حریفانمان را آنالیز کردیم

صفرپور: کسب سکو دور از انتظار نیست

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۲:۰۵:۵۰
کد خبر: ۴۷۹۵۹۳
صفرپور: کسب سکو دور از انتظار نیست
تیم ملی نوجوانان دختر کشورمان از دو ماه پیش برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2016 «بورنابی» کانادا تمرینات خود را در مرکز جهانی تکواندو آغاز کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فاطمه صفرپور سرمربی تیم‌ملی نوجوانان دختر گفت: ایمان دارم اگر ملی‌پوشان نوجوان خود را باور داشته باشند و مقتدرانه در میدان قهرمانی جهان حاضر شوند، می‌توانند سکوی جهانی را به نام ایران ثبت کنند.

صفرپور که در کارنامه خود سابقه همراهی تیم‌ملی در هر 3 رده‌سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان را دارد، در خصوص شرایط تیم پیش از اعزام به یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان گفت: تیم از اوایل شهریورماه وارد اردو شده و با توجه به زمانی که در اختیار داشتیم در ابتدا روزانه سه نوبت تمرین را در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر نیز روزانه دو نوبت تمرین داریم. با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش کردیم روی نقاط ضعف تکواندوکاران تمرکز کرده و نقص‌ها را کاهش دهیم و امیدواریم با توجه به پیشرفت چشمگیری که شاهد بودیم تا پایان اردو به آمادگی کامل برسند.

صفرپور در ادامه بیان کرد: این تیم بسیار با انگیزه و با جسارت است و نیمی از آنها اولین سال ورود به رده‌سنی نوجوانان را تجربه می‌کنند و پشتوانه خوبی برای رقابت‌های جهانی بعدی هستند، امیدوارم با این انگیزه بالا بتوانند در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان شگفتی ساز شوند و نام خود را در تاریخ ورزش تکواندوی نوجوانان ثبت کنند.

وی در خصوص شرایط روانی تیم افزود: با توجه به اینکه تعدادی از تکواندوکاران اولین تجربه حضور خود را در میدان جهانی تجربه می‌کنند می‌بایست از لحاظ روانی به آنها کمک کنیم تا جو مسابقات بر آنها غلبه نکند. امیدوارم در میدان جهانی به این باور برسند که هیچ چیز از دیگر تکواندوکاران کم ندارند تا بتوانند به طلای جهانی دست پیدا کنند.

صفرپور با اشاره به اینکه هیچ حریفی را در میدان جهانی نمیتوان دست کم گرفت افزود: حریفان را در رده‌سنی نوجوانان نمی‌توان پیش بینی کرد چراکه مدت زمان حضورشان در این رده‌سنی کوتاه است و نکته دیگر اینکه مسابقات قهرمانی جهان رویدادی بزرگ است که تکواندوکاران سراسر دنیا در آن حضور دارند و هیچ کشوری حاضر نیست بدون کسب مدال از شیاپچانگ خارج شود اما فکر می‌کنم مهمترین رقیبان ایران کشورهای کره‌جنوبی، تایلند، چین تایپه و انگلیس هستند.

سرمربی تیم‌ملی نوجوانان دختر که از سال 1390 تیم‌های ملی را در رده‌های سنی مختلف همراهی می‌کند گفت: تجربه حضور 5 ساله را در کنار تیم‌های ملی دارم به ویژه که با تعدادی از این ورزشکاران در رده‌سنی نونهالان کار کرده‌ام و با شناختی که از آنها داشتم سعی کردم نواقص تکواندوکاران را به حداقل ممکن برسانم.

وی افزود: کادر فنی سعی کرده تا برای تکواندوکارانی که سابقه حضور در میدان جهانی را نداشته اند تصویرسازی کند و آمادگی نسبی را در آنها بوجود آورد. من ایمان دارم که اگر خود را باور داشته باشند می‌توانند سکوی جهانی را به نام خود ثبت کنند. با توجه به تقارن روز آخر مسابقات با اربعین سید و سالار شهیدان دختران ملی پوش نوجوانان کشورمان با توسل به امام حسین (ع) در میدان مبارزه حضور پیدا کرده و امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانیم سکوی قهرمانی را بدست آوریم.

مربی تیم‌ملی نوجوانان دختر گفت: هرچه به مسابقات نزدیکتر می‌شویم اشتیاق حضور را بیشتر در تکواندوکاران مشاهده می‌کنیم و آنها دلشان می‌خواهد نتیجه این مدت تلاش و سختکوشی خود را با مبارزاتی دیدنی به نمایش بگذارند.

نیلوفر صفریان مربی تیم‌ملی نوجونان که سومین سال حضور خود را در این رده سنی تجربه می کند در رابطه با شرایط پیش از اعزام ملی پوشان گفت: با توجه به تمرینات فشرده‌ای که دختران نوجوان پشت سر گذاشتند به بالاترین حد آمادگی خود رسیده‌اند تا در رویداد مهم پیش رو بهترین مبارزات خود را به نمایش بگذارند. از لحاظ روحی و روانی هم سعی کردیم بچه ها را آماده کنیم تا با حضور در میدان جهانی اعتماد به نفس خود را از دست ندهند و انشاا... با دست پر از زمین خارج شوند و بتوانند مزد زحماتشان را بگیرند.

وی افزود: این روزها هرچه به مسابقات نزدیکتر می‌شویم اشتیاق حضور را بیشتر در تکواندوکاران مشاهده می‌کنیم و بارها در صحبت‌هایشان گفته‌اند، دلشان می‌خواهند هرچه زودتر وارد زمین مسابقات شوند تا نتیجه این مدت تلاش و سختکوشی خود را با مبارزاتی دیدنی به نمایش بگذارند. به نظرم اگر نوجوانان خود را باور کنند، مستحق کسب سکو هستند و ایران می‌تواند جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

صفریان در رابطه با حریفان تکواندوکاران کشورمان گفت: در این رده‌سنی نمی‌توانیم به راحتی بگوییم چه کشورهایی رقیبان ما هستند چراکه بارها دید‌ه‌ایم تکواندوکارانی از کشورهای ناشناخته موفق به کسب عناوین قهرمانی شده‌اند، پس نباید هیچ رقیبی را دست کم بگیریم.

مربی تیم‌ملی نوجوانان کشورمان با اشاره به حساس بودن رده‌سنی نوجوانان اظهار داشت: این رده‌سنی نیازمند توجه ویژه‌ای است چراکه به دلیل شرایط سنی و دوری از خانواده از لحاظ روحی شکننده‌تر هستند. از مردم می‌خواهم تا دعای خیرشان را بدرقه راه ما کنند تا ملی‌پوشان ایران بتوانند با خوشرنگ‌ترین مدال‌ها به کشور بازگردند.

مربی تیم‌ملی نوجوانان دختر گفت: ما حریفان را آنالیز کرده‌ایم و با شناختی نسبی تیم را راهی شیاپ‌چانگ می‌کنیم اما تکواندوکاران در این رده‌سنی همواره در حال تغییر هستند.

مربی تیم‌ملی کشورمان که اولین حضور خود در اردوی نوجوانان را تجربه می‌کند در روزهای پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان که هر دو سال یک بار اتفاق می‌افتد در خصوص آمادگی تیم گفت: با پشت سر گذاشتن تمرینات برنامه‌ریزی شده از سوی کادر فنی توانستیم تکواندوکاران را از لحاظ روحی و روانی برای مسابقات آماده کرده و آنها را متوجه کنیم رقابت‌های نونهالان با نوجوانان تفاوت بسیاری دارد، خدا را شکر پیشرفت مناسبی داشته و از لحاظ فنی به جایگاهی که مدنظر کادر فنی بود رسیده‌اند.

محمدیان در ادامه صحبت‌هایش به انگیزه تکواندوکاران اشاره کرد و افزود: ما تلاش و خواستن ملی‌پوشان را برای کسب موفقیت در تمریناتشان می‌بینیم که این موضوع به نظرم حتی از تکنیک برای تکواندوکاران مهمتر است و اگر خود را باور داشته باشند و با ایمان بر روی شیاپ‌چانگ حاضر شوند قطعا می‌توانند مدال کسب کنند و افتخارآفرین باشند. کادر فنی تمام برنامه ریزی را برای کسب سکوی این تیم انجام داده است اما تمامی کشورهای حاضر صاحب سبک هستند و کار سختی را پیش رو داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راجع به حریفان شناختی دارند یا خیر؟ گفت: ما سعی کرده‌ایم با تماشای فیلم‌های مبارزات کشورهای دیگر آنها را آنالیز کرده و با آمادگی بیشتری در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم اما نکته ای که وجود دارد این است که تکواندوکاران این رده‌سنی همواره در حال تغییر هستند. هیچ حریفی را نباید نادیده گرفت چه بسا در بسیاری از رقابت‌ها دیدیم که چگونه کشورهای ناشناخته گردن آویز طلا را به خود اختصاص دادند.

محمدیان در پایان گفت: 3 تکواندوکار ما تا به حال هیچ اعزامی به مسابقات برون مرزی نداشته‌اند که ما سعی کردیم آنها را به این باور برسانیم که توانایی کسب مدال را دارند و بسیاری از تکواندوکاران را مشاهده کردیم که در اولین تجربه حضور خود توانستند شگفتی ساز شوند. امیدوارم تیم بتواند نتیجه زحمات خود را ببیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز