سید حسن خمینی:

سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی امری ضروری برای دولت هاست/ با حضور سلطانی فر امیدوار به حضور فضای خوب در کشور هستیم

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۵:۳۵:۲۸
کد خبر: ۴۷۹۷۴۶
سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی امری ضروری برای دولت هاست/ با حضور سلطانی فر امیدوار به حضور فضای خوب در کشور هستیم
یادگار گرامی امام با ضروری خواندن سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی توسط دولت ها، گفت: جامعه ای که می خواهد خود را بالنده و پرافتخار نشان دهد راه آن از مسیر ورزش یا مسیرهایی می گذرد که ورزش در آن نقش مهمی را ایفا می کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت ورزش و جوانان در حرم مطهر امام خمینی، با اشاره به آغاز به کار آقای سلطانی فر در این وزارتخانه، وی را از کارشناسان، مدیران توانمند و علاقه مندان حوزه ورزش خواند و اظهار کرد: این ویژگی ها می تواند برای حوزه مدیریتی ایشان سرمایه خوبی باشد و می توانیم امیدوار باشیم که فضای ورزشی خوبی را در کشور شاهد باشیم.

وی سپس به تأثیر گسترش ورزش در پایین آمدن نرخ بزه و ناهنجاری و بالا رفتن کیفیت رفتارهای اجتماعی، اظهار کرد: کمتر عاملی در جامعه ما و احتمالا در سایر جوامع، به اندازه سرمایه گذاری در ورزش پر فایده است.

یادگار امام افزود: شاید اینگونه تصور شود که سرمایه گذاری در ورزش، صرفا در حوزه تفریح و اوقات فراغت معنا دارد؛ در حالی که این سرمایه گذاری از لزوم سرمایه گذاری برای جرم ستیزی و زدودن بزه ها می کاهد و نتایج بسیاری را در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هیچ نشاطی را معادل نشاط اجتماعی ناشی از یک ورزش قهرمانانه نمی توان پیدا کرد، به موضوع مهم «افتخار ملی» اشاره کرد و گفت: بسیاری افراد، توفیقات جامعه را در گرو افتخارآفرینی های ورزشی می بینند و این تصور چندان دور از واقعیت نیست چرا که کشورهای موفق جهان در همه حوزه ها از جمله ورزش موفق هستند.

سید حسن خمینی با واجب خواندن سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی توسط دولت ها، گفت: جامعه ای که می خواهد خود را بالنده و پرافتخار نشان دهد راه آن از مسیر ورزش یا مسیرهایی می گذرد که ورزش در آن نقش مهمی را ایفا می کند.

وی با توصیه به اینکه دولت به طور آزمایشی سرمایه گذاری در ورزش را در برخی استانها اجرا کند، ادامه داد: با توجه به مشکلات سیاسی برخی استان ها، سرمایبه گذاری در ورزش باعث تقویت همگرایی ملی خواهد شد و در کاهش اختلافات منطقه ای نیز موثر خواهد بود.

یادگار امام تأکید کرد: ورزش یک بازی کودکانه نیست، بلکه امری است که جامعه را در همه ابعاد تقویت می کند.

وی ورزش قهرمانی را یک افتخار ملی خواند و ادامه داد: افتخار ملی نیاز ملت ها در زندگی است و دائما باید تولید شود؛ گرچه افتخار منحصر در ورزش نیست و صرفا یکی از اقسام آن است.

سید حسن خمینی با اشاره به رشد ورزش قهرمانی در برخی رشته ها، یادآور شد: این موفقیت ها نشان می دهد در سایر رشته ها نیز می توان این مسیر را پیمود؛ همانگونه که در رشته والیبال، زمانی خود را در قامت رتبه پنجم آسیا می دیدیم اما امروز حتی با تیم دوم خود نیز می توانیم قهرمان آسیا شویم و در مسابقات جهانی حائز رتبه های بالا شویم.

وی با تأکید بر استعدادیابی در ورزش، گفت: در وزنه برداری، دو دهه قبل حتی در آسیا نیز موقعیت شاخصی نداشتیم اما استعدادیابی خوبی که توسط یک مربی هوشمند صورت گرفت پایه گذار سیستم خوبی شد.

«توجه به وضعیت زندگی قهرمانان در دوران بازنشستگی» دیگر توصیه یادگار امام به متولیان امر ورزش کشور بود.

وی گفت: یکی از مشکلات ورزش این است که دوره اوج زندگی ورزشکاران ابتدای کار آنان است و در سالهای پس از آن، به دلیل کاهش قدرت بدنی از صحنه کنار می روند که این روند، یأس و سرخوردگی را پدید آورده و می تواند مشکلات و عوارض نامطلوبی را در آنان به جا بگذارد که باید از آنها جلوگیری کرد.

سید حسن خمینی تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان باید مسئولیت این امر را بر عهده بگیرد، خصوصا آنکه تبعات تلخ این بی توجهی و سرخوردگی قهرمانان پیشکسوت آثار نامناسبی را در جامعه خواهد داشت.

یادگار امام در ادامه سخنان خود، بر ضرورت توجه به ورزش همه اقشار جامعه تأکید کرد و گفت: امروز وضعیت ورزش بانوان بهبود یافته است و شاهد هستیم که بانوان ورزشکار توانسته اند با حفظ عفاف، خود را به اثبات برساند و پیشرفت کنند و در المپیک و سایر مسابقات توفیقات خوبی را کسب کنند.

وی همچنین بر توجه به ورزش معلولان و جانبازان و سالمندان تأکید کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان توجه خود را صرفا مصروف ورزش قهرمانی نکند، چرا که ورزش قهرمانی از دل ورزش گسترده همگانی بر می خیزد و از سوی دیگر ورزش قهرمانی بافتخار باعث گرایش شدید مردم به ورزش می شود.

سید حسن خمینی، ورزش آموزشگاهها و مدارس را پایه ورزش قهرمانی خواند و افزود: وزارت ورزش و جوانان باید با وزارت آموزش و پرورش و شهرداری ها برای رشد و پرورش قهرمانان ورزشی ارتباط بر قرار کند.

وی با اشاره به تجربیات ناموفق به کارگیری تیم های دوره ای و بازیکنان وارداتی، گفت: ریشه ورزش باید در اعماق جامعه باشد و ریلی را بنیان گذاشت که در آینده بتوان مسیر آن را پیمود.

یادگار امام، در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم که آقای سلطانی فر با تزریق خون جوان تری به مجموعه، راه طولانی را با استفاده از تجربیات گذشته در مدت کوتاهی طی کند.

پس از این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت یادگار امام اقامه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز