حضور در صدر جدول به معنی حرکت روی لبه تیغ است

پیوس: پرسپولیس مثل دهه ۶۰ بازی می‌کند/ برانکو باید درخصوص رامین تصمیم بگیرد

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۲:۵۱:۱۲
کد خبر: ۴۶۹۶۶۷
پیوس: پرسپولیس مثل دهه ۶۰ بازی می‌کند/ برانکو باید درخصوص رامین تصمیم بگیرد
پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس تیمی شده که از هر نظر عالی بازی می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فرشاد پیوس در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، اظهار کرد: درباره تیم فعلی پرسپولیس هیچگاه شک نداشتم و ندارم که از تیم‌های بالای جدول خواهد بود. این تیم به قدری خوب شده است که تصور هر چیزی غیر از قهرمانی برای آن سخت است اما این تمام ماجرا نیست. خطر همیشه در کمین تیم‌های خوب و پرطرفداری است که در بهترین شرایط قرار می‌گیرند. حضور در صدر جدول به معنی حرکت روی لبه تیغ است. این درست که در چنین مواقعی که تیم‌ها روی نوار موفقیت هستند بسیاری حاشیه‌ها از بین می‌رود اما مشکلات و حاشیه‌های خاص دیگری می‌تواند بوجود آید و حفظ موقعیت را دشوار کند. به همین دلیل حواس همه از جمله هواداران باید جمع باشد. برانکو هم با تجربه‌ای که دارد حتما به این مسائل واقف است. او حالا بخشی از توان خودش را باید روی این مساله بگذارد که اجازه بروز حاشیه در تیم را ندهد.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس که بهترین آمار گلزنی در یک فصل هنوز به نام وی ثبت است، ادامه می‌دهد: بازیکنان هم باید حرف مربی را گوش بدهند. تیم ببرد یا ببازد به پای همه آنها نوشته می‌شود و البته مربی پاسخگو است چون پاسخگو است اختیار تصمیم‌گیری دارد. همیشه یکسری تصمیم‌ها برای بعضی نفرات خوشایند نیست اما یک تیم موفق نمی‌شود اگر نظم و انضباط در تمام مسائل آن وجود نداشته باشد.

وی افزود: این نظم و انضباط باید در فوتبالی که در زمین اجرا می‌شود تا تمرین، رختکن و روابط اعضای تیم حاکم باشد. ما هم خودمان بازیکن بودیم. بعد از چند سال قهرمانی پیاپی هیچ تغییری در کار کردن ما ایجاد نمی‌شد. من سال‌ها جزو بهترین گلزنان بودم اما هیچگاه از خود بی خود نشدم و سر موقع تمرین می‌کردیم. علی پروین پاسخگو بود و همه تیم هم در اختیارش بود. الان هم برانکو پاسخگو است و همه تصمیم‌ها در حوزه تیم در اختیارش قرار دارد. پرسپولیس الان از نظر فوتبال یک تیم نمونه است ولی این مساله نباید باعث تغییر در رفتار بازیکنان شود.

پیوس خاطرنشان کرد: پرسپولیس تیمی شده است که مثل دهه 60 بازی می‌کند. نیمکت خوب دارد. مربی خوب دارد. هر چه لازم بوده و خواسته شده توسط مدیریت فراهم آمده است. در تمام این سال‌ها کم پیش آمده در پرسپولیس به این شکل همه چیز جور باشد. پس حیف است با اشتباهات کوچک، حسرت‌های بزرگ به جا بماند. من نزدیک به 40 سال در این فوتبال بوده‌ام. وقتی صورت یا نگاه یک بازیکن را می‌بینم خیلی چیزها دستگیرم می‌شود. برانکو تیم فوق‌العاده‌ای ساخته است. در دفاع خوب است، در حمله خوب است، خوب باز و بسته می‌شوند. در مرکز زمین اوضاع را تحت کنترل دارد. از کناره‌ها استفاده می‌کند ولی تجربه به من می‌گوید روزهای سختی هم در پیش است. فقط خود پرسپولیس می‌تواند این تیم را دچار مشکل کند. بازیکنان خیلی باید مراقب باشند. این تیم خوب، محصول کار بازیکنان خوب هم هست ولی این نباید باعث غرور شود. پرسپولیس حالا سخت گل می‌خورد و خوب گل می‌زند. باید بگویم این تیم به خودباوری رسیده است و خطر بزرگ این است که این خودباوری تبدیل به غرور یا خودخواهی شود. سپاهان و نفت تیم‌های گردن کلفتی بودند که جلوی پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشتند ولی تیمی مثل پرسپولیس نظم و انضباطش را از دست بدهد، به مشکل می‌خورد. شاید این آسیب برای تیم‌های کم طرفدار کمتر باشد ولی پرسپولیس خیلی فرق می‌کند.

پیوس تصریح کرد: تیم پرسپولیس نباید فراموش کند که تنها چالش آنها لیگ برتر و قهرمانی در آن نیست. جام قهرمانان آسیا است. برای حضور در این مسابقات باید خیلی بهتر از این شد. آنقدر که در یک روز حساس اگر در روز بد هم قرار داشت با موفقیت از زمین خارج شود. الان شور و اشتیاق زیادی در بچه‌ها می‌بینیم که این خیلی خوب است.

وی با اشاره به مسائلی که درباره رامین رضائیان مطرح می‌شود اضافه کرد: همانطور که گفتم وقتی آقای برانکو پاسخگو است، تصمیم‌سازی هم با او است. هر چند من خودم جزو کسانی هستم که دوست دارم رامین رضائیان بازی کند و حتی فکر می‌کنم با جابجایی بین نفرات، آقای برانکو می‌تواند هم از ماهینی و هم از رضائیان استفاده کند. این تیم جا افتاده است و با یکی، دو تغییر در چینش نفرات، خللی در کارش ایجاد نمی‌شود ولی باز هم تصمیم‌گیری با سرمربی تیم است.

نظر شما