روابط اجتماعی در حال نابود شدن است؛

قهاری: به جنگ موبایل‌ها و تبلت‌ها خواهیم رفت/ جنبه مخرب تکنولوژی را کنار می‌زنیم

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۷:۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۸۰۲
قهاری: به جنگ موبایل‌ها و تبلت‌ها خواهیم رفت/ جنبه مخرب تکنولوژی را کنار می‌زنیم
نایب رییس انجمن بازی‌های فکری ایران گفت: قصد داریم نشاط را به خانواده‌های ایرانی تزریق کنیم تا جامعه‌ای پویا و متفکر داشته باشیم.

گروه ورزشی خبرگزاری برنا- انجمن بازی های فکری زیرنظر فدراسیون ورزش های همگانی مشغول فعالیت است. این انجمن با ثبت 30بازی که در اصل ورزشی برای ذهن و فکر به حساب می آیند قصد دارد قدم مهمی برای گسترش نشاط در جامعه ایرانی بردارد.

نایب رییس انجمن بازی های فکری کشور، در بازدید از غرفه برنا در نمایشگاه مطبوعات گفت: کمیته بازی های فکری با اینکه کمیته نوپایی در ورزش کشور به شمار می رود اما حدود 4فصل است که در بین تمامی کمیته‌های فدراسیون ورزش های همگانی مقام اول را دارد. ما بازی های سرگرم کننده و پرطرفداری مانند اوتلو و مکعب روبیک را پوشش می دهیم که این بازی ها حتی صاحب فدراسیون جهانی هستند.

رییس کمیته بازی های فکری تهران ادامه داد: شاید اینگونه تصور شود که ما قصد داریم بازی‌های رایانه ای را رواج دهیم اما اینطور نیست و تمامی بازی هایی که تحت پوشش ما هستند کاملا واقعی و پرورش دهنده ذهن و فکر هستند. سعیمان این است که این موضوع را برای خانواده‌های ایرانی جا بیندازیم. کلیه این بازی ها اثرگذاری مثبت روان شناسی دارند و به همین خاطر کاملا نیاز فعلی جامعه ما محسوب می شوند.

قهاری اضافه کرد: هدفمان این است که این اثرگذاری را به خانواده ها انتقال بدهیم تا وسیله خوب و مفیدی برای تربیت فرزندانشان در اختیار داشته باشد. در حال حاضر شاهد هستیم که بازی های کامپیوتری در کامپیوترها، تلفن های همراه، تبلت ها و... بخش اعظمی از اوقات فراغت کودکان حتی نوجوانان و جوانان ایرانی را در بر گرفته و به همین خاطر اثرات منفی در رفتارهای اجتماعی آن‌ها دیده می شود که به عنوان مثال، می‌توان به پرخاشگری و منزوی شدن نسل در حال رشد کشورمان اشاره کرد. من و شما در کودکی و در کوچه و خیابان با هم بازی می کردیم و الان به راحتی می توانیم ارتباط برقرار کنیم اما کودکان نسل جدید این مسئله را نمی آموزند زیرا دچار اثرات مخرب تکنولوژی شده اند.

وی در خصوص تاثیر بازی های فکری روی کودکان اظهار داشت: این بازی ها در وهله اول اعتماد به نفس کودک را بالا می برد و روی هوش و تفکر آن ها تاثیر مثبت دارد به همین خاطر می توان گفت ما با این بازی ها با اثرات مخرب تکنولوژی مبارزه می کنیم و به جنگ بازی های رایانه‌ای می رویم. البته هدفمان کنار زدن تکنولوژی و فناوری نیست بلکه فقط قصد کنار گذاشتن جنبه مخرب آن را داریم.

قهاری در خصوص اقدامات انجمن بازی‌های فکری گفت: این انجمن نزدیک به 4سال است که شکل گرفته و بنده دوسال است افتخار فعالیت در آن را دارم. در این مدت 10دوره مسابقات مکعب روبیک، 2دوره مسابقات اوتلو و 2دوره مسابقات برج هیجان از مهمترین مسابقاتی بوده که برگزار کردیم. بزرگترین ان‌ها نیز مسابقات مکعب روبیک در تاریخ 1مرداد بود که در برج میلاد برگزار کردیم و استقبال خوبی هم از آن به عمل آمد.

وی در ادامه گفت: ایجاد کارگاه‌ در مدارس و نیز برگزاری دوره های آموزشی در بوستان‌ها با همکاری شهرداری، از دیگر اقدامات ما برای ترویج این بازی‌هاست. حتی قصد داریم کافی‌شاپ ها را از حالت غم انگیز خارج کنیم و در همین راستا چندین کافی‌شاپ را به کافه‌برد تبدیل کرده‌ایم.

قهاری در پایان اظهار داشت: حداکثر هزینه برای بازی‌های ما 50هزارتومان است و با توجه به هزینه کم این بازی‌ها، می‌توان از آن‌ها به عنوان ابزاری برای زندگی آپارتمانی استفاده کرد. چراکه نه تنها باعث مزاحمت نمی‌شوند بلکه به شادشدن جمع خانواده کمک می‌کنند. در حال حاضر در شهرهای تهران، قزوین، شیراز، اصفهان و مشهد، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی این بازی‌ها آموزش داده می‌شوند و قصد داریم این آموزش را در سراسر کشور گسترش دهیم تا انشااله جامعه ایرانی به جامعه‌ای شاد، پویا و متفکر تبدیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز