پایان نشست هیات رییسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا؛

مجوز برگزاری دومین دوره جام فجر برای ایران صادر شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۱:۴۰:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۸۸۳
مجوز برگزاری دومین دوره جام فجر برای ایران صادر شد
پایان نشست هیات رییسه کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا که قبل از آغاز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان وجوانان آسیا درتوکیوپایتخت ژاپن برگزار شد، با اخذ تصمیمات و ارائه پیشنهادات فنی جدیدی ازسوی اعضاء این مجموعه در حضور تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری همراه بود.تصمیماتی که درآن وزنه برداری ایران ، بواسطه رایزنی های موثرعلی مرادی رییس فدراسیون کشورمان در این دوره از رقابتها نیز مورد توجه ویژه قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست سالیانه اعضاء هیات رییسه کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا صبح امروز درتالار همایش های هتل واشنگتن توکیو، میزبان برگزاری رقابت های وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، با تصمیمات و پیشنهادات مختلفی در حضور تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری، همراه بود.

تصمیماتی که وزنه برداری ایران بواسطه رایزنی های موثر و آتیه ساز علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان درآن سهم بسزایی داشت. شاید مهمترین تصمیم و مجوزی که در این نشست با تایید اکثریت آراء صادر شد، مجوز برگزاری دومین دوره رقابتهای بین المللی جام فجر بود که قرار است اینباربه درخواست خوزستانی ها در شهرتاریخی اهوازبرگزار شود. اتفاقی خوش یمن برای کشورمان که ضمن ثبت مجدد در تقویم رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری پای وزنه برداران درجه یک و کشورهای صاحب نام وزنه برداری دنیا را به ایران باز می کند.
 
((تغییرات احتمالی در قوانین فنی ،پیشنهاد آسیایی ها به فدراسیون جهانی))
 
1. ریکو مسئول کمیته داوران کنفدراسیون آسیا و عضو آسیایی کمیته فنی فدراسیون جهانی با توجه به مشکلات مختلفی که در برگزاری و نحوه رای دادن هیات ژوری مثل المپیک برزیل برخی رقابتها را دچارنقص کرده و در برگزاری آن خلل ایجاد می کند، درصورت پذیرش فدراسیون جهانی در نحوه رای دادن هیات ژوری به صورت (4 به 1) تغییراتی را ایجاد نمایند.
 
2.مقرر گردید کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا با طراحی یک پایگاه آماری ، داده ها و کلیه اطلاعات آماری داوران سراسر آسیا را جمع آوری کرده و درنهایت به صورت دقیق روی تک تک داوران بین المللی وزنه برداری قاره آسیا کنترل دقیقی داشته باشد و بدین وسیله ارتباط نزدیکتری بین قاره آسیا و فدراسیون جهانی برقرار شود.
 
3.کنفدراسیون وزنه برداری آسیا درمباحث داوری و فنی از این پس با نظم ودیسیپلین بیشتری طبق قوانین و مقررات بین المللی دررقابتهای مختلف کادرسازی خواهد کرد.
 
 
(( تعیین میزبانان آسیایی برای سال 2017))
 
کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا پس از درخواست های مکرر از کشورهای( ترکمنستان، کره جنوبی،نپال و امارات) به ترتیب برای برگزاری رقابتهای رده های سنی (نوجوانان،جوانان و بزرگسالان) امتیاز میزبانی مسابقات مذکور را به ترتیب ذیل به این کشورها واگذار کرد.
 
1. عشق آباد ترکمنستان میزبان رقابتهای آسیایی بزرگسالان و بازی های داخل سالن کشورهای آسیایی در سال 2017
 
2.کاتماندوی نپال میزبان برگزاری رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا در سال 2017
 
3.کره جنوبی میزبان برگزاری رقابتهای وزنه برداری جام باشگاه های آسیا در سال 2017
 
4. امارات میزبان برگزاری رقابتهای وزنه برداری نوجوانان، گزینشی بازی های المپیک 2018 آرژانتین در این رده سنی.
 
((اهواز میزبان دومین دوره تورنمنت بین المللی جام فجرشد))
 
نخستین دوره رقابتهای بین المللی جام فجر که بعنوان گزینشی بازی های المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل نیز نام گرفت، اردیبهشت ماه امسال به میزبانی تهران و با حضور رییس فدراسیون جهانی و اعضاء هیات رییسه آسیا و جهان با شکوه هرچه تمامتر برگزارشد. به همین دلیل و بنا به درخواست فدراسیون وزنه برداری کشورمان مبنی بر برگزاری دومین دوره این رقابتها به میزبانی استان خوزستان و شهر اهواز، اعضاء کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا با در دستور کار قراردادن این موضوع بعنوان یکی از تورنمنت های معتبر بین المللی در قاره آسیا، سرانجام با اکثریت آراء رای به برگزاری دومین دوره جام بین المللی فجر در شهر تاریخی اهواز دادند.

برهمین اساس و پیش از اینکه هیات رییسه آسیا مجوز برگزاری مسابقه بین المللی جام فجر را صادر نمایند، دکتر داود باقری نایب رییس و مهدی خالقی مسئول کمیته روابط بین الملل فدراسیون وزنه برداری کشورمان ،پشت تریبون حاضر شده و درخصوص قوانین ، مقررات و شرایط میزبانی کشورمان در این دوره از رقابتهای «فجرکاپ» برای حاضرین در جلسه توضیحات مبسوطی را ارایه دادند که این اتفاق با تشویق اعضاء هیات رییسه و تایید آنها همراه شد.
 
((تقدیر و تجلیل هیات رییسه آسیا از دکتر حکمت پور و باقری))
 
یکی دیگر از موارد مهم قید شده در دستورجلسه هیات رییسه کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا تجلیل و تقدیر از زحمات و تلاش های قابل تقدیر دو نماینده شایسته کشورمان در کمیته های تحقیقات و پژوهش و نیز پزشکی کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا (دکتر مصطفی حکمت پور و دکتر داود باقری ) بود.

برهمین اساس، کمیته پژوهش و تحقیقات بنابر ارائه قابل تقدیر برخی مباحث فنی و کلیدی توسط دکتر مصطفی حکمت پور رییس کمیته آموزش کشورمان و عضو کمیته پژوهش آُسیا در خصوص کتابی که وی در باره حرکات اصلاحی وزنه برداران نونهال در دست نگارش و تدوین دارد،در این نشست رسمی خود، از وی تقدیر بعمل آورده و مقرر شد، دکتر حکمت پور در برنامه آتی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا که قرار است در عشق آباد ترکمنستان با همین مضمون (مباحث اصلاحی وتکنیکی نونهالان) برگزار شود با ارایه این کتاب ارزشمند در این برنامه میهمان ویژه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا باشد.

همچنین در ادامه جلسه هیات رییسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا پس از ارایه گزارشی کامل از فعایلت های کمیته پزشکی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در تمامی میادین بین المللی خصوصا المپیک 2016، تقدیر و تشکر ویژه ای از دکتر داود باقری نایب رییس فدراسیون وزنه برداری ایران و عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بعمل آوردند که از نقاط برجسته و قابل توجه این جلسه رسمی به شمار می رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز