پویایی فدراسیون در بخش مسابقات داخلی پس از پارالمپیک؛

آغاز رقابت های لیگ والیبال و بسکتبال از اواخر آبان

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۰:۵۶:۳۵
کد خبر: ۴۷۵۴۱۵
آغاز رقابت های لیگ والیبال و بسکتبال از اواخر آبان
معاون قهرمانی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، پیرامون برگزاری مسابقات داخلی و لیگ های باشگاهی صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد رضا گلشنی، معاون قهرمانی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، پیرامون برگزاری مسابقات داخلی و لیگ های باشگاهی در شش ماههه دوم صحبت کرد.

وی پیرامون فعالیت های این معاونت پس از پارالمپیک ریو گفت: معمولا پس از برگزاری رویداهایی بزرگ نظیر پارالمپیک، از شدت فعالیت بیشتر فدراسیون ها کاسته می شود اما در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین نه تنها این وقفه ایجاد نشد، بلکه مسابقات قهرمانی کشور در رشته هایی که سالهاست به دلیل کمبود بودجه مسابقاتی در سطح کشوری نداشتند، احیا شد.

گلشنی افزود: رقابت های قهرمانی کشور بیشتر در سطح رشته های کم جمعیت انجام شد و در نظر داریم در دو رشته ی پرچمعیت مانند والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر را به دلیل اینکه جامعه ی هدف گسترده تری، حدود 500 ورزشکار را تحت پوشش قرار می دهند، به صورت عمومی و صرف نظر از دسته بندی برگزار کنیم.

وی در همین رابطه توضیح داد: به دلیل اینکه مدت زمان زیادی از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در این دو رشته گذشته، تیم ها از نظر سطح قطعا تغییر کرده اند و امکان برگزاری مسابقات طبق دسته بندی های گذشته وجود ندارد. لذا در ابتدای امر مسابقات به صورت عمومی برگزار می شود و از سال آینده برای مسابقات قهرمانی کشور، 8 تیم اول رقابت های امسال در دسته یک، 8 تیم دوم در دسته دو و 8 تیم سوم در دسته سه و زیر گروهها قرار خواهند گرفت.

معاون قهرمانی فدراسیون خاطر نشان کرد: بیشترین توجه در رقابت های قهرمانی کشور به سمت جوانان و جذب نیروهای جدید و مستعد معطوف شده و به همین دلیل در سهمیه بندی های مسابقات قهرمانی کشور توجه ویژه ای به حضورجوانان شده است. در کنار برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نیز دوره های داوری و مربی گری نیزبرگزار می شود.

وی افزود: فعلا تا پایان سال یک اعزام بیشتر قطعی نشده و آن مسابقات انتخابی جهانی در رشته ی بسکتبال با ویلچر جوانان است. این مسابقات انتخابی بهمن ماه سال جاری درتایلند برگزار می شود و در صورتی که نمایندگان کشورمان موفق به کسب سهمیه شوند، سال آینده در مسابقات جهانی کانادا حضور خواهند داشت. به همین منظور حسن پالار به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده و برای حضور در مسابقات تایلند چهار مرحله اردو در نظر گرفته شده که اولین مرحله ی آن انتخابی خواهد بود و از سه مرحله ی بعد تیم با ترکیب اصلی به تمرینات ادامه می دهد.

گلشنی گفت: از دیگر اقداماتی که امسال صورت گرفته می توان به تشکیل پرونده برای تعدادی از ورزشکاران جدید کم توان ذهنی از سراسر کشور اشاره کرد و خوشبختانه تاکنون 57 ورزشکار با انجام مقدمات دارای پرونده شده اند و این مدارک برای تایید نهایی به فدراسیون جهانی ورزش های کم توانان ذهنی ارسال خواهد شد. البته در زمینه ورزش کم توانان ذهنی مسابقات قهرمانی جهانی فوتسال در کشور پرتغال را پیش رو داریم که سال آینده برگزار می شود و تعدادی از وزشکارانی که اخیرا پرونده برای آنها تشکیل شده، در صورت تاییدیه نهایی رجیستر شدن توسط فدراسیون جهانی، در ترکیب تیم ملی خواهند بود و اردوهای این اعزام نیز با مشارکت سازمان بهزیستی و مدارس استثنایی برگزار می شود.

وی در پایان افزود: همانند سالهای گذشته مسابقات لیگ در دو رشته والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر از اواخر آبان آغاز می شود و مسابقات رشته ی والیبال در دسته برتر و یک و رشته ی بسکتبال با ویلچر در دسته های برتر، یک و دو برگزار خواهد شد. البته در برخی رشته های دیگر نیز مسابقات لیگ به صورت نیمه حرفه ای پیش بینی شده و برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز