فعالیت مربیان در کنار تیم ها و کسب تجربه لازم، ضامن پیشرفت است

اقبالی: بدون گذراندن دوره آموزشی و اصول نمی توان مربیگری کرد

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۲:۳۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۶۱۸
اقبالی: بدون گذراندن دوره آموزشی و اصول نمی توان مربیگری کرد
مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری سطح دوره مربیگریA آسیا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این دوره مربیان با آخرین قوانین روز مربیگری فوتبال دنیا آشنا می شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود اقبالی مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: مرحله دوم دوره مربیگری درجه A  آسیا در آکادمی ملی فوتبال درحال برگزاری است. بیشتر مربیان حاضر در این دوره از بازیکنانی هستند که اخیراٌ بازیگیری در حوزه فوتبال را کنار گذاشته اند. 

وی خاطرنشان کرد: فوتبال و مربیگری دو مقوله جدا از هم بوده و نمی توان متصور بود که یک بازیکن خوب حتماً میتواند مربی خوبی هم شود. اغلب بازیکنان تصور می کنند که چون سالها فوتبال بازی کرده اند به راحتی می توانند مربیگری فوتبال هم انجام دهند. آنها با حضور در دوره های مربیگری به این نتیجه می رسند که بدون گذراندن کلاس و آشنایی با اصول مربیگری نمی توان یک تیم فوتبال را هدایت کنند. پروسه پرورش مربی در همه جای دنیا به همین صورت است. در ابتدا مربی بعد از گذراندن دوره آموزشی با تیم های پایه شروع به کار میکند و پس از کسب تجربه لازم در کنار مربیان قدیمی، وارد رده های بزرگسال در لیگ های بالاتر می شود.

وی بیان کرد: مدت زمان تعیین شده برای کلاس  A آسیا 20 روز است، اما این مدت، زمان مناسبی برای آموزش تمام موارد مربیگری نیست و فقط میتوان آنها را با تغییرات روز دنیا آشنا کرد. در این مدت مدرسان وظیفه دارند تا شرایط مطلوب جهت تبادل نظر و انتقال آخرین اطلاعات فوتبال را فراهم کنند. فعالیت مربیان در کنار تیم و کسب تجربه لازم، ضامن پیشرفت است.

مدرس کنفدراسیون آسیا اظهار داشت: دوره های مربیگری شامل دو بخش تئوری و عملی است که آزمون نهایی در این دو بخش  بعمل می آید و تجربه نشان داده که بازیکنانی که فوتبال حرفه ای را کنار گذاشته و وارد عرصه مربیگری می شوند، چون فرصت کافی برای ادامه تحصیل در دانشگاه را کمتر داشته اند در بخش تئوری ضعیف تر هستند. برعکس بازیکنانی که در فوتبال آماتور بوده اند و تحصیلات دانشگاهی داشته اند در قسمت عملی ضعیف تر عمل میکنند. هدف از برگزاری دوره ها به منظور تقویت نقاط ضعف مربیان است.

در پایان اقبالی تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به 120 تا 130 مربی دارای مدرک A  آسیا در کشور وجود دارد. بنا براین برای افزایش سطح کیفی مربیان بهتر است ضوابط بهتری تدوین شود تا در باشگاه ها از مربیانی استفاده کنیم که هم فوتبال را در سطح بالا بازی کرده باشند و هم از دانش علمی مناسبی برخوردار باشند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز