پرسپولیس کامل‌ترین تیم را دارد ولی کار در این شرایط هم هنر می‌خواهد

قنبرپور: با ادامه این روند، پرسپولیس سال بعد در تمام رده‌ها مدعی قهرمانی می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۲۷:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۲۴۰
قنبرپور: با ادامه این روند، پرسپولیس سال بعد در تمام رده‌ها مدعی قهرمانی می‌شود
رئیس آکادمی پرسپولیس ضمن هنر توصیف کردن عملکرد برانکو به خاطر شرایط تیم با توجه به وقفه‌های لیگ گفت: اگر بتوانیم روند کنونی را در باشگاه ادامه بدهیم و با همین برنامه‌ریزی وارد فصل آینده شویم، پرسپولیس سال بعد در تمام سطوح از ایران تا آسیا مدعی قهرمانی خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مصطفی قنبرپور در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: قبل از هر چیز باید تشکر ویژه‌ای از همه اعضای تیم‌های پایه اعم از کادر مربیان، بازیکنان، سرپرستان، تدارکات و پشتیبانی و امور ورزشی باشگاه داشته باشیم که همه با هم یکدل و یکرنگ بودند تا بتوانیم در زمان کم، با نظم و دیسیپلین شرایطی را به وجود بیاوریم که تیم‌ها بتوانند عملکرد خوبی را از خود نشان داده و از نظر فنی روند صعودی داشته باشند که این بخش کار برای ما اهمیت زیادی دارد. البته در این میان نباید از حمایت‌ها و توجه مدیریت باشگاه غافل باشیم. باشگاه با مسائل زیادی روبرو است و با این وجود آقای طاهری رسیدگی به فوتبال پایه را در مرکز توجه داشته‌اند. همچنین باید از رسانه‌ها هم که نسبت به آنچه در حال انجام است حساسیت دارند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: ما پس از شروع کار، زمان کم اما برنامه و هدف داشتیم. با توجه به زمان و بضاعت موجود هم توانستیم نفرات مستعد خوبی را جذب کنیم. بر اساس توانمندی‌ها بسیار امیدواریم روند رو به رشدی را در نیم فصل دوم بازی‌ها ادامه داده و حتی به آن سرعت ببخشیم. از عملکرد تیم‌ها هم راضی هستیم و این رضایت نیز منوط به اجرای اصول کلی است که از جمله آنها پیشرفت مداوم در تیم‌ها است.

مدیر آکادمی فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: بی‌تردید در بعضی رده‌ها به بهترین مکان‌های جدول توجه داریم. قطعا ادامه این روند، برای سال آینده از پرسپولیس تیم مدعی در تمام رده‌های پایه می‌سازد ولی امیدواریم در همین فصل پس از چند سال بتوانیم سهمیه حضور در لیگ کشوری را داشته باشیم. هر چند تاکید می‌کنم در طول سال‌های گذشته، با وجود عدم نیل به این هدف، بازیکنان ارزشمندی کشف و پرورش یافته و از پرسپولیس به فوتبال معرفی شده‌اند.

از مصطفی قنبرپور می‌پرسیم در تیم‌های پایه پرسپولیس انگیزه زیادی برای حضور در تمرینات تیم اصلی وجود دارد  و حتی بعضی بازیکنان مدعی هستند، در حالی که این نفرات به تیم‌های ملی راه پیدا نکرده‌اند و بازی در پرسپولیس بسیاری اوقات از بازی در تیم ملی دشوارتر است و وی چنین توضیح می‌دهد: وقتی از زمان و بضاعت صحبت می‌کنیم یک منظور من همین است. ما وقتی شروع به بستن تیم‌ها کردیم، بعضی بازیکنان مد نظر ما و حتی بعضی نفرات برجسته خودمان جذب تیم‌های دیگر شده بودند و در غیر این صورت حتما در رده‌های مختلف ملی‌پوشانی داشتیم. از سوی دیگر باید بگویم تیم‌های ملی در هر رده ظرفیت محدودی دارند و هر کاری کنید، باز هم نفراتی بیرون می‌مانند که ممکن است حتی از نفرات حاضر در تیم ملی بهتر هم بشوند. یک بازیکن ممکن است در یک شرایط خاصی شانس دیده شدن را پیدا کرده باشد ولی دیگری که بهتر است به هر دلیل این فرصت را از دست بدهد.

قنبرپور در ادامه گفت: یکی از کارهایی که ما باید انجام بدهیم و به دنبالش نیز هستیم، تعامل با مربیان تیم‌های ملی پایه است. برای اینکه همین فرصت دیده شدن را به نفرات خودمان بدهیم تا در چارچوب ضوابط فنی که وجو دارد به تیم ملی راه پیدا کنند و البته این امر خود انگیزه‌ای برای بازیکنان هم خواهد بود و به اعتقاد ما، نفراتی در اختیار تیم‌های پایه هستند که می‌توانند در حد تیم ملی رده‌های سنی خود باشند.

وی درباره ارزیابی خود از شرایط تیم اصلی و تاثیر تعطیلات لیگ روی آن اضافه کرد: سال قبل که کنار تیم بودم هم این مساله را داشتیم ولی شدت و تعدد آن مثل این فصل نبود و باز مشکل ساز شد. در واقع اصلا نمی‌شود تصور کرد شما بعد از هر سه یا چهار بازی برای یک ماه، 6، 7 یا 8 بازیکن اصلی خودت را در اختیار نداشته باشید. آنها با یک شرایط، تفکر و برنامه‌های متفاوت تمرین کنند و بعد با شروع بازی‌ها متاثر از این مساله نباشید.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: برانکو ایوانکوویچ به خوبی توانسته است تیمش را با هر تدبیری که شده با این شرایط وفق بدهد و این خودش هنر بزرگی است. به طور قطع اگر برنامه مسابقات به این شکل نبود، پرسپولیس خیلی بهتر از اینها هم عمل می‌کرد. حتی شاید بتوان گفت بخشی از مشکلات هدر رفتن موقعیت‌ها مربوط به این مساله باشد، چون بازیکنان مرتب شرایط متفاوتی را در پرسپولیس و تیم ملی تجربه می‌کنند و این مساله تا حدودی روی تمرکز آنها تاثیر می‌گذارد. البته مزیت بزرگ پرسپولیس این است که یکی از کامل‌ترین و بهترین تیم‌های حاضر در لیگ را در اختیار دارد. این باعث خوشحالی است که در هر پست حداقل دو بازیکن آماده حاضر هستند و چنین تیمی برای همه زنگ خطر خواهد بود و آماده نگه داشتن این تیم خودش به تنهایی کمک بزرگ به تیم ملی است. ضمن اینکه با ادامه این روند، پرسپولیس می‌تواند مدعی قهرمانی آسیا باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز