برنامه‌‌های ما شامل ۱۴ محور می‌شود؛

سلطانی‌فر: فساد در ورزش بیشتر از عرصه‌های دیگر نیست/ بر تمام امور نظارت خواهم داشت

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۵:۳۸:۱۴
کد خبر: ۴۸۰۷۲۱
سلطانی‌فر: فساد در ورزش بیشتر از عرصه‌های دیگر نیست/ بر تمام امور نظارت خواهم داشت
سلطانی فر در مراسم معارفه خود برای دولت تدبیر و امید آرزوی طول عمر کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مراسم تودیع و معارفه وزاری قبلی و جدید وزیر ورزش و جوانان امروز برگزار شد.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ضمن آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید و تشکر از حضار و همچنین جهانگیری اظهار کرد: خیلی وقت حضار را نمی‌گیرم. فقط سهمی از برنامه‌های خود را که بارها در مجلس و فراکسیون‌ها و صحن علنی مجلس دنبال کرده‌ام بیان می‌کنم تا اصحاب رسانه، خانواده ورزش و مدیران ستادی و استانی و روسای فدراسیون‌ها در جریان باشند.

سلطانی فر در ادامه محور نخست خود را تعامل گسترده با تمام نهادها بیان کرد و افزود: تعامل گسترده با تمام نهادها و مجموعه‌های ورزشی از جمله آموزش و پرورش، سازمان‌های دولتی و تمام سازمان‌هایی که می‌توانند در سازماندهی و رشد جوانان کمک کنند، خواهیم داشت. بر تمام وزارتخانه با توجه به اینکه معاونان کارها را دنبال خواهند کرد نظارت خواهم کرد. من نیز خود بر تمام امور نظارت خواهم داشت تا بهره‌وری و بهبود کارها افزایش یابد.  محور سوم رعایت اصل شایستگی است.

وی افزود: همان گونه که من در سازمان میراث فرهنگی ثابت کردم، می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های منابع درون سازمانی استفاده کنیم و استعدادها شناسایی شوند و شرایط برای بروز این استعدادها فراهم شود. محور بعدی فعال کردن اقتصاد ورزشی است. فراهم کردن سازوکاری که بتوانیم بنگاه‌های اقتصادی را تشویق کنیم تا آن‌ها به دنبال ورزش بیایند و این اختیار را داشته باشند که از باشگاه‌ها حمایت کنند. همان گونه که من در میراث فرهنگی توانستم بخش خصوصی را درگیر کنم. محور پنجم مبارزه با فساد در ورزش است. فساد در ورزش بیشتر از عرصه‌های دیگر نیست ولی در عرصه ورزش که عرصه ارزش‌ها و پاکی‌هاست نباید ناپاکی در آن وجود داشته باشد. محور ششم اعمال مدیریت صحیح و توزیع منابع مالی است. یکی از مشکلات موجود توزیع نابرابر منابع مالی است. البته نه تنها در ورزش بلکه در سایر نهادها نیز این وجود دارد. اگر مدیریت کنیم، می‌توانیم توزیع اعتبارات برابری داشته باشیم. محور هفتم نگاه جدی‌تر به ورزش بانوان است. این بخش از جامعه که ظرفیت بسیاری در آن نهفته است، باید استفاده شود، حمایت از ورزش بانوان از سیاست‌گذاری‌های وزارت است که باید از این نیروی بلااستفاده در ورزش استفاده شود و به مجموعه ورزش کشور اضافه کنیم.

او به محور هشتم اشاره کرد و گفت: محور هشتم ما استفاده از دانش و تجربه پیشکسوتان است که سال‌ها در ورزش حضور داشته‌اند و امروز کوهی از تجربه و اطلاعات هستند که ان‌شاءالله در سیاست‌گذاری ما این بخش نیز مد نظر قرار خواهد گرفت. محور بعدی اصلاح ساختار وزارتخانه از جمله قانون شرح وظایف و سند ملی توسعه ورزش و طرح جامع ملی ورزش و جوانان است. محور بعدی برنامه‌ریزی دقیق برای صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال به رقابت‌های 2018 روسیه و همچنین حضور تاریخی کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو است تا شاهد این باشیم قهرمانان ما مثل سایر قهرمانان کشورهای دیگر بویژه در رشته‌های مادر بتوانند مدال بدست آورند.

وزیر ورزش در ادامه به محور بعدی خود اشاره کرد و افزود: محور بعدی من تحقق اقتصاد مقاومتی است که از سوی رهبری بیان شده است و همچنین از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است که باید با تمام توان در جهت سالم‌سازی جامعه از آن استفاده کنیم و باعث کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی شود.  بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در ورزش باید در دستور کار قرار گیرد.یکی از معضلات ما در ورزشگاه‌ها همین موضوع است که باید بویژه رسانه‌ها کمک کنند تا آموزه‌های دینی بر فضای ورزش حاکم شود.

بعد از مراسم تودیع و معارفه دکتر گودرزی به سوال خبرنگاران پاسخ نداد و سلطانی فر نیز در پاسخ به این سوال که برنامه‌های شما برای کسب نتایج بهتر در المپیک توکیو 2020 و صعود مقتدرانه تیم فوتبال به جام جهانی برنامه‌های ویژه‌ای دارید چگونه است گفت: برنامه‌ها را طوری انجام خواهیم داد تا بعد از من هر یک از دوستان که قبول زحمت کنند این برنامه را ادامه خواهند داد.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه شما درباره ورزش بانوان چیست بیان کرد: استفاده از کل ظرفیت بانوان در امور ورزش کشور نادیده گرفته شده است که باید از این جمعیت نیز به خوبی استفاده کنیم. همان گونه که رییس جمهور بارها و بارها تاکید کرده‌اند که از نیروهای خانم استفاده شود ما نیز از ورزش بانوان حمایت خواهیم کرد.

نظر شما