پنانگ محل تقابل آینده‌سازان وزنه‌برداری دنیا؛

وزنه‌برداران ایران آماده برای درخشش در رقابت‌های جهانی

۱۳۹۵/۰۷/۳۰ - ۱۷:۰۴:۱۲
کد خبر: ۴۷۱۹۴۵
وزنه‌برداران ایران آماده برای درخشش در رقابت‌های جهانی
حسین سلطانی اولین نماینده ایران در وزن 69 کیلو گرم است که به روی تخته خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان از دو روز پیش در شهر زیبا و ساحلی پنانگ آغاز شده است. شهری که تا همین چند روز پیش هم میزبانی مسابقات 2017 قهرمانی جهان در رده بزرگسالان را هم برعهده داشت اما به یکباره با تلاش آمریکایی ها این میزبانی را از دست داد و شاید به خاطر همین میزبانی بود که آنها امکانات بسیار خوبی را برای مسابقات رده نوجوانان در نظر گرفته بودند. امکاناتی عالی که باعث شد تا آینده سازان وزنه برداری دنیا در شرایط ایده آل اولین رویداد جهانی خود را تجربه کنند.

با وجودیکه فدراسیون جهانی در تصمیمی غیر منتظره فرصت میزبانی از مسابقات رده بزرگسالان جهان در سال 2017 را مالزیایی ها گرفت اما مالزی نشان داد که قابلیت های زیادی برای میزبانی از رویدادهای مهم بین المللی را دارد؛ به خصوص شهر پنانگ که در آن امکانات ورزشی بسیار فراوان دیده می شود.

به هر شکل استارت رسمی مسابقات از روز پنج شنبه زده شد. روزی که بسیار هم شگفت انگیز بود و وزنه بردار عمان توانست با کسب مدال طلای دو ضرب نشان بدهد که این دوره از مسابقات جهانی محلی برای خلق شگفتی های فراوان خواهد بود. محلی برای معرفی آینده سازان وزنه برداری و قهرمانانی برای فردای وزنه برداری دنیا. بدون شک قهرمانان نامی و مطرح در بازیهای المپیک 2020 باید از همین مسابقات معرفی شوند و به همین دلیل این رقابتها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

ترکیب ایران که کاملا مشخص است. چند وزنه بردار آینده دار که حتما می توانند در آینده حرفهای زیادی را برای گفتن داشته باشند و حتما چند نفر از همین تیم به زودی به ستاره های وزنه برداری دنیا تبدیل خواهند شد. در کنار این نفرات خوب ایران اما قهرمانان آینده داری هم از کشورهای دیگر به این مسابقات آمده اند.

در وزن 77 کیلو گرم ستاره ای از کلمبیا به نام لوپز حضور دارد و یا در وزن +94 کیلو گرم دیمتری گریتسا از روسیه حضور دارد که نزدیک به دو متر قد دارد و حتما بین او و علی داودی رقابت سخت و تماشایی به وجود خواهد آمد. به این جمع باید وزنه برداران گرجستان و ارمنستان را هم اضافه کنیم.

این مسابقات به طور رسمی از فردا برای تیم ایران شروع خواهد شد. شنبه حسین سلطانی اولین نماینده ایران در وزن 69 کیلو گرم است. بعد از او احمد احمدی نژاد و تقی اقازاده در وزن 77 کیلو گرم به میدان خواهند رفت. در روز پنجم مسابقات مهدی پاپی و محمد مویدی در وزن 85 کیلو گرم وزنه می زنند و بعد هم نوبت به وزن 94 کیلوگرم و علیرضا لطفی می رسد. در وزن + 94 کیلو گرم علی داودی و محمد رضا روشنی وزنه برداران ایران خواهند بود.

یک تیم خوب با مدیریت خوب و کادر فنی که از با تجربه ها و قهرمانان تشکیل شده و قرار است حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند. این تیم هنوز مسابقات شروع نشده در شرایط ایده آلی قرار دارد و کادر فنی امید زیادی به موفقیت این تیم دارد اما با اینحال رقبای بسیار خوبی را هم داریم که نباید از آنها غافل شد. نوجوانانی که از 59 کشور مطرح راهی پنانگ شده اند و در همان روز نخست مشخص شد که هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت. پنانگ را باید محل رویارویی آینده سازان وزنه برداری دنیا بنامیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز