به بحث پیشگیری باید بیشتر از درمان پرداخته شود؛

احمدی: مهم‌ترین دستاورد برای جامعه بحث سلامت است

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۱:۳۶:۳۱
کد خبر: ۴۷۰۶۰۸
احمدی: مهم‌ترین دستاورد برای جامعه بحث سلامت است
معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: ما آنقدر که روی بخش درمان تمرکز کرده‌ایم تمرکز خاصی روی بحث پیشگیری صورت نگرفته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی معاون آموزش فرهنگی وزارت ورزش و جوانان که در نشست تخصصی "زن، ورزش و رسانه" شرکت کرده بود با اشاره به پایین بودن آمار سلامت نسبت به سایر کشورهای جهان، اظهار داشت: در حال‌ حاضر رتبه سلامت در ایران از وضعیت خوبی برخوردار نیست و سیاستمداران و تصمیم گیران باید به این مساله توجه بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین دستاورد برای جامعه بحث سلامت است که این سلامت از طریق ورزش امکان پذیر است. در حال‌ حاضر رسانه‌ها بخش بسیار مهمی را در توسعه ترویج سلامت در جامعه دارند،  ولی متاسفانه در حال‌ حاضر فضای رسانه ما بیشتر توسط ورزش قهرمانی اشغال شده است و کمتر به بحث سلامت و ورزش همگانی پرداخت می‌شود. به اعتقاد من باید رسانه‌ها نیم نگاهی هم به مسائل جامع‌تر حوزه ورزش داشته باشند.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها باید به این مساله بپردازند که چگونه می‌توان به موضوع سلامت در جامعه کمک کنند. به طور مسلم ماهیت واقعیت ورزش در جامعه جاری نخواهد شد مگر این که تبلیغ خوبی از سوی رسانه‌ها در این زمینه  صورت بگیرد تا مردم بیشتر به انجام فعالیت‌های ورزشی تشویق شوند.

معاون فرهنگی – پژوهشی وزارت ورزش  و جوانان در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه آمارهای خوبی در خصوص وضعیت سلامت در کشور نداریم و اگر وضعیت آمار سلامت را در کشور بررسی می‌کنید می‌بینید که ارتباط مستقیمی با این آمار با بی تحرکی مردم وجود دارد. نهادهایی که باید در این زمینه  مردم را آگاه کنند در حال‌ حاضر غیر فعال هستند و همین موضوع سبب شده تا شرایط ورزش همگانی و عمومی شرایط مطلوبی در جامعه نداشته باشد.

وی ‌اضافه کرد: طبق آماری که در حال‌ حاضر در خصوص سلامت در کشور دارم، در حال‌ حاضر در بین 110 کشور جهان ایران در بحث سلامت رتبه 104 را دارد و این رتبه، رتبه خوبی نیست و یک هشدار جدی برای مسئولان و تصمیم گیران کشور است. موضوع سلامت در حال‌ حاضر یک موضوع نگران کننده برای کشور ما است و باید در این زمینه  اهمیت بیشتری به بحث سلامت داده شود. در حقیقت وضعیت سلامت در جامعه بهبود نخواهد نداشت، اگر به بحث ورزش و تربیت ‌بدنی توجه ویژه‌ای صورت نگیرد. من در حال‌ حاضر وضعیت سلامت را مطلوب نمی بینم هر چند که تلاش‌هایی صورت گرفته است،  ولی کافی نیست. ما آنقدر که روی بخش درمان تمرکز کرده‌ایم تمرکز خاصی روی بحث پیشگیری صورت نگرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: من از تمام رسانه‌ها به خاطر پوشش خوبی که برای ورزش چه در بعد همگانی و چه در بعد قهرمانی دارند و در شرایط سخت سعی می‌کنند اخبار را پوشش دهند تقدیر و تشکر می‌کنم و می گویم باید با پرداختن به موضوع سلامت، حساسیت را در بین سیاستگذاران و تصمیم گیران در خصوص مساله سلامت افزایش دهند و این کاری است که قطعا از سوی رسانه‌ها بهتر می‌تواند نمود پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز