بازگشت قهرمانی که رکورد رضازاده را شکست و اخراج شد؛

علی حسینی با ۲۱۶ کیلو یک ضرب و ۲۵۵ کیلو دو ضرب می‌آید

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۰۵:۲۸:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۰۰۷
علی حسینی با ۲۱۶ کیلو یک ضرب و ۲۵۵ کیلو دو ضرب می‌آید
تعویق مسابقات این فرصت را در اختیار سعید علی حسینی گذاشت که با عزمی جدی تر تمرینات خود را برای حضور در مسابقات جهانی 2017 دنبال کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشورمان، علی مرادی را برای ادای پاره‌ای توضیحات و عذرخواهی بابت اتفاقات مسابقه دسته فوق سنگین المپیک 2016 ریو به مالزی فرا خواند.

رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان هم به مالزی رفت، در جلسه هیأت رییسه فدراسیون جهانی شرکت و اعلام کرد که مشکلات حل شد و نیازی به عذرخواهی و حضور سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی نبوده است.

اما در کنار این حرف ها اتفاق خوبی که برای وزنه برداری ایران افتاد انصراف کشور مالزی از میزبانی مسابقات جهانی سال 2017 بود، قرار بر این بود که این رقابت ها آبان ماه سال آینده در مالزی برگزار شود در حالی که سعید علی حسینی وزنه بردار محروم دسته فوق سنگین کشورمان 5 روز برای حضور در این دوره از مسابقات جهانی کم داشت.

از بخت خوش علی حسینی کشور مالزی از میزبانی رقابت های جهانی سال 2017 کنار کشید تا فدراسیون جهانی آن را به آمریکا واگذار کند.

شهر آناهیم (در نزدیکی لس آنجلس) به عنوان میزبان انتخاب شد در حالی که آمریکایی ها اعلام کردند آبان ماه سال آینده قادر به مهیا کردن امکانات لازم نیستند و یکی دو ماه مهلت خواستند که موافقت شد.

همین تعویق مسابقات این فرصت را در اختیار سعید علی حسینی گذاشت که با عزمی جدی تر تمرینات خود را برای حضور در مسابقات جهانی 2017 دنبال کند.

لازم به یادآوری است، سعید علی حسینی آبان ماه سال 1389 مادام العمر محروم شد ولی به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد و آن را به آبان ماه سال 1396 تقلیل داد.

این وزنه بردار اردبیلی که زمانی در اردوی بندرعباس با بالای سر بردن وزنه 216 کیلوگرمی در یک ضرب، رکود جهانی حسین رضازاده را که 212 کیلو بود را شکست و بلافاصله هم از اردو اخراج شد، در حال حاضر برای دل خودش تمرین می کند.

سعید علی حسینی با وجود بی انگیزگی در تمرینات دل بخواهی(!) 190 کیلو یک ضرب و 230 کیلو دو ضرب را بالای سر می برد در حالی که در گذشته و در دو ضرب 255 کیلو را هم زده بود.

نکته قابل تأمل در مورد سعید علی حسینی این است که او متولد 12 بهمن 1366 و 29 ساله محسوب می شود که برای وزنه برداری دسته فوق سنگین سن و سال زیادی نیست.

از آن گذشته علی حسینی وزنه بردار بسیار خوش تکنیکی به ویژه در حرکت دو ضرب است و به طور حتم با شنیدن این خبر که می تواند در مسابقات جهانی 2017 شرکت کند با انگیزه بالاتری تمرین خواهد کرد.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد سعید علی حسینی می تواند در کنار بهداد سلیمی در آینده «لاشاتالا خادزه» گرجستانی را پشت سر گذاشته و طلاهای جهانی و المپیک 2020 را زیپ گردن خود کند.

علی حسینی، سایه حمایتی علی مرادی را هم بالای سر خود می بیند و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک رکوردهای یک ضرب، دو ضرب و حتی مجموع جهان را هم بشکند و نام خودش را بلند آوازه تر کند.

نظر شما
نظرات
علی
|
-
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
ان شاالله که موفق بشه .
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز