نخستین حضور کشورمان در رقابت‎‌های جهانی فیزیک؛

تیم ملی ایران فاتح سکوی قهرمانی فیزیک جهان شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۹:۰۳:۵۷
کد خبر: ۴۸۱۷۷۳
تیم ملی ایران فاتح سکوی قهرمانی فیزیک جهان شد
تیم ملی فیزیک کشورمان با کسب یک مدال طلا و یک نقره مقتدرانه موفق به کسب عنوان قهرمانی بخش مردان دومین دوره مسابقات جهانی فیزیک لهستان شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دومین دوره از رقابت های جهانی فیزیک با حضور 131 ورزشکار از 49 کشور به میزبانی شهر بیالوستیک لهستان طی روزهای 21 و 22 آبان ماه برگزار شد.

در این رقابت ها کشورمان برای نخستین بار با 4 نماینده در 3 دسته قدی 170، 178 و +178 سانتی متر حضور داشت که ملی پوشان شایسته کشورمان موفق شدند با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره عنوان قهرمانی جهان در بخش مردان را برای کشورمان به ارمغان آورند.

خداداد شفیع پور ملی پوش دسته قدی +178 سانتی متر کشورمان نخستین طلای جهانی رقابت های فیزیک را به نام خود ثبت کرد و حمیدرضا باقری دیگر نماینده ایران در همین دسته قدی مدال نقره جهانی را از آن خود کرد.

همچنین اکبر سرباز ملی پوش دسته قدی 178 سانتی متر مقام ششم را بدست آورد و آرمان آرمان فر در دسته قدی 170 سانتی متر از راه یابی به مرحله نیمه نهایی نیز بازماند.

تیم ملی چین، پرتغال و عمان هر کدام در بخش مردان فقط یک مدال طلا بدست آورند. تیم های کویت، انگلیس و اسپانیا هر کدام موفق شدند یک مدال نقره به خانه ببرند و تیم ملی ژاپن 2 مدال برنز را از آن خود کرد. همچنین ملی پوشان کشور اوکراین نیز تنها یک مدال برنز بدست آوردند.

جلال نادمی دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عنوان سرپرست تیم ملی کشورمان را همراهی می کند. امید جبلی رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان و نایب رئیس فدراسیون جهانی به عنوان سر داور در این رقابت ها حضور دارد.

نظر شما