با اعلام رییس هیات استان تهران؛

برترین شطرنج‌بازان جهان در جام پایتخت شرکت می‌کنند

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۱:۲۸:۲۵
کد خبر: ۴۷۳۲۵۳
برترین شطرنج‌بازان جهان در جام پایتخت شرکت می‌کنند
رییس هیات شطرنج استان تهران گفت: 35 میلیون تومان جایزه این رقابت ها است که اصولا جام‌هایی که در ایران برگزار می‌شود همین مبلغ جایزه را می‌دهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دانشور، رییس هیات استان تهران در خصوص برگزاری رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام پایتخت، اظهار کرد: نزدیک دو ماه پیگیری مسابقات شطرنج را انجام دادیم. 360 شطرنج باز از 15 کشور دنیا در این مسابقات حضور دارند که در سه جدول A ، B و C رقابت می‌کنند. از ایران نیز شطرنج بازان شاخصی مثل احسان قائم مقامی، سارا خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان، علیرضا فیروزجا، پویا ایدنی و ... شرکت کردند.  در مجموع 16 استاد بزرگ از سراسر دنیا شرکت می‌کنند .

وی ادامه‌ داد: مسابقات از استقبال خوبی برخوردار بود. ما مجبور شدیم قبل از 48 ساعت باقی‌ مانده تا مسابقات سایت شرکت در رقابت‌ها را ببندیم. امیدوارم که از این دست مسابقات باز هم برگزار کنیم، زیرا باعث رشد ورزش کشور خواهد شد. خیلی بهتر است که میزبان مسابقات باشیم تا برای حضور در این مسابقات شطرنج بازان مجبور به پرداخت هزینه باشند تا در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کنند.

رییس هیات استان تهران ادامه‌ داد: 35 میلیون تومان جایزه این رقابت ها است که اصولا جام‌هایی که در ایران برگزار می‌شود همین مبلغ جایزه را می‌دهند. در خصوص برگزاری این مسابقات اداره کل ورزش جوانان از نظر مالی خیلی به ما کمک کرد که باید از مسئولان این اداره تشکر کنم.

همچنین در این نشست  میرزاآقابیگ، معاون ورزش قهرمانی استان تهران، گفت‌:  ما نزدیک به هشت تا 10 میلیارد تومان برای هیات‌ها هزینه کرده‌ایم  در حالی که بودجه اداره کل که تا به امروز از دولت گرفته‌ایم نزدیک به 240 میلیون تومان است. اصولا هیات‌ها و اداره کل برای تامین این هزینه ‌ها  مجبورند که از ‌اسپانسر کمک بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز