نگاهی به مسیر دشوار دسته یکی ها برای رسیدن به لیگ برتر والیبال

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۳:۴۴:۳۶
کد خبر: ۴۷۲۳۵۲
نگاهی به مسیر دشوار دسته یکی ها برای رسیدن به لیگ برتر والیبال
مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های دسته یک مردان ایران از چهارشنبه 12 آبان با حضور 16 تیم آغاز می شود تا دو تیم قهرمان و نایب قهرمان سهمیه حضور در لیگ برتر سال 96 را به دست آورند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بیست و پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های دسته یک مردان ایران جام «شهدای منا» از روز چهارشنبه 12 آبان ماه آغاز می شود.

در این دوره از رقابت ها 16 تیم شرکت دارند که در صورت تسویه حساب و دریافت آی دی کارت بازیکنان و کادر فنی در دو گروه زیر با یکدیگر رقابت خواهند کرد:

گروه A: مقاومت مهاباد، شهرداری جوان ارومیه، نماینده اردبیل، سیاوش سام فردیس، عقاب نهاجا، فولاد ویان همدان، کاله جوان و نماینده قزوین

گروه B: مهر پارس فارس، آلومینیوم هرمزگان، نیروگاه سیکل ترکیبی دامغان، گل گهر سیرجان، لاستیک بارز کرمان، رعد پدافند اصفهان، ملوان تهران و فرش محتشم کاشان

این رقابت ها در دو مرحله مقدماتی و پلی آف پیگیری خواهد شد که مرحله مقدماتی در دو گروه به صورت دوره ای، شامل دور رفت و برگشت برگزار می شود.

دور رفت مرحله مقدماتی در هفت هفته از 12 آبان ماه تا 24 آذرماه برگزار می شود که در روزهای چهارشنبه هر هفته پیگیری می شود. به دلیل تقارن روز چهارشنبه 10 آذرماه با روز شهادت امام رضا (ع)، مسابقات هفته پنجم دور رفت روز پنج شنبه 11 آذرماه برگزار می شود.

همچنین دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ دسته یک والیبال مردان از یکم دیماه تا ششم بهمن ماه در هفت هفته برگزار می شود که در روزهای چهارشنبه هر هفته و یکشنبه (19 دیماه) این دیدارها پیگیری می شود.

گفتنی است که 25 تا 30 آذرماه به عنوان تعطیلات نیم فصل دور مقدماتی تعیین شده است.

پس از پایان مرحله مقدماتی چهار تیم برتر هر گروه دور مقدماتی به مرحله پلی آف صعود خواهند کرد و رقابت های مرحله پلی آف لیگ دسته یک مردان سال 95 در سه مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی به صورت دو برد از سه مسابقه پیگیری می شود که تیم هایی که برد بیشتر در مرحله مقدماتی دارند، تا پایان رقابت ها میزبان دیدارهای اول و سوم خواهند بود.

مرحله نخست پلی آف (یک چهارم نهایی) روزهای چهارشنبه 13 بهمن ماه (رفت)، چهارشنبه 20 بهمن ماه (برگشت) و در صورت نیاز به مسابقه سوم یکشنبه 24 بهمن ماه پیگیری خواهد شد.

در این مرحله هشت تیم برتر مرحله مقدماتی (چهار تیم اول تا چهارم هر گروه مقدماتی) به صورت ضربدری (اول A با چهارم B، دوم A با سوم B، سوم A با دوم B و چهارم A با اول B) به مصاف یکدیگر می روند و تیم های برنده به مرحله دوم پلی آف (نیمه نهایی) صعود می کنند و تیم های بازنده از دور مسابقات حذف می شوند.

مرحله دوم پلی اف (نیمه نهایی) نیز روزهای چهارشنبه 27 بهمن ماه (رفت)، چهارشنبه چهارم اسفندماه (برگشت) و در صورت نیاز به مسابقه سوم یکشنبه هشتم اسفندماه پیگیری خواهد شد.

در این مرحله چهار تیم برتر مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم می روند که برنده مسابقه (اول A با چهارم B و سوم A با دوم B) مسابقه می دهد و در دیگر رقابت این مرحله برنده مسابقه (دوم A با سوم B و چهارم A با اول B) روبرو می شوند.

در پایان مرحله دوم پلی آف تیم های برنده به دیدار نهایی بیست و پنجمین دوره لیگ دسته یک والیبال مردان ایران و تیم های بازنده به دیدار رده بندی راه خواهند یافت.

مرحله سوم پلی آف لیگ دسته یک مردان سال 95 (مرحله نهایی) روزهای چهارشنبه 11 اسفندماه (رفت)، چهارشنبه 18 اسفندماه (برگشت) و در صورت نیاز به مسابقه سوم یکشنبه 22 اسفندماه پیگیری خواهد شد تا در نهایت تیم های اول تا چهارم لیگ دسته یک جام «شهدای منا» مشخص شوند.

قهرمان و نایب قهرمان این رقابت ها سهمیه حضور در لیگ برتر والیبال سال 1396 را به دست خواهند آورد و تیم های پانزدهم و شانزدهم به لیگ زیر گروه سقوط می کنند.

نظر شما