ورزشکاران سرمایه‌های کشور هستند؛

نوروزی: روند درمان یزدانی رضایت‌بخش است

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۱:۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۷۳۲۴۵
نوروزی: روند درمان یزدانی رضایت‌بخش است
رییس فدراسیون پزشکی گفت: پرونده های درمانی بسیاری از ورزشکاران همچنان باز است و پیگیر درمان های آنها هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، غلامرضا نوروزی در پایان مجمع سالیانه هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد فدراسیون برای اعزام کاروان ایران به المپیک و پارالمپیک، اظهار کرد: به‌ منظور اینکه کاروانی سالم و پاک داشته باشیم در دو بعد جسمانی و دوپینگ کارها و اقدمات خوبی صورت گرفت. قبل از المپیک برای اینکه ورزشکاران ایران از لحاظ جسمانی مشکلی ایجاد نشود تمام بازیکنان حتی آن هایی که ذخیره بودند مورد معاینه قرار گرفتند و اگر مورد حادی هم وجود داشت تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به وضعیت بهداد سلیمی و نگرانی‌هایی که بابت وی وجود داشت، گفت: به‌ غیر از بهداد سلیمی و رضا یزدانی مشکل خاصی در خصوص سلامتی ورزشکاران اعزامی به المپیک وجود نداشت. با توجه به حساسیتی که بر روی سلیمی بود با تمام توان درمان وی را پیگیری کردیم و خوشبختانه توانستیم او را با اقدمات مناسب و به موقعی که صورت گرفت برای مسابقات المپیک آماده کنیم که این موضوع موفقیت بزرگی برای فدراسیون پزشکی ورزشی کشور به حساب آمد.

نوروزی افزود: در خصوص رضا یزدانی نیز با توجه به اینکه مسابقه ی وی اهمیت بیشتری داشت درمان هایی برای حضور وی انجام گرفت و بعد از مسابقات در حال پیگیری درمان او هستیم که رضایت بخش است.

وی انجام معاینه‌های بالینی و مشاوره‌های مختلفی از جمله تغذیه و روانشناسی را مهم ترین برنامه های صورت گرفته از سوی فدراسیون در طول المپیک نام برد و خاطر نشان کرد: در این راستا بیشترین تمرکز و توجه به دلیل اهمیت و عواقبی که دارد بر روی دوپینگ بود، حتی در حین برگزاری مسابقات المپیک به‌ صورت شبانه‌روزی خدمات پزشکی- ورزشی ارائه کردیم که همین موضوع باعث شد بتوانیم کاروان پاک و سالمی از نظر جسمانی و دوپینگ داشته باشیم و فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی نیز رضایت خود را در خصوص عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی ایران اعلام کرد.

نوروزی در خصوص پرونده های پزشکی تشکیل شده برای ورزشکاران گفت: پرونده های درمانی بسیاری از ورزشکاران همچنان باز است و پیگیر درمان های آنها هستیم تا بهبودی کامل حاصل گردد چرا که آن ها سرمایه های کشور هستند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، ارائه بهترین خدمات به ورزشکاران برای نداشتن دغدغه از نظر سلامت و پزشکی را مهم ترین اولویت فدراسیون عنوان و تاکید کرد: چون ورزش، شمشیر دو لبه است و علاوه بر اینکه باعث سلامتی و تقویت قوای جسمانی ورزشکاران می‌شود در عین حال نیز در برخی موارد باعث ایجاد مصدومیت می‌شود که در این‌صورت ورزشکاران باید بدانند مکانی وجود دارد که از آن‌ها حمایت می‌شود و می‌توانند سلامتی خود را به‌دست آورند.

وی ادامه داد: فدراسیون با انجام نظارت و بازرسی بر کلیه فعالیت‌های هیئت‌های استانی نظارت کامل دارد و آن‌ها را هدایت و حمایت می‌کند تا هدفی که مدنظر داریم در مسیر درستی انجام شود که در این راستا مستقل بودن استان ها از نظر بودجه و تامین مالی بسیار اهمیت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز