دیدار رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان با رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۹:۰۵:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۸۷۴
دیدار رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان با رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی
رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان با حضور در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ضمن بازدید از بخش های مختلف با دهخدا رییس این فدراسیون در خصوص ورزش دانشگاهی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، منقوش الدین نسیمی رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان، دکتر نجیب اله سهیم رئیس منابع انسانی وزارت عالی و وحید اله حمیدی دبیر فدراسیون دانشگاهی افغانستان با حضور در این فدراسیون ضمن بازدید از بخش های مختلف با رئیس فدراسیون طی نشستی در خصوص تعامل و راههای توسعه ورزش دانشگاهی گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر دهخدا با ارائه گزارشی از فعالیت های این فدراسیون اظهار داشت: با توجه به مشترکات دو کشور امیدوارم این نشست بتواند تقویت همکاری مشترک بین این دو کشور و همچنین توسعه و حفظ فرصت های لازم برای کسب تجربه اندوزی دانشجویان از طریق تبادل تجارب و ایده های ورزشی شان و تشویق دیگر دانشجویان برای حضور در رویدادهای ورزشی را فراهم کند.

وی اظهار داشت : امیدوارم با گسترش همکاری بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران و افغانستان با هدف توسعه روابط بین الملل از طریق فعالیت های ورزشی و آموزشی، برگزاری کارگاههای علمی ورزشی اردوهای مختلف مشترک و برگزاری مسابقات چند جانبه بین دانشگاه های این دو کشور با یکدیگر فراهم گردد.

در ادامه منقوش الدین نسیمی ضمن تبریک موفقیت های کسب شده در کشتی آزاد و فرنگی گفت: هدف ما این است که راهکارهایی پیدا کنیم که بتوانیم روابط ورزشی دو کشور را گسترش دهیم و امیدوارم با توجه به پتانسیل بالای کشور ایران شاهد همکاری‌های بیشتر در تمام زمینه ها بوده و از امکانات یکدیگر استفاده بهتر ببریم.

وی همچنین خواستار برگزاری اردوی تیم ملی دانشجویان افغانستان در ایران بود مخصوصا تیم های تکواندو و وشو که آماده میشوند برای حضور در رقابت های بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه شد.

در ادامه بشیریان گفت با توجه به نزدیک بودن دو کشور و کشورهای هم جوار این فدراسیون آمادگی برگزاری دیدارهای دوجانبه و منطقه ای را دارد.

در ادامه هم رئیس منابع انسانی و دبیر فدراسیون افغانستان مطالبی را بیان نمودند و خواستار حمایت های بیشتر فدراسیون دانشگاهی ایران و تعامل بیشتر با آنها شدند و حمایت از فدراسیون دانشگاهی افغانستان برای عضویت در فدراسیون آسیایی شدند.

همچنین رئیس فدراسیبون ورزش دانشگاهی افغانستان و هیات همراه دیداری را هم در سازمان امور دانشجویان با محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی و حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان برگزار و در خصوص فعالیت های مشترک گفتگو کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز