امیدی به رفتن روی سکو نداریم؛

حضرتی: هدف ما آماده‌سازی تیم برای بازی‌های آسیایی است

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۴:۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۷۶۱۲۶
حضرتی: هدف ما آماده‌سازی تیم برای بازی‌های آسیایی است
مربی تیم ملی شنای ایران در خصوص شرکت در مسابقات آسیایی اعلام کرد که این دوره برای کسب آمادگی در مسابقات آینده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در آستانه شروع مسابقات قهرمانی آسیا با مربی تیم ملی شنای ایران، خشایار حضرتی درباره تیم اعزامی به این دوره از مسابقات و نحوه برگزاری اردوهای تمرینی و آماده‌سازی گفت‌و‌گویی انجام شد.

وی در خصوص شرایط تیم گفت: تیم ایران در حال تمرین است، بچه‌ها تمرینات خوبی انجام دادند و کم کم وارد مرحله کاهش تمرینی می‌شوند، در این دوره از مسابقات آسیایی تیم ایران متشکل از چهار نفر است که در ماده‌های متفاوتی شرکت خواهند کرد. از سال ۱۹۹۶ میلادی هیچ تیمی از ایران به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشده است، همه کشورهای قاره آسیا باید در این مسابقات شرکت کنند، هر کشور باید بتواند رتبه تیم خود را در قاره خودش تعیین کند. شرکت در این مسابقات باعث می‌شود که تیم‌ها بتوانند میزان پیشرفت و پسرفت را مشخص کنند و سطح یک کشور در قاره آسیا تعیین می شود. عدم شرکت در این مسابقات باعث عدم پیشرفت ورزش شنا خواهد شد زمانی که در مسابقات شرکت نکنیم فایده‌ای ندارد که تمرین کنیم، تمرین می‌کنیم تا بتوانیم رقابت کنیم.

حضرتی در خصوص این‌که تیم ایران توانایی قرار گرفتن روی سکو را دارد یا خیر اظهار داشت: امیدی به سکو نداریم، چون سطح ورزش شنای ایران با آسیا به طور کامل می‌شناسیم. امیدواری ما فقط به آن است که در چند ماده‌ای که شرکت می‌کنیم به فینال راه پیدا کنیم.

مربی تیم شنای ایران در ادامه درباره اردوهای تمرینی و برنامه‌های آماده‌سازی تیم ایران بیان کرد: اردوهای زیادی در شهر تهران برگزار کردیم، در حال حاضر هم بچه‌ها در اردو به سر می‌برند و یک اردو دو هفته‌ای هم در مشهد داشتیم البته اردوها به دلایل مختلفی دیر شروع شد.

وی در پایان در مورد برنامه‌های آینده تیم اظهار داشت: بیشتر تلاش ما آماده سازی تیم برای شرکت در بازی های آسیایی سال ۲۰۱۸ است تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم. هدفی دیگر که نزدیک‌تر است شرکت در مسابقات کسب سهمیه قهرمانی جهان است که سال آینده برگزار می‌شود. اگر ورزشکاران بتوانند رکوردهای خوبی داشته باشند در مسابقات جوانان جهان که آن هم سال آینده است، یک تیم اعزام خواهیم کرد.

نظر شما