مدال اسطوره وزنه برداری در موزه بین المللی المپیک

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۳:۳۲:۱۹
کد خبر: ۴۶۹۶۹۶
کمیته بین المللی المپیک (IOC) با ارسال دعوتنامه، از مسئولان وزنه برداری کشورمان خواست دعوت در لوزان سوییس حضور یابند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کمیته بین المللی المپیک (IOC) قرار است در اتفاقی تاریخی برای ورزش کشور و وزنه برداری ایران؛ مدال نقره المپیک 1972 مونیخ استاد محمد نصیری را که پس از سالها مفقود شد.

در تورنمنت بین المللی جام فجر و درحضور تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری مجدداً توسط یک خیر ورزشی خریداری و طی مراسمی ویژه به قهرمان اسطوره ای وزنه برداری ایران بازگردانده شد را بعنوان یکی ازمدال ها و نمادهای ارزشمند و تاریخی کسب شده در طول ادوار برگزاری بازی های المپیک را در (موزه بین المللی المپیک واقع در شهر لوزان سوییس) به یادگار ثبت و نگهداری کند.

برهمین اساس (IOC) کمیته بین المللی المپیک با دعوت رسمی از علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان که چهره ای سرشناس در مجامع بین المللی ورزش دنیا و رشته پرافتخار المپیکی ورزش ایران (وزنه برداری) به شمار می رود به همراه استاد محمد نصیری (مشاورعالی رییس فدراسیون و اسطوره سه مداله ایران در تاریخ بازی های المپیک ) اتفاقی تاریخی را برای وزنه برداری رقم زده است که قطعاً می تواند در دیپلماسی ورزش کشور در شرایط حساس و ویژه کنونی نیز سهمی بسزا داشته باشد.

برهمین اساس؛ کمیته بین المللی المپیک قرار است پس از حضور رییس و مشاور عالی فدراسیون وزنه برداری در شهر لوزان سوییس؛ طی مراسمی باشکوه و تجلیل از استاد محمد نصیری مدال نقره وی که در بازی های المپیک 1972 مونیخ کسب شده بود را بعنوان نماد و مدالی ارزشمند به یادگار از این قهرمان سرشناس و مشهور وزنه برداری جهان در موزه بین المللی (IOC) ثبت و نگهداری کند.

گفتنی است؛ این اتفاق ویژه برای نخستین بار است که در ورزش ایران رخ می دهد تا ورزشکاری ایرانی مدال المپیک خود را به موزه کمیته بین المللی المپیک اهداء کند.

بنابراین گزارش قرار است؛ علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان به همراه استاد محمد نصیری (مشاور عالی رییس) روز 24 نوامبر2016 (3آبان ماه 95) تهران را به مقصد لوزان سوییس مقر کمیته بین المللی المپیک (IOC) ترک کنند.

محمد نصیری دارنده سه مدال (طلای 1968 مکزیکوسیتی، نقره 1972 مونیخ و برنز 1976 مونترال) قصد دارد مدال نقره المپیک 1972 مونیخ را به موزه کمیته بین المللی المپیک اهداء کند.

این مدال در سالهای بسیار دور به سرقت رفته بود و حدود شش سال پیش یک خیرایرانی آن را در خارج از کشور در مزایده ای خریداری کرد و درنهایت چندی پیش در مراسم افتتاحیه رقابت های بین المللی جام فجر این مدال ارزشمند را پس از 44 سال به محمد نصیری بازگرداند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز