محصص: جوانگرایی در تیم ملی را به فال نیک می گیریم

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۳:۲۶:۳۶
کد خبر: ۴۸۱۵۳۹
محصص: جوانگرایی در تیم ملی را به فال نیک می گیریم
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: با حمایت فدراسیون از تیم ملی می توان امیدوار بود به جام جهانی صعود کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت: با روندی که کی روش در پیش گرفته، می توان منتظر ورود نسل جدیدی از بازیکنان جوان به تیم ملی بود. ما در مرحله انتقال هستیم.کی روش با اعتمادی که به جوان ها داشت و با استفاده از توانایی آنها این نوید را می دهد که باز هم در آینده منتظر حضور بازیکنان جوان دیگری در تیم ملی باشیم. شرایط کنونی تیم ملی بسیار خوب است، با حمایت فدراسیون از تیم ملی و درایت کادر فنی میتوان امیدوار بود به جام جهانی صعود کنیم.

وی درخصوص بازی های تدارکاتی اشاره داشت: من هم دوست دارم تیم ملی با تیم های طراز اول آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین و یا بهترین های اروپا مثل آلمان، اسپانیا، ایتالیا مسابقه دهد. اما یک نکته را فراموش نکنیم و آن اینکه در شرایط بازی با کشورهای درجه یک دنیا شما حتماٌ باید از ترکیب اصلی استفاده کنید، ولی در بازی با تیم های درجه دوم و سوم این شرایط برای ارزیابی بازیکنان ذخیره و نیمکت نشین فراهم می شود تا در قالب بازی توانایی های خود را در پست های گوناگون نمایش دهند تا به بهترین آرایش تیمی رسید و در شرایط سخت تجربه لازم را به دست آورد.

وی در ادامه اشاره کرد: بازی با سوریه آخرین مسابقه از مرحله رفت است. تیم ملی تاکنون نتایج بسیار خوبی به دست آورده، اما نباید فراموش کنیم که بازیهای سخت مرحله برگشت هنوز در پیش روی ما است. بازی با قطر در دوحه، بازی با کره جنوبی در سئول و بازی های سخت خانگی در مقابل، چین، ازبکستان و سوریه.

رئیس کمیته فنی و توسعه درخصوص صعود تیم های ملی جوانان و نوجوان اشاره کرد: عوامل مهمی که در صعود تیم های ملی جوانان و نوجوانان به جام جهانی نقش داشتند که عبارتند از: حمایت همیشگی فدراسیون فوتبال چه در زمان ریاست کفاشیان و چه در زمان مهدی تاج از فوتبال پایه. برنامه ریزی و مدیریت در کمیته جوانان، تلاش شبانه روزی کادر فنی، بازیکنان و  حمایت همه جانبه نهادها، ارگانها و حمایت رسانه ها.

وی در پایان اشاره داشت: تفاوت فوتبال ایران با دیگر کشورهای آسیایی در امکانات و استعداد است. کره جنوبی و ژاپن دارای امکانات کاملی برای تیم های باشگاهی و ملی خود است اما پیدا کردن استعداد در این کشورها بسیار سخت است. در کشور ما استعداد فراوان است ولی امکانات و سخت افزار باشگاهی و ملی ضعیف تر است. شرکت در تورنمت های بین المللی میتواند شرایط مناسبی برای کسب تجربه بوجود آورد. برنامه های آماده سازی اگر بر اساس کیفیت انجام شود  بسیار مفید خواهد بود. برنامه ریزی بر محور اردو، مسابقه و استراحت (ریکاوری) بهترین شکل را دارد. حضور تیم ملی جوانان در تورنمنت کره جنوبی و مسابقه با تیم های انگلستان، نیجریه و کره جنوبی به دور از کسب نتیجه می تواند شرایطی را بوجود آورد تا ملی پوشان، رقابت با تیم های بزرگ را تجربه کنند. برای تیم ملی نوجوانان نیز شرکت در  تورنمنت روسیه محک بسیار خوبی خواهد بود. 

نظر شما