مصوبات نشست کمیته داوران کشتی اعلام شد

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۰۹:۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۳۶۸۴
مصوبات نشست کمیته داوران کشتی اعلام شد
جلسه کمیته داوران فدراسیون کشتی با حضور رسول خادم رئیس و حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون و اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جلسه کمیته داوران فدراسیون کشتی، روز یکشنبه 2 آبان ماه با حضور رسول خادم رئیس و حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون و اعضای این کمیته برگزار شد.

مصوبات این نشست به شرح زیر است:
 
1- مقرر گردید جدای از داوران s1 ، داوران زیر چهل سال دارای درجه یک بین الملل که در سال 2017 بر مبنای آزمون انگلیسی به عنوان داوران منتخب در سیستم گلخانه ای تحت پوشش قرار می گیرند ،تا المپیک 2020 در صورتی که موقعیت خود را حفظ نموده  وحرکت روبه جلو در حوزه بین المللی،  در امر داوری داشته باشند،  در سیستم گلخانه ای باقی مانده و مورد حمایت واقع شوند. بدیهی است در صورتی که فدراسیون کشتی و کمیته داوران ارزیابی مناسبی از فعالیت  روبه پیشرفت داوران منتخب نداشته باشد ، در ارتباط با ادامه حضور داوران ذیربط در سیستم گلخانه ای بازنگری خواهد کرد.
 
2- مقرر گردید کلیه مسابقات قاره ای، جهانی، جام جهانی،جایزه بزرگ و تورنمنت های بین المللی واجد شرایط (به تشخیص فدراسیون) و نیز در صورت لزوم جلسات، کنگره ها و مجامع ذیربط، مشمول برنامه ریزی های اعزام داوران ذیربط در سیستم گلخانه ای واقع گردد.
3- مقرر گردید صحت سن  داورانی که به لحاظ صغره سن مورد اعتراض  قرار می گیرند، از طریق فدراسیون کشتی پیگیری شده و نتایج حاصله در صورت تعارض با مستندات موجود، به کمیته انضباطی و سایر مراجع قانونی ذیربط، هم چنین مراجع بین المللی مسوول ارسال گردد.
 
٤- مقرر گردید بطور معمول اعزام داوران گلخانه ای مازاد بر ضوابط نظام نامه (یک داور از سیستم گلخانه + اعزام داوران بر حسب نظام نامه)باشد .
 
٥- مقرر گردید کلیه داوران ممتاز ملی که در آزمون عملی بناب (ممتاز ویژه)شرکت نموده اند،  بتوانند در آزمون های قوانین و مقررات کتبی، و زبان انگلیسی نیز  (کتبی و شفاهی ) شرکت نمایند.بر این اساس انستیتو بین المللی کشتی موظف می باشد نتایج حاصل از ازمونهای مذکور را  بر مبنای شاخص های امتیاز عملی، آزمون زبان، آزمون کتبی قوانین و مقررات، آمادگی جسمانی و سوابق قهرمانی جمع بندی و رتبه بندی نماید. در واقع در نهایت رتبه بندی داوران ممتاز ویژه جهت اعزام به کلاسهای استاژ برمبنای نتایج حاصل از این شاخص ها محقق خواهد شد. زمان برگزاری ازمونهای نظری و کتبی در آذرماه تعیین گردید. انستیتو می باید ضمن جمع بندی نتایج یاد شده نسبت به تعیین حد نصابی اولیه جهت پذیرش نمرات دیربط اقدام نماید.
 
6- مقرر گردید کلیه کلاس های ارتقاء و کنترل داوران ملی استان های سراسر کشور سه به دو، دو به یک، کنترل سه، دو، یک و کنترل ممتاز انجام گردد. هم چنین به منظور سامان دهی وضعیت کمی داوران ملی، متناسب با سیاست های بین المللی فدراسیون کشتی، طرحی از سوی کمیته داوران در جلسه آتی ارائه گردد.

نظر شما