با حضور مردم و هنرمندان؛

مدرسه پاییزه ورزش و اوتیسم برگزار شد

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۲:۲۰:۴۸
کد خبر: ۴۷۲۲۷۲
مدرسه پاییزه ورزش و اوتیسم برگزار شد
مدرسه پاییزه ورزش و اوتیسم با حضور مردم علاقمند و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هدف کلی از مدرسه پاییزه ورزش و  اوتیسم،  تقویت مهارت های حرکتی،  بهبود مهارت های درکی، کارکردهای  اجتماعی و تقویت کارگروهی،  همچنین  بهبود مهارت های پیش حرفه ای در فعالیت های ورزشی برای کودکان و نوجوانان طیف اختلال اوتیسم بوده است.

اولین روز مدرسه، به تمرین های توپ با دست، به منظور هماهنگی چشم با توپ و دست و  تقویت مهارت های پیش   حرفه ای هندبال گذشت.

در روز دوم، تمرینات  ایروبیک و یوگا برای ایجاد آرامش، دور کردن تنش و بهبود انجام کارهای تعادلی برگزار شد.

در سومین روز مدرسه پاییز و اوتیسم  تمرینات فوتبال-تمرین توپ با پا- برای هماهنگی  اندام های تحتانی صورت گرفت و روز چهارم یک مسابقه نمادین با تیم اسکیت هاکی ایران برگزار شد .گفتنی است برای برگزاری این مسابقه نمادین، تیم نوجوانان طیف اختلال  اتیسم با تیم اسکیت هاکی به مدت چهار ماه مشغول تمرین بودند. و مهمانان این برنامه علاوه بر خانواده ها، اعضا و داوطلبین انجمن اوتیسم ایران، هنرمندانی نظیر رضا یزدانی، علی اوجی، شقایق دهقان، شهرام قائدی، فرهاد نجفی، رضا بادامچی، نیلوفر پارسا بودند.

روز پنجم، برای ارتباط با حیوانات اهلی برنامه سوار کاری با اسب در مجموعه تفریحی چیتگر برگزار شد و روز پایانی این مدرسه،  برنامه کوهنوردی با همراهی چهل مربی و داوطلب و حضور مجدد  کارگردان سریال آسپیرین فرهاد نجفی و رضا بادامچی  در مجموعه ورزشی تفریحی توچال برگزار شد .

برگزارکننده این پروژه، واحد آموزش، پژوهش و  توانبخشی انجمن اتیسم به ریاست سعیده صالح غفاری ایران بود که سینا توکلی مدیر آموزش، پژوهش و توانبخشی انجمن،مدیریت آن را بر عهده داشت.

نظر شما