کارد ایران به پنیرسوئیسی رسید؛

سوریه، لقمه آماده برای مردان کی‌روش

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۴:۰۷:۳۲
کد خبر: ۴۸۲۰۸۵
سوریه، لقمه آماده برای مردان کی‌روش
بررسی سوریه در بازی‌های قبلی نشان می‌دهد برخلاف تصورات، حریف پنجم ایران برای تیم کشورمان دردسرساز نخواهد بود.

گروه ورزشی خبرگزاری برنا- بازی پنجم تیم ملی کشورمان مقابل سوریه اگر با برد تیم کشورمان به پایان برسد، باید بلیط روسیه را از حالا مهرکرد!

برخلاف تصوری که از سوریه به وجود آمده، 4بازی این تیم در انتخابی جام جهانی، نشان می‌دهد تیم ایران نباید کارسختی مقابل عقاب‌های نامهربان داشته باشد!

تیم سوریه بدترین خط حمله تیم‌های آسیایی در راه جام جهانی را دارد و در بازی روز سه‌شنبه باید جلوی دیوار ایران که بهترین خط دفاعی حال حاضر آسیاست، قراربگیرد. سوری‌ها در 4بازی خود تنها 1گل به ثمررساندند و همان یک گل تنها برد این تیم را در خاک چین رقم زده است. آن‌ها شاید زور زیادی برای حمله نداشته باشند اما چون با حوصله در حمله کار می‌کنند حتی اگر یک بار هم به محوطه جریمه حریف نزدیک شوند، دروازه را تهدید می‌کنند. سوری‌ها قادرند در یک سوم دفاعی حریف توپ را با حوصله بگردانند. شوتزنی پشت18قدم از علایق مهاجمان این تیم است و نکته مهمتر اینکه هافبک‌های این تیم فضاهای خالی را به خوبی می‌بینند و قادرند پاس‌های عمقی با کیفیتی را به مهاجمانشان بدهند. البته آن‌ها بعید است شانس خوبی مقابل دفاع منسجم ایران پیداکنند.

اما برخلاف فاز هجومی، سوری‌ها در فاز دفاعی قدرتی ندارند، به طوریکه می‌توان دفاع این تیم را پنیرسوئیسی دانست! مدافعان این تیم تقریبا بدون نظم و برنامه در زمین کار می‌کنند. هر توپی روی دروازه سوریه  به راحتی می‌تواند خطرساز شود چراکه مدافعان این تیم اصول دفاعی را به خوبی رعایت نمی‌کنند و پیوسته نبودن خط هافبک و خط دفاع باعث می‌شود، سوریه در فاز دفاعی شکننده شود.

سانترهای تندوتیز از کناره‌ها، مدافعان سوری را سردرگم خواهد کرد. آن‌ها روی هوا ضعف دارند و اگر در این بازی سردار آزمون حضور داشت، می‌توانست استفاده خوبی از جنگ‌های هوایی ببرد. علاوه براین، سانترهای نیمه (روی تیر اول) و به خصوص سانترهای زمینی به علت کند بودن مدافعان سوریه، خوراک خوبی برای مهاجمان تند و تیزمان مانند گوچی یا طارمی خواهد بود.

مدافعان سوریه در خط 4نفره خودشان نیز فاقد هماهنگی و هارمونی هستند و این مسئله کار ایران برای انجام بازی‌های ترکیبی را، راحت خواهد کرد. ایران می‌تواند با چندپاس سرعتی، به راحتی وارد محوطه جریمه سوریه شود بدون اینکه مزاحمت خاصی را پیش روی خود داشته باشد. این عدم هماهنگی آفسایدگیری سوریه را ضعیف می‌کند و همچنین در هنگام نزدیک شدن توپ به دروازه و یا ورود آن به محوطه جریمه عقاب‌ها، باعث ازدحام بیش از حد در یک منطقه و خالی ماندن بقیه نقاط محوطه جریمه خواهد شد.

با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد ایران برای گل زدن در این بازی، دچار مشکل شود. تیم کشورمان اگر با همان کیفیت بازی قبلی، مقابل سوریه بازی کند، پیروزی آسانی را پیش رو خواهد داشت. به خصوص اینکه ایران در کناره‌ها از فاکتور سرعت سود می‌برد و سوریه بازیکنان کندی را در ترکیب خود دارد. البته این موارد از بازی‌های قبلی این تیم برداشت شده و ممکن است سوری‌ها مقابل ایران با انگیزه مضاعف حاضر شوند و کار را برای ملی‌پوشان کشورمان سخت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز