیا چهار نماینده داریم. مجید شایسته عضو هیات رییسه تنیس آسیاست. کامیار کیمیایی دبیر فدراسیون عضو کمیته تنیس ساحلی و تنیس با ویلچر است. امیرهمایون صدری عضویت کمیته تنیس حرفه ای بر عهده دارد و من نیز به عنوان عضو کمیته جوانان و رنکینگ آسیا حضور دارم . این ها جدا از سواد، علم و دانش مربی هاست. مربی ها برای سواد و علم شان باید رشد علمی شان را بیشتر کنند. مربیان ما فاصله دارند. یک بخش از دنیای تنیس آموزش انفرادی است که در ایران دنبال می شود اما در دنیای حرفه ای تنیس باید آموزش کلاس های گروهی را داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز